REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Klient najlepszym doradcą

Mateusz Ostrowski
Analityk rynku produktów bankowych
Michał Sadrak

REKLAMA

Coraz częściej do zdobywania nowych klientów banki angażują… klientów. Aktywni klienci są często dobrze wynagradzani.

REKLAMA

W obecnych czasach bankowy biznes nie jest już taki prosty. Niektóre instytucje muszą dopłacać do kredytów hipotecznych, inne obawiają się, że ich klienci przestaną spłacać zaciągnięte pożyczki. Tym większa jest więc presja na pozyskiwanie nowych klientów, a wraz z nimi nowych przychodów. Niestety niskie ceny czy wysoki standard świadczonych usług nie zawsze do tego wystarczają. Tym bardziej, że większość klientów wykazuje duże przywiązanie do usług swojego banku. Instytucje finansowe dwoją się więc i troją, żeby pokonać problem niskiej mobilności finansowej Polaków. Popularnym rozwiązaniem są ostatnio programy rekomendacyjne, czy promocje typu „member gets member”. Generalnie polegają one na tym, że dotychczasowy klient jest premiowany za polecenie nowej osoby.

REKLAMA

REKLAMA

Przedmiotami takich akcji są najczęściej konta osobiste, kredyty gotówkowe i lokaty. Największą popularnością w ostatnim czasie cieszyła się lokata rekomendacyjna w Alior Banku. Klienci po spełnieniu odpowiednich warunków mogli otrzymać roczny depozyt oprocentowany o 3 p.p. powyżej oferty standardowej. Dzięki temu zamiast 7% obie strony otrzymywały 10% w skali roku. Jak pokazuje przykład Banku BPH, nie tylko nowopowstała instytucja może w ten sposób zachęcać klientów do swoich lokat. Również w BPH możliwe było uzyskanie lokaty na 10% w skali roku dzięki programowi „Przyjaźń procentuje”. Ze względu na wysokie zainteresowanie, bank postanowił dwukrotnie powtórzyć taką akcję pod nazwą „Przyjaźń procentuje BIS”, a później „Przyjaźń procentuje PLUS”. W ramach tego ostatniego programu oprocentowanie rocznej lokaty podnoszono z 4 do 8%, zarówno dla polecającego, jak i poleconego. Kolejnym bankiem, który podobnie promował swoje produkty, był DnB Nord. Do końca stycznia premiował on klientów, którzy polecali innym produkty depozytowe, przyznając bon towarowy o wartości 50 PLN.

Ten ostatni sposób wykorzystywany jest także w przypadku kredytów gotówkowych Citi Handlowy oraz Deutsche Bank w swojej sieci consumer finance, czyli db kredyt, nagradzały polecających i poleconych bonami towarowymi o wartości 50 i 100 PLN. W Citi Handlowym wprowadzono limit do 7 takich poleceń, Deutsche Bank nie ustawił górnej granicy. Citi Handlowy premiuje również klientów, którzy zarekomendują swoim bliskim konto Citi Gold. Każdego miesiąca wyłanianych jest 15 osób, dzięki którym bank zyskał największą liczbę nowych klientów. Nagrodami są talony, które można zrealizować w salonach ekskluzywnych marek takich jak: Hugo Boss, Armani czy W. Kruk. Podobnie funkcjonuje program „Polecam mBank”, w którym nagrody dostają osoby, które zdobędą dla mBanku najwięcej klientów. Premiowane jest założenie konta osobistego i oszczędnościowego. Dzięki zwycięstwu w konkursie można wygrać nawet samochód Alfa Romeo Mito lub skuter. Kolejnymi nagrodami są aparaty, głośniki komputerowe, nawigacje satelitarne, czy też vouchery do biura podróży. Z kolei w Alior Banku programem rekomendacji objęte są: konto osobiste, konto zakupowe, rachunek oszczędnościowy, a także karta kredytowa. Za każdy polecony produkt klient otrzymuje 50 PLN, podobnie jak osoba polecana, oczywiście pod warunkiem skorzystania z produktu. Tym sposobem zyskać można do 750 PLN, a dla osoby która jako pierwsza zarekomenduje 15 osób przewidziano dodatkowo bonus w wysokości 250 PLN. Niestety przy tej okazji okazało się, że takie systemy pozostawiają pole do nadużyć. Kuponami rekomendacyjnymi handlowano bowiem na niektórych internetowych portalach aukcyjnych.

Mimo wszystko systemy poleceń nadal wykorzystywane są przez część banków, a kolejne zapowiadają wprowadzenie tego typu rozwiązań. Prace nad takimi programami trwają na przykład w Banku Pocztowym i Banku Pekao. Inną kwestią jest skuteczność programów. Według instytutu Pentor zaledwie 5% klientów przy wyborze banku kieruje się rekomendacjami rodziny lub znajomych. Nie wydaje się więc, by programy „memeber gets member” dostarczyły bankom tłumy nowych klientów. Z drugiej strony w czasach kiedy banki już zaczynają odczuwać skutki spowolnienia gospodarczego, każdy nowy klient jest na wagę złota.

Zobacz też serwis: Kredyty

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

REKLAMA