| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: prawa konsumenta

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu prawa konsumenta. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące prawa konsumenta.

Marki parasolowe - marketing i prawo w obszarze life science

Aktualizacja: 24.10.2012

Jak oznaczyć lek, a jak suplement? Jakie ryzyko poniesie przedsiębiorca przy prowadzeniu konsumenta w błąd? Jak zabezpieczyć marki na wypadek kryzysu? To niektóre z tematów rozpoczynającego się wkrótce seminarium. »

Global Recalls - informacje o produktach wycofanych z rynku

Aktualizacja: 21.10.2012

Informacje o niebezpiecznych produktach wycofanych z rynku na całym świecie dostępne są już w jednym portalu globalrecalls.oecd.org. 19 października w Brukseli odbyła się inauguracja nowego międzynarodowego portalu internetowego, dzięki któremu organy administracji z całego świata będą mogły wymieniać się informacjami o wycofanych z rynku produktach niebezpiecznych. »

Sprzedaż bezpośrednia – zawarcie umowy i jej rozwiązanie (odstąpienie)

Aktualizacja: 12.09.2012

Zarówno przedsiębiorcy, którzy prowadzą sprzedaż bezpośrednią, jak i konsumenci powinni znać jej prawne aspekty. Trzeba wiedzieć kiedy dochodzi do zawarcia umowy, kiedy mamy do czynienia ze sprzedażą poza lokalem przedsiębiorstwa, jak i kiedy można odstąpić od takiej umowy. »

Sprzedaż bezpośrednia – metody i sztuczki sprzedawców

Aktualizacja: 12.09.2012

Prowadzący sprzedaż bezpośrednią wykorzystują w swej działalności szereg mechanizmów psychologicznych. Warto zdawać sobie z nich sprawę będąc konsumentem. Pamiętajmy, że również przedsiębiorca bywa często konsumentem – wtedy, gdy nabywa towary i usługi bez związku z prowadzoną działalnością gospodarczą. »

UEFA przegrała z UOKiK 6-19

Aktualizacja: 25.06.2012

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził 22 czerwca 2012 r., że stworzone przez UEFA warunki sprzedaży biletów na Euro 2012 w Polsce zawierają sprzeczne z prawem postanowienia. 19 z 25 klauzul zakwestionowanych przez Prezesa UOKiK sąd, uznał za niedozwolone. Szkoda tylko, że na wyrok SOKiK przyszło nam czekać tak długo, bowiem pozew przeciwko Unii Europejskich Związków Piłkarskich - UEFA - został skierowany do sądu przez Prezes UOKiK już w sierpniu 2011 roku. »

UEFA EURO 2012 – zagraniczny kibic to też konsument

Aktualizacja: 04.06.2012

Przedsiębiorcy powinni pamiętać o szanowaniu praw konsumenckich zagranicznych turystów – w tym kibiców, którzy przyjechali na EURO 2012. Przypominają o tym Komisja Europejska i UEFA. »

Sprzedaż detaliczna wyhamowała

Aktualizacja: 29.05.2012

Sprzedaż detaliczna w kwietniu wzrosła o 5,5 proc. - podał GUS. Handel zwalnia, ale eksperci nie widzą podstaw do obaw. »

Forma i procedura reklamacyjna – uprawnienia wynikające z gwarancji i ustawy

Aktualizacja: 11.05.2012

Z reklamacjami mamy do czynienia w związku z zakupem różnych produktów, począwszy od odzieży czy obuwia przez sprzęt elektroniczny aż do samochodów. Rzadko jednak zwracamy uwagę na przepisy regulujące procedurę reklamacyjną czy uprawnienia przysługujące klientowi. »

Nowa dyrektywa unijna dla sklepów internetowych

Aktualizacja: 06.03.2012

W ciągu dwóch lat wejdą w życie nowe przepisy dla sklepów internetowych. Unijna dyrektywa rozszerza ochronę konsumentów. »

Jak sprzedaż detaliczna ma się do rynku pracy?

Aktualizacja: 02.03.2012

Dużym zaskoczeniem dla wszystkich ekonomistów był znaczny wzrost sprzedaży detalicznej. Stopa bezrobocia osiągnęła najwyższy poziom od roku, mimo że sprzedaż detaliczna odnotowała wyjątkowo dobre wyniki. Zła sytuacja na rynku pracy prawdopodobnie negatywnie wpłynie na sprzedaż detaliczną. »

Czym jest znak towarowy?

Aktualizacja: 06.03.2012

Znak towary jest symbolem pozwalającym odróżnić towary jednego przedsiębiorstwa od towarów innej firmy. Ma on duże znaczenie dla reklamy produktu lub usługi i znacznie podnosi wartość przedsiębiorstwa. »

Patent europejski

Aktualizacja: 02.03.2012

Czym jest patent europejski? Jak go uzyskać i jakie korzyści związane są z jego posiadaniem? »

Odsprzedaż oryginalnego egzemplarza gry w sieci

Aktualizacja: 11.01.2012

W sieci kwitnie obrót wtórny oryginalnymi egzemplarzami gier i programów komputerowych. Czy taka sprzedaż nie stanowi naruszenia praw autorskich twórców? »

Firma z zagranicy, konsument z Polski - porada

Aktualizacja: 18.08.2011

Zagraniczny sprzedawca oraz polski kupujący powinni wiedzieć jakie uprawnienia przysługują konsumentowi. Co z uprawnieniami wynikającymi z polskich ustaw konsumenckich? »

Kiedy reklama wywołuje nieuzasadniony lęk?

Aktualizacja: 25.11.2011

Reklamodawcy od dawna wiedzą, że przekazy odwołujące się do emocji często stanowią skuteczniejszą zachętę do zakupu danego towaru niż reklama rzeczowa. Często celem reklamy jest wywołanie u odbiorcy obawy lub lęku. Ekspert tłumaczy do jakich granic takie praktyki są dopuszczalne w reklamie. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Daniela Wybrańczyk

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK