| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: awaria

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu awaria. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące awaria.

Jak postępować po zerwaniu paska klinowego w przypadku braku zapasowego?

Aktualizacja: 25.05.2011

Pasek klinowy w samochodzie należy do najmniej okazałych, choć najważniejszych elementów wyposażenia silnika. Napędza on wiele urządzeń z jego osprzętu, w tym prądnicę lub alternator oraz pompę wodną i często także wentylator chłodnicy. »

Co zrobić po awarii termostatu?

Aktualizacja: 25.05.2011

Termostat w silniku samochodowym ma za zadanie ograniczenie lub całkowite zamknięcie przepływu cieczy chłodzącej przez chłodnicę, aby zimny silnik mógł szybko rozgrzać się do temperatury pracy i potem cały czas w niej pozostawał bez względu na temperaturę otoczenia. »

Jak znaleźć cylinder niepracujący lub pracujący nieprawidłowo?

Aktualizacja: 01.04.2011

Odszukanie w wielocylindrowym silniku cylindra, który nie pracuje prawidłowo, nie jest trudne. Wymaga jednak ostrożności i pewnej umiejętności interpretowania symptomów, jakie towarzyszą wadliwej pracy silnika. »

Jak zweryfikować prawdziwość wskazań czujnika ciśnienia oleju i czujnika temperatury?

Aktualizacja: 21.09.2011

W starych samochodach po wieloletniej eksploatacji wiele czujników i wskaźników może działać wadliwie, co oznacza, że dostarczane przez nie informacje będą dla kierowcy mylące i mogą mieć poważne następstwa. Dlatego we własnym interesie użytkownika pojazdu leży ich sprawdzenie i wykrycie błędów we wskazaniach. »

Jak rozpoznać duże i graniczne zużycie ważnych zespołów i podzespołów samochodu, grożące awarią?

Aktualizacja: 25.05.2011

Bez dokładnych pomiarów, możliwych do przeprowadzeniu dopiero po rozmontowaniu danego zespołu, określenie stopnia zużycia elementów i podzespołów jest bardzo trudne, a często wręcz niemożliwe. »

Jak zabezpieczyć się przed skutkami różnych awarii w trasie?

Aktualizacja: 21.09.2011

Stare, zabytkowe pojazdy mają wiele części oryginalnych, pracujących w nich od nowości lub od wielu lat, które mogą w każdej chwili ulec awarii. Trudno je wszystkie wymienić na nowe podczas odrestaurowywania auta. »

Jak uzupełnić płyn w układzie chłodzenia po jego wygotowaniu?

Aktualizacja: 21.09.2011

Zdarza się czasem, zwłaszcza w upalne dni podczas przymusowego postoju w korkach ulicznych, że temperatura płynu chłodzącego silnik wzrośnie powyżej temperatury wrzenia i zacznie się on gotować, jednocześnie tryskając z odpowietrznika chłodnicy. »

Jak postępować z linką prędkościomierza?

Aktualizacja: 18.04.2011

Linka prędkościomierza jest jednym z tych elementów samochodu, bez których można się obejść i nie przejmować się ich awariami. Jest jednocześnie elementem bardzo czułym na najmniejsze usterki, a efekty jej złej pracy są dla kierowcy najczęściej bardzo denerwujące. »

Jak docierać silnik – nowy i po remoncie?

Aktualizacja: 18.04.2011

Współcześnie produkowane silniki samochodowe i inne ważne podzespoły nie wymagają czasochłonnego docierania w pierwszym okresie eksploatacji. Dlatego nie wszyscy kierowcy wiedzą, jak postępować ze starymi modelami silników, zarówno nieużywanymi, jak i po wykonaniu ich remontu. »

Jakie części i podzespoły samochodu zabytkowego najczęściej ulegają awariom?

Aktualizacja: 21.09.2011

Na przełomie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych ubiegłego wieku przeprowadzono w Polsce badania, dotyczące częstotliwości awarii, występujących w produkowanych wówczas w Polsce samochodach osobowych. Oto najważniejsze wyniki tych badań. »

Jak wykonywać naprawy i w jakim zakresie bez potrzeby kontaktu z konserwatorem zabytków?

Aktualizacja: 21.09.2011

Naprawy zabytkowych pojazdów nie należą do skomplikowanych i bardzo trudnych, pod warunkiem posiadanie specjalistycznych narzędzi. W poradniku tym przedstawiamy, jak naprawiać oldtimery. »

Jak wykryć i usunąć usterki zawieszenia?

Aktualizacja: 02.12.2011

Usterki w zawieszeniu kół, zwłaszcza kół przednich, w istotny i bardzo negatywny sposób wpływają na bezpieczeństwo jazdy, dlatego należy je usuwać tak szybko, jak to tylko jest możliwe. »

Dlaczego czuć benzynę wewnątrz auta?

Aktualizacja: 02.12.2011

Intensywny zapach benzyny w samochodzie, nawet w gorący słoneczny dzień, nie jest zjawiskiem normalnym. Opary paliwa z baku w sprawnym aucie nie powinny przedostawać się do kabiny. »

Czy sprężyny mogą się wybić? Jak rozpoznać, że trzeba je wymienić?

Aktualizacja: 20.05.2011

Kierowcy bardzo często zapominają, że sprężyny nie są elementem wiecznym. One też ulegają zużyciu i to szybciej, niż większość z nas się spodziewa. Jak ocenić stopień zużycia sprężyn i kiedy należy się im wymiana? »

Dlaczego czuć spaliny wewnątrz auta? Co się popsuło?

Aktualizacja: 14.03.2014

Intensywny zapach spalin w kabinie, zarówno na postoju, jak i podczas jazdy, nie musi oznaczać poważnej awarii. W takim przypadku zawsze najbardziej podejrzany jest układ wydechowy, który może być nieszczelny. Spaliny w układzie wentylacji mogą być jednak także oznaką problemów z uszczelką głowicy. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Kubarski

Ekspert Kredytowy Salomon Finance

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »