REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Market spożywczy - franczyza

Joanna Nadolska

REKLAMA

REKLAMA

Sklep spożywczy powinien obronić się sam, tym właśnie, że jest spożywczy. Rzadko zdarzają się bankructwa „spożywczaków”. Ludzie jedli, jedzą i będą jeść… Obecnie nadeszła moda na markety we franczyzie.

Każdy nowo przyjęty sklep ma okres dostosowania do systemu w zakresie:
1. Wizualizacji sklepu;
2. Zmiany formy sprzedaży na samoobsługową;
3. Wyposażenia w niezbędny sprzęt i urządzenia;
4. Odbycia szkolenia podstawowego.

REKLAMA

Elementy pakietu oferowanego przez franczyzodawcę to:
1. Preferencyjne warunki zakupu towaru, dogodny kredyt kupiecki u dostawców systemu i profesjonalny serwis logistyczny.
2. Indywidualny projekt wizualizacji zewnętrznej i unikalny plan zagospodarowania powierzchni sprzedażowej;
3. Pomoc w ustawieniu i otwarciu sklepu;
4. System szkoleń;
5. Spójny system zarządzania i organizacji sklepu. Wykorzystywanie nowoczesnych, zintegrowanych systemów informatycznych B2B;
6. Dynamiczne wsparcie marketingowe (reklama ogólnopolska, akcje promocyjne, programy lojalnościowe skierowane do finalnego klienta);
7. Wynegocjowane z dostawcami systemu atrakcyjne warunki zakupu dóbr i usług w zakresie wyposażenia sklepu (meble, chłodnictwo), urządzeń elektronicznych i informatycznych, oprogramowania, wykonania wizualizacji sklepu, usług parafinansowych (karty płatnicze i kredytowe, zapłata rachunków i usług typu pre-paid), kredytu inwestycyjnego czy innych form finansowania inwestycji;
8. Stała opieka koordynatora i specjalistów sieci.

Koszty inwestycji w zakresie dostosowania do systemu często ustalane są indywidualnie dla każdej placówki handlowej.

REKLAMA

Podstawowe wymagania sieci:
Kryteria dotyczące Biorcy - firma prowadząca działalność handlową w branży spożywczej lub osoba fizyczna pragnąca taką działalność prowadzić, charakteryzująca się:
- rzetelnością kupiecką i prawidłową sytuacją ekonomiczno-finansową,
- przedsiębiorczością i prorozwojową orientacją,
- otwartością na oferowaną formę współpracy z pełnym zastosowaniem i wykorzystaniem wypracowanych standardów,
- lojalnością zakupową względem dostawców systemu.

Kryteria dotyczące placówki handlowej biorcy:
- Obowiązującą formą sprzedaży jest samoobsługa dlatego powierzchnia handlowa nie może być mniejsza niż 80 m2;
- Lokalizacja – osiedle, centrum, ciąg handlowy, miejsca o dużym natężeniu ruchu;
- Średni obrót miesięczny sklepu nie mniej niż 100 tys. zł netto lub w przypadku sklepów nowo powstających lokalizacja gwarantująca odpowiedni potencjał sprzedaży.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Standardy sieci:
- Wizualizacja zewnętrzna placówki handlowej i samoobsługowa formy sprzedaży wdrożone zgodnie z projektami przygotowanymi przez specjalistów sieci Groszek;
- Zalecane wyposażenie sklepu (meble, chłodnictwo) oraz urządzenia elektroniczne, informatyczne i oprogramowanie - franczyzobiorcy mogą nabyć na preferencyjnych warunkach u dostawców systemu;
- Obsługa klienta zgodnie z przyjętymi standardami, których prezentacja odbywa się w trakcie obowiązkowego szkolenia podstawowego;
- Wykorzystywanie materiałów eksploatacyjnych z logo sieci.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

REKLAMA

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA