| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: działalność gospodarcza

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu działalność gospodarcza. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące działalność gospodarcza.

Kształtowanie asortymentu sklepów dyskontowych

Aktualizacja: 28.11.2011

Czynem nieuczciwej konkurencji jest wprowadzanie do obrotu przez sieci sklepów dyskontowych towarów w ilości przewyższającej 20 % wartości obrotów z markami stanowiącymi własność właściciela sieci lub podmiotów zależnych. »

Jakie znaczenie ma oznaczenie geograficzne produktów

Aktualizacja: 28.11.2011

Mamy wodę „Nałęczowiankę”, serek kanapkowy „Piątnica”, piwo „Żywiec”, a nawet płytki ceramiczne „Opoczno” – wszystko to towary opatrzone nazwą geograficzną, która świadczy o pewnej jakości wybranego przez klienta produktu. Aby zapewnić przejrzystość rynku, zabronione jest używanie fałszywych lub oszukańczych oznaczeń geograficznych. »

Na czym polega utrudnianie dostępu do rynku

Aktualizacja: 28.11.2011

Większe firmy i koncerny chętnie korzystają ze swojej pozycji i starają się nie dopuścić do rozwoju dużej konkurencji. Oczywiście dopóki korzystają z rozwiązań zgodnych z prawem takie działania są dopuszczalne. »

Czym jest reklama wprowadzająca w błąd

Aktualizacja: 25.11.2011

Reklama wprowadzająca w błąd została uznana za czyn nieuczciwej konkurencji, ponieważ w efekcie kreuje dany produkt na lepszy niż jest w rzeczywistości. Jak odróżnić reklamę wprowadzającą w błąd od powszechnie stosowanych „chwytów” marketingowych? »

Dyskryminacja, jako praktyka antykonkurencyjna

Aktualizacja: 28.11.2011

Dyskryminacja to ostatnio modne słowo. Na całym świecie popularny jest trend zgodnie z którym wszelka dyskryminacja jest niedozwolona. Dyskryminacja w pracy, zwana także mobbingiem, dyskryminacja ze względy na rasę, poglądy, czy religię została zakazana nawet w Konstytucji. Wreszcie dochodzimy do dyskryminacji w praktykach rynkowych… »

Sprzedaż lawinowa i łańcuszki finansowe – zakazane czy dozwolone

Aktualizacja: 28.11.2011

Sprzedaż lawinowa to znany sposób sprzedaży bezpośredniej, polegający na oferowaniu korzyści w zamian za znalezienie kolejnych odbiorców. System sprzedaży lawinowej został uznany za sprzeczny z zasadami uczciwej konkurencji, jednak pod pewnymi warunkami jest dozwolony. »

Jaka reklama narusza prywatność

Aktualizacja: 25.11.2011

Reklama rządzi się specyficznymi prawami. Nakłanianie konsumenta do zakupu danego produktu może przybierać wiele form i postaci. Niekiedy jednak wkracza ona zbyt mocno w prywatność odbiorcy. »

Jaka jest rola użytkowników sieci w marketingu wirusowym

Aktualizacja: 06.08.2010

Marketing wirusowy istnieje dzięki rozwojowi sieci, a w szczególności portali społecznościowych. Obecnie korzysta z niego wiele małych i średnich firm. Jaka jest w tym wszystkim rola użytkowników i na co mają największy wpływ? Przeczytaj. »

Czy marketing wirusowy jest skuteczniejszy od partyzanckiego

Aktualizacja: 06.08.2010

Marketing wirusowy i marketing partyzancki są stosunkowo nowymi formami reklamy. Która z nich jest skuteczniejsza? Zobacz sam. »

Jak kontrolować marketing wirusowy

Aktualizacja: 19.01.2012

Marketing wirusowy oprócz szeregu zalet dotyczących trafności i szybkości działania posiada znaczącą wadę - ciężko się go kontroluje. Jak sobie z tym problemem poradzić? »

Na czym polega marketing wirusowy

Aktualizacja: 19.01.2012

Internet stał się środkiem komunikacji i polem walki o klienta jednocześnie. Jak w takim środowisku skutecznie reklamować produkt? Przeczytaj. »

Odpowiedzialność cywilna za działania sprzeczne z uczciwą konkurencją - wskazówki

Aktualizacja: 28.11.2011

Za czyny, będące przejawem nieuczciwej konkurencji grożą sankcje cywilne i karne. O ile odpowiedzialność karna ma funkcję penitencjarną i prewencyjną, o tyle sankcje cywilne mają na celu przede wszystkim przywrócenie warunków zdrowej, uczciwej konkurencji. »

Czy można sprzedawać towary poniżej kosztów ich wytworzenia?

Aktualizacja: 28.11.2011

W systemie gospodarki wolnorynkowej, przedsiębiorcy rozpoczynający własną działalność często starają się przyciągnąć klientów przez obniżanie cen. Czasami stworzenie polityki cenowej korzystniejszej niż konkurencja niesie za sobą konieczność sprzedaży poniżej kosztów wytworzenia danego produktu lub świadczenia usługi. Czy takie działanie jest dopuszczalne? »

Czy firma powinna wkroczyć na portal społecznościowy?

Aktualizacja: 19.01.2012

Firmy pokładają w mediach społecznościowych dużą nadzieję, o czym świadczy fakt, że ponad jedna czwarta firm z całego świata (27%) przeznaczyła część swoich budżetów marketingowych na działania w sieciach społecznościowych. Czy słusznie? »

Jaki wpływ na wyniki firm mają sieci społecznościowe

Aktualizacja: 19.01.2012

Sieci społecznościowe zyskują na popularności wśród przedsiębiorców. Firmy wykorzystują je nie tylko do rekrutowania pracowników, ale również do sprzedaży produktów. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Sylwia Kozłowska

Dydaktyk medialny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »