REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Systemy online w księgowości i finansach małych firmach

Subskrybuj nas na Youtube
Systemy online w księgowości i finansach małych firmach
Systemy online w księgowości i finansach małych firmach
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Systemy online w księgowości i finansach. W dzisiejszych czasach szczególnego znaczenia nabiera możliwość zdalnego dostępu do aplikacji dla pracowników firmy pracujących z domu. Małe przedsiębiorstwa mają problem z budowaniem dostępów VPN do sieci firmowej i zapewnianiu możliwości pracy przez remote desktop. Potrzebne są rozwiązania chmurowe, dające zdalny dostęp bez dodatkowych działań i rozwiązań po stronie małej firmy i wystarczające dla realizacji kompletu procesów w jednym miejscu, bez potrzeby angażowania informatyków i wdrożeniowców.

Platformy on-line w księgowości

Dostępne są już platformy on-line wykonujące zadanie tzw. Cyfrowego asystenta finansowego lub wirtualnego CFO. Technologie te dają do dyspozycji mikro i małych firm rozwiązania, które dotychczas były dostępne jedynie dla większych firm inwestujących w bardziej zaawansowane i drogie systemy ERP. Przykładem jest automatyczne generowanie księgowań, automatyczne wiekowanie należności z drążeniem do konkretnych transakcji oraz moduł planowania płatności przychodzących i wychodzących. Asystent finansowy przy zaawansowanej funkcjonalności i automatyzacji jest jednocześnie łatwy i intuicyjny w obsłudze.

REKLAMA

REKLAMA

Cyfrowy asystent finansowy jest również ukierunkowany na wspieranie prowadzenia działalności i zarządzania finansami, a nie na prowadzenie księgowości. Nawet jeśli przedsiębiorca z sektora MŚP ma już księgową lub biuro rachunkowe, asystent finansowy pomoże mu zrobić te rzeczy, których księgowa dla niego nie robi, tzn.: wystawianie faktur, ściąganie płatności, kontrola kosztów, ciągła analiza czy starczy pieniędzy na zapłatę najważniejszych wydatków i podatków.

Zadania

Podstawowe zadania, które realizują systemy online do zarządzania finansami mikrofirmy to:

  • Zarządzanie kosztami (rejestracja, zatwierdzanie, płatność, automatyczna aktualizacja rozrachunków i wiekowanie, kontrola)
  • Sprzedaż i należności (fakturowanie, ściąganie należności, automatyczne monitowanie, automatyczne rozrachunki, wiekowanie i kontrola)
  • Prosta w obsłudze kontrola płynności
  • Automatyczne przekazywanie danych do księgowości

Automatyczne rozrachunki i płatności

Aby rozwiązanie zadziałało, niezbędne są automatyczne rozrachunki (należności i zobowiązania) oraz płatności bezpośrednio z aplikacji za zatwierdzone już dokumenty kosztowe. W Polsce od ponad 4 lat można znaleźć bank, który oferuje Cyfrowego Asystenta Finansowego z automatyczną księgowością, zintegrowanego w pełni z bankowością online i obecnie darmowym na dwa lata firmowym rachunkiem bankowym. Ułatwia to właścicielom nadzór nad płynnością finansową, a takie rozwiązanie staje się już standardem, którego oczekują małe firmy.

REKLAMA

Automatyzacja to tylko kropla w morzu technologicznych możliwości. Atmosferę w branży księgowej podkręca sztuczna inteligencja. Za jej sprawą już wkrótce na rynku pojawią się autonomiczne systemy księgowe, które całkowicie automatycznie, ale pod okiem doświadczonego księgowego poprowadzą wymagane ewidencje, wystawią faktury sprzedaży, pozyskają dokumenty kosztowe i zakupowe, zaksięgują je i rozliczą oraz naliczą podatki, wyślą pliki JPK, a także będą wspierać przedsiębiorców w terminowym ściąganiu należności, płaceniu zobowiązań i bieżącym kontrolowaniu ich płynności finansowej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Patrycja Strzelecka, CCO i współzałożycielka CashDirector S.A.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

REKLAMA

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

REKLAMA

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA