| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: działalność gospodarcza

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu działalność gospodarcza. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące działalność gospodarcza.

Kompetencje doradcy bezpieczeństwa transportu towarów niebezpiecznych - porada

Aktualizacja: 18.07.2011

W związku ze specyfiką tzw. towarów niebezpiecznych ustawodawca wprowadził obowiązkowe szkolenia w zakresie bezpieczeństwa tego rodzaju transportu. Ekspert wyjaśnia, jak prowadzone są takie szkolenia i w jaki sposób można uzyskać kompetencje doradcy w sprawach bezpieczeństwa transportu drogowego towarów niebezpiecznych. »

Nieodpłatne przekazanie - opodatkowanie

Aktualizacja: 18.07.2011

Zgodnie z nowym brzmieniem art. 8 ust. 2 pkt 2 ustawy o VAT świadczenie usług jest opodatkowane zawsze wtedy, gdy nie istnieje związek tego świadczenia z działalnością gospodarczą. Opodatkowanie nieodpłatnie przekazywanych usług powstaje niezależnie od prawa do odliczenia z tytułu nabycia przekazywanej usługi. Tym samym z opodatkowaniem mamy również do czynienia, jeśli nabędziemy usługę, od której nie mieliśmy prawa odliczać podatku (np. usługa zwolniona, usługa świadczona przez podatnika zwolnionego, usługa nabyta od niepodatnika), a następnie przekażemy ją nieodpłatnie i bez związku z naszą działalnością gospodarczą innej osobie. »

Jak rozliczyć zakup samochodu firmowego zbytego przed upływem roku?

Aktualizacja: 28.10.2011

W jaki sposób rozliczyć zakup samochodu, który zostanie sprzedany przed upływem roku od jego zakupu? Taki środek nie spełnia definicji środka trwałego więc nie może stać się składnikiem ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych. Ekspert wyjaśnia w jaki sposób dokonać prawidłowego rozliczenia. »

VAT od dostaw złomu - porada

Aktualizacja: 15.07.2011

Od 1 kwietnia 2011 r., w każdym przypadku, gdy dostarczany jest złom (również przez podmioty polskie), obowiązanym do rozliczenia VAT z tego tytułu jest nabywca (podatnik). Ekspert KPMG specjalnie dla czytelników Wieszjak.pl wyjaśnia, jakie są zasady opodatkowania dostaw złomu. »

Opcje menedżerskie – możliwość odroczenia opodatkowania

Aktualizacja: 15.07.2011

Programy opcji menedżerskich i podobne zadomowiły się w Polsce na dobre. Czemu można przypisać ich rosnącą popularność? »

Czy wydatki na zagospodarowanie terenu wokół firmy można zaliczyć do kosztów?

Aktualizacja: 15.07.2011

Zagospodarowanie terenu wokół firmy jest jednym ze sposobów na przyciągnięcie klientów. Przedsiębiorcy dokonują więc inwestycji związanych, zarówno z planowaniem zagospodarowania zieleni, jak również zakupem niezbędnej roślinności. »

Łamanie bariery przedzakupowej – czy video rozwiąże ten problem?

Aktualizacja: 17.11.2011

Pisaliśmy już o zaletach spotów video, reklam w postaci filmów czy spotów instruktażowych. Tego typu treści na stronie internetowej sklepu przyciągają potencjalnych klientów, którzy chętniej kupią konkretny towar. A co zrobić, aby przeprowadzić klienta przez barierę przedzakupową? Co to w ogóle jest? »

Obsługa klienta poprzez system ticketowy – na czym to polega?

Aktualizacja: 17.11.2011

Wiemy już jak ważna jest profesjonalna obsługa zarówno stałych, jak i potencjalnych klientów. Raz zlekceważony klient, na którego pytanie nikt nie odpowie z pewnością nie wróci, a zadowolony klient, który uzyskał odpowiedzi na wszystkie swoje pytania to prawdopodobnie przyszły kontrahent. Jak więc poradzić sobie z obsługą klientów? Czy systemy ticketowe mogą być przydatne? »

Poprawa jakości ruchu w sklepie – reklama video idealną receptą?

Aktualizacja: 17.11.2011

Treści video na stronie internetowej, co prawda mogą zwiększyć ruch na naszej stronie, ale nie zawsze doprowadzą do zwiększenia sprzedaży, gdyż ten etap zależy od wielu czynników. Nie mniej jednak dobra reklama z pewnością pomaga w przyciągnięciu większej liczby potencjalnych klientów. Jak więc dobra reklama video wpływa na popularność marki? »

Jak zaksięgować dofinansowanie do kolonii dziecka z ZFFŚ-u?

Aktualizacja: 11.10.2011

Dofinansowanie do kolonii dziecka stanowi jedną z form świadczeń socjalnych na rzecz pracowników oraz ich rodzin. Dopłaty te mogą być sfinansowane z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych (ZFŚS) bądź ze środków obrotowych pracodawcy. »

CEIDG a koszt założenia własnej firmy

Aktualizacja: 15.07.2011

Od 1 lipca 2011 obowiązują przepisy o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (w skrócie CEIDG). Jakie są w związku z tym koszty rozpoczęcia działalności gospodarczej? W odpowiedzi na to pytanie pomoże analiza kosztów założenia firmy przed i po wprowadzeniu CEIDG. »

Jak zdobyć dotację z Unii Europejskiej?

Aktualizacja: 21.10.2011

Polska jest członkiem Unii Europejskiej od 2004 roku, jednak z unijnej pomocy korzystała już wcześniej. Wielu, nie tylko małych i średnich przedsiębiorców pragnie rozwijać swoje firmy. Często głowią się nad tym jak zminimalizować koszty inwestycji. Pomocne okazują się fundusze europejskie. Wtedy jednak pojawia się pytanie: co trzeba zrobić, aby uzyskać dofinansowanie? »

Kiedy przedsiębiorcy prowadzącemu działalność transportową może zostać wydana odmowa udzielenia zezwolenia?

Aktualizacja: 11.07.2011

Wójt, burmistrz lub prezydent miasta, a także starosta lub marszałek województwa mogą odmówić udzielenia lub zmiany zezwolenia na wykonywanie przewozów regularnych w krajowym transporcie drogowym. W jakich sytuacjach? Przeczytaj poradę eksperta. »

Kiedy dopuszczalna w reklamie przesada wprowadza w błąd?

Aktualizacja: 25.11.2011

Zgodnie z prawem konkurencji przekaz reklamowy powinien opierać się na informacjach prawdziwych. Specyfika języka reklam dopuszcza stosowanie pewnej przesady, posługiwanie się wyrażeniami ocennymi czy wyrazistymi porównaniami. Konsument musi być jednak w stanie oddzielić dozwolone środki perswazyjne od rzetelnej informacji – w przeciwnym wypadku mamy bowiem do czynienia z reklamą wprowadzającą w błąd. »

Produkt placement, czyli lokowanie produktu

Aktualizacja: 25.11.2011

Do niedawna, wobec braku konkretnych regulacji prawnych, dotyczących tzw. product placement, do tego typu reklamy stosowano ogólnie sformułowane przepisy dotyczące reklamy ukrytej. Sytuację tę zmieniła nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji, precyzyjnie określając, jakie warunki spełnić musi lokowanie produktu, by można było uznać je za dozwolone. Problem polega jednak na tym, że regulacje te wciąż są martwe. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Nationale-Nederlanden

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »