| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: prawa konsumenta

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu prawa konsumenta. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące prawa konsumenta.

Co grozi za nieprawidłowe oznakowanie produktu?

Aktualizacja: 21.08.2014

Producenci zdają sobie sprawę z siły oznaczeń zamieszczonych na opakowaniach produktu. By podnieść sprzedaż, potrafią się czasem uciekać do nieuczciwych praktyk konsumenckich. Co im za to grozi? »

Postępowanie mediacyjne w sprawach konsumenckich

Aktualizacja: 20.08.2014

Konsument, którego prawa zostały naruszone może dochodzić polubownego rozstrzygnięcia sporu z przedsiębiorcą przez sądem polubownym przy właściwych inspektorach Inspekcji Handlowej. Aby uniknąć drogi sądowej, można wszcząć postępowanie mediacyjne, które zrealizuje Izba Handlowa. »

Odpowiedzialność linii lotniczych za wykonanie lotu

Aktualizacja: 06.08.2014

Korzystanie z usług linii lotniczych cieszy się w Polsce coraz większą popularnością, zwłaszcza podczas planowania wyjazdów urlopowych. Przewoźnicy lotniczy oferują nam swoje usługi nie tylko w ramach zorganizowanych imprez turystycznych, ale także wyjazdów indywidualnych. O czym należy pamiętać, decydując się na skorzystanie z oferty danej linii lotniczej, aby – w razie pojawienia się kłopotów – prawidłowo i satysfakcjonująco dla nas rozwiązać problem? »

Jak zmieni się prawo konkurencji w 2015 roku?

Aktualizacja: 18.07.2014

Przedsiębiorcy zaangażowani w nielegalne zmowy cenowe od stycznia 2015 roku będą zagrożeniu dużo wyższymi karami. Po nowelizacji Ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów kary będą nakładane bezpośrednio na osoby odpowiedzialne za powstanie zmowy, a nie na całą spółkę. Wzrosną też uprawnienia UOKiK-u w zakresie kontroli koncentracji rynku i wydawania ostrzeżeń publicznych. »

Nowe prawa konsumenta a obowiązki przedsiębiorców

Aktualizacja: 18.07.2014

24 czerwca 2014 r. w Dzienniku Ustaw została opublikowana ustawa o prawach konsumenta, która zacznie obowiązywać po upływie 6 miesięcy. Nowe przepisy wprowadzają więcej praw po stronie konsumenta i więcej obowiązków ze strony przedsiębiorców. »

Nowe prawa dla kupujacych przez internet z półrocznym opóźnieniem

Aktualizacja: 23.06.2014

Z półrocznym opóźnieniem zaczną w Polsce obowiązywać nowe przepisy o prawach konsumenta kupującego m.in. w sieci. Zgodnie z dyrektywą powinny one wejść w życie w połowie czerwca, jednak odpowiednią ustawę dopiero podpisał prezydent. Nowe przepisy w ocenie ekspertów mają przyczynić się do rozwoju handlu w internecie. Zyskają przede wszystkim klienci, którzy będą mieli większą jasność, co i po jakiej cenie zamawiają, będą też mogli łatwiej reklamować towar. Dla przedsiębiorców początkowo będzie to oznaczało konieczność przystosowania się do nowych wymogów, ale w konsekwencji wzajemne relacje sklepów i klientów będą łatwiejsze. »

Obowiązują nowe zasady reklamacji usług telekomunikacyjnych

Aktualizacja: 09.06.2014

8 czerwca weszło w życie rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji dotyczące zasad składania reklamacji usług telekomunikacyjnych. Od teraz będzie możliwy wybór formy, w jakiej będzie składana reklamacja. »

„Termin przydatności do spożycia” a „data minimalnej trwałości”, czym się różnią?

Aktualizacja: 18.04.2014

Data przydatności do spożycia to jedna z najczęściej sprawdzanych przez Polaków informacji zamieszczona na etykiecie produktów spożywczych. Jednak tak samo jak w przypadku czytania składu produktu spożywczego, konsument nie zawsze potrafi prawidłowo zinterpretować informację dotyczącą trwałości kupowanego produktu. »

Etykieta produktu spożywczego – producent nie może oszukiwać konsumenta

Aktualizacja: 17.04.2014

Coraz częściej promowane są akcje zachęcające konsumentów do dokładnego analizowania etykiet kupowanych przez siebie produktów w celu zwiększenia społecznej wiedzy o spożywanej żywności i podniesieniu, jakości spożywanych produktów. Mimo wielu akcji nadal jednak za mało Polaków zwraca uwagę na informacje zawarte na etykietach lub traktuje je pobieżnie często nie rozumiejąc, co zawierają. »

Zasady rozpatrywania reklamacji przez instytucje finansowe

Aktualizacja: 19.03.2014

Konsument ma prawo do składania reklamacji w związku z niewłaściwie świadczonymi usługami przez instytucje finansowe. Proces rozpatrywania reklamacji powinien zostać przeprowadzony bezzwłocznie, a także powinien cechować się rzetelnością, wnikliwością, obiektywizmem oraz poszanowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa i dobrych obyczajów. »

Spór konsumenta z instytucja finansową

Aktualizacja: 19.03.2014

Konflikt pomiędzy konsumentem a instytucją finansową może być rozwiązany nie tylko za pośrednictwem organu sądowego. Jako konsumenci możemy korzystać z pomocy instytucji takich jak miejski i powiatowy rzecznik konsumentów, rzecznik ubezpieczonych, arbiter bankowy czy Sąd Polubowny przy Komisji Nadzoru Finansowego. »

Większa ochrona danych osobowych w sieci

Aktualizacja: 14.03.2014

12 marca Parlament Europejski przyjął nowelizację przepisów dotyczących ochrony danych osobowych przesyłanych do krajów trzecich. Takie działania mają zapewnić większe bezpieczeństwo obywateli a firmom ułatwić pracę za granicą. Dodatkowo zwiększono wysokość kar do 100 mln euro bądź 5% globalnych obrotów za nieprzestrzeganie prawa. »

Czy od odstąpienia od umowy na odległość grozi kara?

Aktualizacja: 11.03.2014

Konsument, który dokonał zakupu na odległość czyli na przykład za pomocą sklepu internetowego ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyn w wyznaczonym terminie. Zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady Nr 2011/83/UE termin ten zostanie wydłużony w czerwcu 2014r. »

Czym jest gwarancja europejska?

Aktualizacja: 05.03.2014

Gwarancja europejska oznacza dokument gwarancyjny wystawiony najczęściej przez producenta, który jest ważny na terenie wszystkich Państw Członkowskich Unii Europejskiej. Termin gwarancji europejskiej jest terminem potocznym i występuję jedynie w praktyce. »

Jakie prawa mają konsumenci? – nowe przepisy

Aktualizacja: 19.02.2014

W nowo przyjętej ustawie o prawach konsumenta zostały ujednolicone przepisy dotyczące zawierania umów z konsumentami w lokalu firmy, poza lokalem przedsiębiorstwa oraz przez internet. Co to oznacza dla klientów ? Otóż będą oni mogli odstąpić od umowy w terminie 14 dni jeżeli umowa została zawarta na odległość. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Urszula Tarsa

Specjalizuje się w tematyce finansowej i rachunkowej. Doktorantka na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »