REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Klient najlepszym doradcą

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Mateusz Ostrowski
Analityk rynku produktów bankowych
Michał Sadrak

REKLAMA

Coraz częściej do zdobywania nowych klientów banki angażują… klientów. Aktywni klienci są często dobrze wynagradzani.

W obecnych czasach bankowy biznes nie jest już taki prosty. Niektóre instytucje muszą dopłacać do kredytów hipotecznych, inne obawiają się, że ich klienci przestaną spłacać zaciągnięte pożyczki. Tym większa jest więc presja na pozyskiwanie nowych klientów, a wraz z nimi nowych przychodów. Niestety niskie ceny czy wysoki standard świadczonych usług nie zawsze do tego wystarczają. Tym bardziej, że większość klientów wykazuje duże przywiązanie do usług swojego banku. Instytucje finansowe dwoją się więc i troją, żeby pokonać problem niskiej mobilności finansowej Polaków. Popularnym rozwiązaniem są ostatnio programy rekomendacyjne, czy promocje typu „member gets member”. Generalnie polegają one na tym, że dotychczasowy klient jest premiowany za polecenie nowej osoby.

REKLAMA

REKLAMA

Przedmiotami takich akcji są najczęściej konta osobiste, kredyty gotówkowe i lokaty. Największą popularnością w ostatnim czasie cieszyła się lokata rekomendacyjna w Alior Banku. Klienci po spełnieniu odpowiednich warunków mogli otrzymać roczny depozyt oprocentowany o 3 p.p. powyżej oferty standardowej. Dzięki temu zamiast 7% obie strony otrzymywały 10% w skali roku. Jak pokazuje przykład Banku BPH, nie tylko nowopowstała instytucja może w ten sposób zachęcać klientów do swoich lokat. Również w BPH możliwe było uzyskanie lokaty na 10% w skali roku dzięki programowi „Przyjaźń procentuje”. Ze względu na wysokie zainteresowanie, bank postanowił dwukrotnie powtórzyć taką akcję pod nazwą „Przyjaźń procentuje BIS”, a później „Przyjaźń procentuje PLUS”. W ramach tego ostatniego programu oprocentowanie rocznej lokaty podnoszono z 4 do 8%, zarówno dla polecającego, jak i poleconego. Kolejnym bankiem, który podobnie promował swoje produkty, był DnB Nord. Do końca stycznia premiował on klientów, którzy polecali innym produkty depozytowe, przyznając bon towarowy o wartości 50 PLN.

Ten ostatni sposób wykorzystywany jest także w przypadku kredytów gotówkowych Citi Handlowy oraz Deutsche Bank w swojej sieci consumer finance, czyli db kredyt, nagradzały polecających i poleconych bonami towarowymi o wartości 50 i 100 PLN. W Citi Handlowym wprowadzono limit do 7 takich poleceń, Deutsche Bank nie ustawił górnej granicy. Citi Handlowy premiuje również klientów, którzy zarekomendują swoim bliskim konto Citi Gold. Każdego miesiąca wyłanianych jest 15 osób, dzięki którym bank zyskał największą liczbę nowych klientów. Nagrodami są talony, które można zrealizować w salonach ekskluzywnych marek takich jak: Hugo Boss, Armani czy W. Kruk. Podobnie funkcjonuje program „Polecam mBank”, w którym nagrody dostają osoby, które zdobędą dla mBanku najwięcej klientów. Premiowane jest założenie konta osobistego i oszczędnościowego. Dzięki zwycięstwu w konkursie można wygrać nawet samochód Alfa Romeo Mito lub skuter. Kolejnymi nagrodami są aparaty, głośniki komputerowe, nawigacje satelitarne, czy też vouchery do biura podróży. Z kolei w Alior Banku programem rekomendacji objęte są: konto osobiste, konto zakupowe, rachunek oszczędnościowy, a także karta kredytowa. Za każdy polecony produkt klient otrzymuje 50 PLN, podobnie jak osoba polecana, oczywiście pod warunkiem skorzystania z produktu. Tym sposobem zyskać można do 750 PLN, a dla osoby która jako pierwsza zarekomenduje 15 osób przewidziano dodatkowo bonus w wysokości 250 PLN. Niestety przy tej okazji okazało się, że takie systemy pozostawiają pole do nadużyć. Kuponami rekomendacyjnymi handlowano bowiem na niektórych internetowych portalach aukcyjnych.

Mimo wszystko systemy poleceń nadal wykorzystywane są przez część banków, a kolejne zapowiadają wprowadzenie tego typu rozwiązań. Prace nad takimi programami trwają na przykład w Banku Pocztowym i Banku Pekao. Inną kwestią jest skuteczność programów. Według instytutu Pentor zaledwie 5% klientów przy wyborze banku kieruje się rekomendacjami rodziny lub znajomych. Nie wydaje się więc, by programy „memeber gets member” dostarczyły bankom tłumy nowych klientów. Z drugiej strony w czasach kiedy banki już zaczynają odczuwać skutki spowolnienia gospodarczego, każdy nowy klient jest na wagę złota.

Zobacz też serwis: Kredyty

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

REKLAMA