| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: przedsiębiorca

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu przedsiębiorca. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące przedsiębiorca.

Porozumienia przedsiębiorców - porozumienia kontyngentowe i podziałowe

Aktualizacja: 28.11.2011

Porozumienia kontyngentowe i podziałowe to kolejne praktyki ograniczające konkurencję typu hard. Oznacza to, że są one uważane za najniebezpieczniejszy rodzaj wpływania na konkurencję i oczywiście są one zagrożone największymi sankcjami. »

Porozumienia przedsiębiorców - porozumienia cenowe i kondycjonalne

Aktualizacja: 28.11.2011

Porozumienia cenowe i kondycjonalne należą do najpoważniejszych praktyk ograniczających konkurencję. Z uwagi na to, że cena i jakość w największym stopniu kształtują wybory konsumenckie, UOKiK dba o to, by tego typu porozumienia były odpowiednio sankcjonowane. »

Formy porozumień ograniczających konkurencję

Aktualizacja: 28.11.2011

Przedsiębiorcy, zawierający porozumienie ograniczające konkurencję zwykle mają świadomość jego nielegalnego charakteru. Z tego względu takie porozumienia nie zawsze przyjmują formę tradycyjnych umów… »

Kiedy przedsiębiorca wprowadza w błąd?

Aktualizacja: 09.12.2011

Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym wymienia cztery podstawowe rodzaje działań przedsiębiorcy, które uznane są za wprowadzenie konsumenta w błąd. Jakie to działania i na czym polegają? »

Co przedsiębiorca musi powiedzieć klientom?

Aktualizacja: 09.12.2011

Przed zawarciem transakcji przedsiębiorcę obowiązuje odpowiednie poinformowanie konsumenta o swoim produkcie. Istnieją również przepisy o zakazie praktyk handlowych wprowadzających w błąd. Jak zadbać o to, aby ich nie naruszyć? »

Kiedy młody konsument może robić zakupy?

Aktualizacja: 09.12.2011

Osoby między trzynastym a osiemnastym rokiem życia mogą już zawierać umowy bez zgody i wiedzy opiekunów. Jest to możliwe tylko, gdy dotyczą drobnych, bieżących spraw życia codziennego. »

Jak wygląda relacja przedsiębiorca – małoletni konsument?

Aktualizacja: 09.12.2011

Nie każdy przedsiębiorca wie, że małoletni konsument, poniżej trzynastego roku życia w ogóle nie posiada zdolności do czynności prawnych. Dzieci nie powinny same kupować produktów ani usług. »

Jak przedsiębiorca powinien rozróżniać grupy konsumentów?

Aktualizacja: 09.12.2011

Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym zawiera szczególną definicję konsumenta. Definicja ta określa grup konsumenckie, i pozwala stwierdzić czy dane zachowanie przedsiębiorcy można uznać za nieuczciwą praktykę czy też nie. »

Kim w prawie konsumenckim jest przedsiębiorca?

Aktualizacja: 09.12.2011

Przepisy konsumenckie regulują relacje między konsumentem a przedsiębiorcą. Chociaż obydwa te pojęcia wydają się oczywiste, warto znać ich dokładne definicje aby uniknąć nieporozumień. »

Czego należy przestrzegać? – najważniejsze przepisy konsumenckie w Polsce

Aktualizacja: 09.12.2011

W Polsce, podobnie jak w większość krajów Unii Europejskiej obowiązuje zwarty system przepisów prawnych, które mają zabezpieczyć zdrowotne i ekonomiczne interesy konsumentów. Każdy przedsiębiorca zobowiązany jest do ich przestrzegania. Warto więc znać treść najważniejszych dokumentów regulujących prawo konsumenckie. »

Jakie konsekwencje powoduje nie przestrzeganie praw konsumenta?

Aktualizacja: 09.12.2011

Nie przestrzeganie praw konsumentów to nie tylko narażanie się na straty finansowe, lecz także na inne bardziej dotkliwe konsekwencje. Jedną z nich jest utrata reputacji, która przekłada się bezpośrednio na zmniejszenie przychodów firmy. »

Dlaczego przedsiębiorca powinien przestrzegać prawa konsumenckiego?

Aktualizacja: 09.12.2011

Prawo konsumenckie często nie jest przestrzegane przez przedsiębiorców. Dzieje się tak dlatego, że w relacji konsument-przedsiębiorca, ten drugi ma znacznie większe uprawnienia. Warto pamiętać, że znajomość praw konsumenckich i ich przestrzeganie to klucz do budowania solidnej marki i uznania wśród konsumentów. »

Jak firma może chronić swoje dane w Internecie

Aktualizacja: 27.09.2010

Chcąc zaistnieć w Internecie firma musi poczynić stosowne kroki. Pierwszym jest rejestracja domeny. Następnie podejmowane są działania, w celu uczynienia jej rozpoznawalną marką i umieszczenia wysoko w wynikach wyszukiwania. Jednak są sytuacje, w których każdy abonent domeny wolałby uniknąć zbytniej widoczności w Internecie. »

Unijne fundusze na współpracę pomiędzy przedsiębiorcami a sferą B+R

Aktualizacja: 17.10.2011

Zaangażowanie sfery badawczo-rozwojowej w realizację projektów przedsiębiorców może przynieść konkretne rozwiązania w postaci nowoczesnych produktów, usług czy innowacyjnej technologii. Nawiązanie takiej współpracy jest teraz łatwiejsze dzięki funduszom unijnym. »

Na czym polega obowiązek informacyjny przedsiębiorcy

Aktualizacja: 28.11.2011

Konsument jest niewątpliwie stroną chronioną w obrocie jednostronnie profesjonalnym. Ze względu na to jednym z podstawowych obowiązków przedsiębiorcy wobec klientów jest tzw. obowiązek informacyjny. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Autotesto

Autotesto to pierwsza w Polsce Sieć Niezależnych Ekspertów Samochodowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »