REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Klient najlepszym doradcą

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Mateusz Ostrowski
Analityk rynku produktów bankowych
Michał Sadrak

REKLAMA

Coraz częściej do zdobywania nowych klientów banki angażują… klientów. Aktywni klienci są często dobrze wynagradzani.

REKLAMA

W obecnych czasach bankowy biznes nie jest już taki prosty. Niektóre instytucje muszą dopłacać do kredytów hipotecznych, inne obawiają się, że ich klienci przestaną spłacać zaciągnięte pożyczki. Tym większa jest więc presja na pozyskiwanie nowych klientów, a wraz z nimi nowych przychodów. Niestety niskie ceny czy wysoki standard świadczonych usług nie zawsze do tego wystarczają. Tym bardziej, że większość klientów wykazuje duże przywiązanie do usług swojego banku. Instytucje finansowe dwoją się więc i troją, żeby pokonać problem niskiej mobilności finansowej Polaków. Popularnym rozwiązaniem są ostatnio programy rekomendacyjne, czy promocje typu „member gets member”. Generalnie polegają one na tym, że dotychczasowy klient jest premiowany za polecenie nowej osoby.

REKLAMA

REKLAMA

Przedmiotami takich akcji są najczęściej konta osobiste, kredyty gotówkowe i lokaty. Największą popularnością w ostatnim czasie cieszyła się lokata rekomendacyjna w Alior Banku. Klienci po spełnieniu odpowiednich warunków mogli otrzymać roczny depozyt oprocentowany o 3 p.p. powyżej oferty standardowej. Dzięki temu zamiast 7% obie strony otrzymywały 10% w skali roku. Jak pokazuje przykład Banku BPH, nie tylko nowopowstała instytucja może w ten sposób zachęcać klientów do swoich lokat. Również w BPH możliwe było uzyskanie lokaty na 10% w skali roku dzięki programowi „Przyjaźń procentuje”. Ze względu na wysokie zainteresowanie, bank postanowił dwukrotnie powtórzyć taką akcję pod nazwą „Przyjaźń procentuje BIS”, a później „Przyjaźń procentuje PLUS”. W ramach tego ostatniego programu oprocentowanie rocznej lokaty podnoszono z 4 do 8%, zarówno dla polecającego, jak i poleconego. Kolejnym bankiem, który podobnie promował swoje produkty, był DnB Nord. Do końca stycznia premiował on klientów, którzy polecali innym produkty depozytowe, przyznając bon towarowy o wartości 50 PLN.

Ten ostatni sposób wykorzystywany jest także w przypadku kredytów gotówkowych Citi Handlowy oraz Deutsche Bank w swojej sieci consumer finance, czyli db kredyt, nagradzały polecających i poleconych bonami towarowymi o wartości 50 i 100 PLN. W Citi Handlowym wprowadzono limit do 7 takich poleceń, Deutsche Bank nie ustawił górnej granicy. Citi Handlowy premiuje również klientów, którzy zarekomendują swoim bliskim konto Citi Gold. Każdego miesiąca wyłanianych jest 15 osób, dzięki którym bank zyskał największą liczbę nowych klientów. Nagrodami są talony, które można zrealizować w salonach ekskluzywnych marek takich jak: Hugo Boss, Armani czy W. Kruk. Podobnie funkcjonuje program „Polecam mBank”, w którym nagrody dostają osoby, które zdobędą dla mBanku najwięcej klientów. Premiowane jest założenie konta osobistego i oszczędnościowego. Dzięki zwycięstwu w konkursie można wygrać nawet samochód Alfa Romeo Mito lub skuter. Kolejnymi nagrodami są aparaty, głośniki komputerowe, nawigacje satelitarne, czy też vouchery do biura podróży. Z kolei w Alior Banku programem rekomendacji objęte są: konto osobiste, konto zakupowe, rachunek oszczędnościowy, a także karta kredytowa. Za każdy polecony produkt klient otrzymuje 50 PLN, podobnie jak osoba polecana, oczywiście pod warunkiem skorzystania z produktu. Tym sposobem zyskać można do 750 PLN, a dla osoby która jako pierwsza zarekomenduje 15 osób przewidziano dodatkowo bonus w wysokości 250 PLN. Niestety przy tej okazji okazało się, że takie systemy pozostawiają pole do nadużyć. Kuponami rekomendacyjnymi handlowano bowiem na niektórych internetowych portalach aukcyjnych.

Mimo wszystko systemy poleceń nadal wykorzystywane są przez część banków, a kolejne zapowiadają wprowadzenie tego typu rozwiązań. Prace nad takimi programami trwają na przykład w Banku Pocztowym i Banku Pekao. Inną kwestią jest skuteczność programów. Według instytutu Pentor zaledwie 5% klientów przy wyborze banku kieruje się rekomendacjami rodziny lub znajomych. Nie wydaje się więc, by programy „memeber gets member” dostarczyły bankom tłumy nowych klientów. Z drugiej strony w czasach kiedy banki już zaczynają odczuwać skutki spowolnienia gospodarczego, każdy nowy klient jest na wagę złota.

Zobacz też serwis: Kredyty

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA