Modele cenowe reklamy internetowej
REKLAMA
REKLAMA
Najpopularniejsze modele cenowe reklamy internetowej to:
CPM (Cost Per Mille)
REKLAMA
Opłata za 1000 emisji danej reklamy. Jest to model najbardziej rozpowszechniony, pozwala z góry ustalić za co dokładnie płaci reklamodawca. Jedna emisja reklamy (odsłona) oznacza jednokrotne zaprezentowanie reklamy internaucie. Czas trwania odsłony uzależniony jest od czasu przebywania na konkretnej stronie, lub długości trwania animacji.
Jak mylna reklama wpływa na postrzeganie serwisu przez internautę?
Reklama w mobilnym Internecie – jak przewidzieć reakcję odbiorcy?
CPA (Cost Per Action)
W tym modelu płata od osoby, która się reklamuje w modelu CPA, będzie pobierana dopiero, gdy po obejrzeniu jego reklamy użytkownik wykona określoną akcję, (np. wypełni formularz na stronie, dokona zakupu w sklepie internetowym, zapisze się na newsletter itp.).
PPC (Pay per click)
Jest rodzajem reklamy internetowej, której kluczowa rola polega na płatności za kliknięcie, a nie za jego wyświetlenie. Osoba reklamująca swoją firmę bądź usługi płaci za każdego użytkownika, który przejdzie do strony reklamodawcy za pomocą bannera.
FF (Flat Fee)
Opłata według tego modelu pobierana jest za okres czasu, w jakim reklama będzie widoczna na danej stronie (np. dwa tygodnie, miesiąc itd.). Model ten nie uwzględnia liczby oglądających reklamę ani ich reakcji nią.
REKLAMA
REKLAMA