| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używana Honda Civic VI: nie zawiedzie!

Używana Honda Civic VI: nie zawiedzie!

Honda znana jest z produkcji bardzo trwałych aut, wyróżniających się sportowym charakterem. Nie inaczej jest w przypadku Hondy Civic VI generacji. Na co wrócić uwagę przy zakupie kilkunastoletniego egzemplarza?

Warto szukać egzemplarzy wyprodukowanych po 1998 roku, które mają lepsze materiały użyte we wnętrzu, bogatsze wyposażenie a w wersji 3-drzwiowej m.in. nowe fotele z regulacją wysokości i welurową tapicerką.

Zawieszenie

Wielką zaletą Hondy Civic z lat 90-tych, jest zawieszenie. Z jednej strony zapewnia podróżnym dobry komfort, z drugiej za sprawą swej wielowahaczowej konstrukcji, daje sporo przyjemności na szybkich zakrętach. Zwłaszcza 3-drzwiowy hatchback świetnie trzyma się drogi i daje poczucie bezpieczeństwa.  Mimo zaawansowanej budowy jest ono trwałe i nawet w polskich realiach, spokojnie wytrzymuje przebiegi rzędu 150-200tys.km.

Zobacz też: Używany Peugeot 406 Coupe: cień Ferrari

Zaawansowana konstrukcja zawieszenia powoduje, że koszt naprawy jest większy niż w przeciętnym kompakcie. Jest ono jednak znacznie trwalsze od podobnych rozwiązań innych producentów, dlatego warto szukać aut z niskim(ale udokumentowanym) przebiegiem. Są to zazwyczaj najdroższe egzemplarze w ogłoszeniach, których właściciele zdają sobie sprawę z prawidłowego serwisowania auta(niekoniecznie w ASO) . Takie auta zapewnić powinny bezawaryjną jazdę jeszcze przez wiele lat.

Silniki

Bogaty wybór jednostek napędowych stosowanych w Civicu VI gen. sprawia, że każdy powinien znaleźć odpowiedni dla siebie silnik. Najbardziej popularne są wersje 1.4iS o mocy 90KM, które oferują naprawdę dobre osiągi(0-100km/h w 10,5s) i niskie zużycie paliwa(miasto 6,3-7,5l/100km, trasa 5,5-6,6l/100km). Są też niebywale trwałe- przebiegi rzędu 300-400tys. km nie są dla nich żadnym wielkim wyczynem, o ile tylko były regularnie serwisowane(olej, świece, filtry). Na rynku dostępne są też odmiany 1.5 VTEC 114KM, ale wersja ta nie jest wyraźnie szybsza od odmiany 1.4 16V 90KM. Spowodowane jest to zastosowaniem w niej skrzyni biegów o dłuższych przełożeniach, co z jednej strony wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa a z drugiej wyraźnie ogranicza dynamikę auta.(0-100km/h w 10,2 s). Kierowcy poszukujący wyjątkowo oszczędnej jednostki napędowej, mogą poszukać Civica z silnikiem 1.5 VTEC-E 90KM, który mógł pracować na ubogiej mieszance (na dwunastu zaworach zamiast szesnastu) przez co, przy spokojnej jeździe możliwe jest osiągnięcie na trasie spalania na poziomie 4,5l. Niestety wersja ta produkowana była tylko w latach 1995-1997 a więc przed liftingiem.

Najbardziej dynamiczne są jednostki o pojemności 1,6litra. Występują w kilku wariantach mocy: 105KM, 114KM, 116KM, 125KM oraz 160KM. Dla osób ceniących wysokie osiągi polecamy odmianę o mocy 125KM, która pozwala rozpędzić Civica 0-100km/h w 8,7 sekundy  i uzyskać prędkość maksymalną na poziomie 195km/h. Wersja 160-konna to flagowy reprezentant technologii VTEC, dzięki której z każdego litra pojemności silnik uzyskuje moc 100KM. Auto oznaczone jako 1.6VTi porywa nie tylko osiągami (0-100km/h 8,0sekundy, V-Max 207km/h) ale przede wszystkim brzmieniem silnika. Silnik ten stosowany był tylko w 3-drzwiowym modelu. W liftbacku i Aerodecku dostępna była wersja 1.8VTi dysponująca mocą 169KM(0-100km/h 8,3s i V-Max 223km/h).

Zobacz też: Używany Nissan Micra III: pasuje do szpilek

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Honda Civic VI kombi bok
Honda Civic VI kombi bok

Honda Civic VI kombi pojawiło się wraz modernizacją modelu.
Honda Civic VI kombi pojawiło się wraz modernizacją modelu.

Wnętrze wersji liftback w jej najbogatszej i najszybszej wersji 1.8 VTi 169KM.
Wnętrze wersji liftback w jej najbogatszej i najszybszej wersji 1.8 VTi 169KM.

Honda Civic VI Coupe produkowane była w USA.
Honda Civic VI Coupe produkowane była w USA.

Honda Civic VI Type-S wyposażona jest w silnik 1,6l o mocy 160KM. Przyspiesza 0-100km/h w 8,0s.
Honda Civic VI Type-S wyposażona jest w silnik 1,6l o mocy 160KM. Przyspiesza 0-100km/h w 8,0s.

W 1998 roku przeprowadzono modernizację Civica. Pojawiły się nowe przednie i tylne reflektory oraz lepsze materiały we wnętrzu
W 1998 roku przeprowadzono modernizację Civica. Pojawiły się nowe przednie i tylne reflektory oraz lepsze materiały we wnętrzu

Honda Civic produkowana była w latach 1995-2001 i pomimo upływu lat nadal odznacza się wysoką bezawaryjnością.
Honda Civic produkowana była w latach 1995-2001 i pomimo upływu lat nadal odznacza się wysoką bezawaryjnością.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Grupa Leader

Doradztwo podatkowe i prawne. Outsourcing usług księgowych i HR. Audyty finansowe.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »