REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pracodawcy chętnie skorzystają z e-PIT za 2009 rok

Ewa Matyszewska
Ewa Matyszewska

REKLAMA

W rozliczeniu PIT za 2008 rok pracodawcy złożyli prawie 218 tys. deklaracji PIT-11 i PIT-40. Liczba ta może znacznie się zwiększyć w rozliczeniu za 2009 rok. Elektroniczne rozliczenia są bowiem szybsze i tańsze.

EWA MATYSZEWSKA

REKLAMA

W 2009 roku firmy złożyły niemal 218 tys. e-deklaracji PIT-11 i PIT-40 za rok 2008 (dane Ministerstwa Finansów). Jak może być w rozliczeniu za 2009 rok?

TERESA OLSZEWSKA*

W 2009 roku przedsiębiorcy po raz pierwszy mogli rozliczyć deklaracje podatkowe swoich pracowników przez internet i jak widać, wielu z nich już skorzystało z tej możliwości. Spodziewamy się, że zainteresowanie pracodawców tym sposobem rozliczania znacznie wzrośnie, co podyktowane będzie oszczędnością czasu, jaką daje to rozwiązanie, a co za tym idzie, także redukcją kosztów. Oczywiste jest więc, że w rozliczeniu za 2009 rok do Ministerstwa Finansów spłynie jeszcze więcej elektronicznych deklaracji.

Jakie firmy korzystają e-deklaracji?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Firmy, takie jak ENEA, Siemens czy Philips Lighting Poland już korzystają z możliwości rozliczania PIT drogą elektroniczną. Obecnie coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na zastosowanie oprogramowania, które umożliwia rozliczenie pracowników przez internet. Do grona instytucji, które w tym roku skorzystają z e-deklaracji dołączyły niedawno ZUS (52 tys. zatrudnionych) oraz KGHM Polska Miedź (18,6 tys. zatrudnionych).

Są firmy, które stworzyły oprogramowanie, które ma pomóc w przesyłaniu e-deklaracji. Jaka to pomoc?

Rozwiązania te mają za zadanie usprawnić proces przygotowywania i wysyłki deklaracji podatkowych pracowników.

Jakie korzyści daje takie oprogramowanie?

Manualne czynności związane z wydrukiem i wysyłką papierowych dokumentów w przypadku firm czy instytucji zatrudniających np. kilkadziesiąt tysięcy osób generują istotne koszty, których można uniknąć dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu. Za jego pomocą PIT-y są automatycznie generowane w systemie SAP, a następnie opatrzone podpisem elektronicznym opartym na dostarczonym certyfikacie i wysyłane do Ministerstwa Finansów. Pozwala to sprawnie i w krótkim czasie generować masowe ilości dokumentów, co jest szczególnie ważne w przypadku dużych korporacji. Narzędzie takie daje także możliwość archiwizowania wygenerowanych PIT, co eliminuje z kolei proces wydruku, podpisania i włożenia dokumentu do teczki osobowej pracownika.

Szacujemy, że inwestycja w e-Deklaracje zwraca się w ciągu jednego roku - podaje Teresa Olszewska.

Fot. Archiwum

*Teresa Olszewska

prezes zarządu firmy GAVDI Polska

GAVDI Polska specjalizuje się w usługach konsultingowych, programistycznych oraz wsparcia aplikacji w obszarze SAP HCM oraz w obszarach powiązanych, takich jak np. samoobsługa pracownicza i menedżerska.

 

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kiedy jest odpowiedni czas na windykację należności? Nie czekaj zbyt długo

Płynność finansowa to podstawa skutecznego zarządzania firmą. Kiedy zatem rozpocząć windykację należności? Okazuje się, że nie można czekać zbyt długo. Co trzeba wziąć pod uwagę? Kiedy powinna zapalić się czerwona lampka? Podpowiadamy.

Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

REKLAMA

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

Potrzebna pilna decyzja, bo można dużo zyskać lub stracić na podatku, termin 20 lutego

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

REKLAMA

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

REKLAMA