Biznesowy wytrych
REKLAMA
REKLAMA
Oczywiste jest, że te działania pociągają za sobą duży nakład pracy i przede wszystkim pieniędzy. Co zrobić, by zminimalizować te niezbyt przyjemne skutki założenia własnej firmy i równocześnie zyskać możliwość szybkiego zwrotu poniesionych kosztów? Rozwiązaniem jest franczyza.
REKLAMA
Od maszyny Singera…
Czym jest ten „złoty środek”? Choć początki franczyzy sięgają XIX – wiecznych salonów sprzedaży maszyn do szycia Isaaka Singera, to z pewnością jest to jedna z najnowocześniejszych i najlepiej rozwijających się metod prowadzenia biznesu. Franczyza to najprościej ujmując wejście w posiadanie licencji na wykorzystanie czyjegoś pomysłu oraz marki. Uczestnictwo w sieci franczyzowej zwalnia z wielu problemów związanych z wypracowaniem własnych procedur, stworzeniem i promocją marki oraz, co najważniejsze, wymyśleniem sposobu na zarabianie pieniędzy. Skoro ktoś znalazł świetną metodę na wypełnienie niszy rynkowej, to dlaczego mu w tym nie pomóc? A przy okazji realizować własne cele i zaspakajać ambicje. To nic innego, tylko wejście najmniejszym wysiłkiem w posiadanie skutecznego i dochodowego narzędzia pracy.
…do nowoczesności
REKLAMA
Podpisanie umowy franczyzowej daje już od początku obopólne korzyści – franczyzodawca otrzymuje zapewnienie rozwoju sieci sprzedaży produktów i zwiększenie obecności marki na rynku. Przy okazji oddaje odpowiedzialność prowadzenia nowej placówki, co zmniejsza jego koszty własne. Z kolei franczyzobiorca w zamian za opłatę licencyjną otrzymuje instrukcje jaki sposób wystartować i jak w dalszej perspektywie prowadzić działalność. Mimo, iż sam zakup licencji oraz odprowadzanie miesięcznej prowizji stanowią wydatek, to w rzeczywistości pozwalają na znacznie oszczędności finansowe w dalszej perspektywie czasu.
Dużym plusem dla rozpoczynających swoją przygodę z franczyzą jest zobowiązanie się „patrona” do przeprowadzenia szkoleń i sprawowania ciągłej opieki merytorycznej nad otwieraną działalnością. Jest to niezwykłe udogodnienie, które pozwala na najszybsze i najlepsze przystosowanie się do zjawisk obserwowanych w gospodarce. W końcu pewne problemy wcześniej widać z góry, czyli z centrali, niż z pozycji firmy o zasięgu lokalnym. I na odwrót, zarządzanie konkretnym przedsiębiorstwem daje wgląd w jego codzienne problemy, co znacznie utrudnione jest w przypadku sieci zarządzanej bezpośrednio z fotela prezesa. W dodatku nowe przedsiębiorstwo przejmuje od centrali klientów z terenu swojej działalności, co znacząco przyspiesza jego rozwój. Przecież nic tak dobrze nie przysparza popularności jak referencje od stałych nabywców.
Lauren Peso Polska Sp. z o.o.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA