REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pracodawcy chętnie skorzystają z e-PIT za 2009 rok

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Ewa Matyszewska
Ewa Matyszewska

REKLAMA

W rozliczeniu PIT za 2008 rok pracodawcy złożyli prawie 218 tys. deklaracji PIT-11 i PIT-40. Liczba ta może znacznie się zwiększyć w rozliczeniu za 2009 rok. Elektroniczne rozliczenia są bowiem szybsze i tańsze.

EWA MATYSZEWSKA

REKLAMA

W 2009 roku firmy złożyły niemal 218 tys. e-deklaracji PIT-11 i PIT-40 za rok 2008 (dane Ministerstwa Finansów). Jak może być w rozliczeniu za 2009 rok?

TERESA OLSZEWSKA*

W 2009 roku przedsiębiorcy po raz pierwszy mogli rozliczyć deklaracje podatkowe swoich pracowników przez internet i jak widać, wielu z nich już skorzystało z tej możliwości. Spodziewamy się, że zainteresowanie pracodawców tym sposobem rozliczania znacznie wzrośnie, co podyktowane będzie oszczędnością czasu, jaką daje to rozwiązanie, a co za tym idzie, także redukcją kosztów. Oczywiste jest więc, że w rozliczeniu za 2009 rok do Ministerstwa Finansów spłynie jeszcze więcej elektronicznych deklaracji.

Jakie firmy korzystają e-deklaracji?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Firmy, takie jak ENEA, Siemens czy Philips Lighting Poland już korzystają z możliwości rozliczania PIT drogą elektroniczną. Obecnie coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na zastosowanie oprogramowania, które umożliwia rozliczenie pracowników przez internet. Do grona instytucji, które w tym roku skorzystają z e-deklaracji dołączyły niedawno ZUS (52 tys. zatrudnionych) oraz KGHM Polska Miedź (18,6 tys. zatrudnionych).

Są firmy, które stworzyły oprogramowanie, które ma pomóc w przesyłaniu e-deklaracji. Jaka to pomoc?

Rozwiązania te mają za zadanie usprawnić proces przygotowywania i wysyłki deklaracji podatkowych pracowników.

Jakie korzyści daje takie oprogramowanie?

Manualne czynności związane z wydrukiem i wysyłką papierowych dokumentów w przypadku firm czy instytucji zatrudniających np. kilkadziesiąt tysięcy osób generują istotne koszty, których można uniknąć dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu. Za jego pomocą PIT-y są automatycznie generowane w systemie SAP, a następnie opatrzone podpisem elektronicznym opartym na dostarczonym certyfikacie i wysyłane do Ministerstwa Finansów. Pozwala to sprawnie i w krótkim czasie generować masowe ilości dokumentów, co jest szczególnie ważne w przypadku dużych korporacji. Narzędzie takie daje także możliwość archiwizowania wygenerowanych PIT, co eliminuje z kolei proces wydruku, podpisania i włożenia dokumentu do teczki osobowej pracownika.

Szacujemy, że inwestycja w e-Deklaracje zwraca się w ciągu jednego roku - podaje Teresa Olszewska.

Fot. Archiwum

*Teresa Olszewska

prezes zarządu firmy GAVDI Polska

GAVDI Polska specjalizuje się w usługach konsultingowych, programistycznych oraz wsparcia aplikacji w obszarze SAP HCM oraz w obszarach powiązanych, takich jak np. samoobsługa pracownicza i menedżerska.

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Warto udzielić pełnomocnictwa lub prokury w CEIDG

Prowadzenie własnej firmy to nie tylko pasja i satysfakcja, ale także szereg obowiązków, które co do zasady przedsiębiorca powinien wykonywać osobiście sprawując zarząd nad swoim przedsiębiorstwem. Chodzi tu przede wszystkim o zawieranie umów, czy kontakty z urzędami i sądami. Wraz z rozwojem firmy może okazać się, że konieczne będzie delegowanie części zadań związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem na inne osoby. Aktualnie, każdy przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) może ustanowić pełnomocnika lub prokurenta, który będzie reprezentować go w sprawach pozostających w związku z prowadzoną przez tego przedsiębiorcę działalnością gospodarczą.

Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

REKLAMA

KPO ruszyło z kopyta: prawie 112 mld zł rozdysponowane, kolejne miliardy w drodze

Prawie 112 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy już zakontraktowane, ale to dopiero początek. Polska szykuje się na kolejną wypłatę – aż 28 mld zł może trafić do kraju jeszcze przed jesienią. Tymczasem wszystkie inwestycje z KPO są już uruchomione, a wypłaty nabierają tempa.

Prezes BCC: Przedsiębiorcy potrzebują przewidywalności i stabilności. Apel przedsiębiorców

1 czerwca 2025 roku odbyła się druga tura wyborów prezydenckich, w której, najwięcej głosów otrzymał Karol Nawrocki. Oficjalne zaświadczenie o wyborze ma zostać wręczone 11 czerwca 2025 r. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele środowisk gospodarczych wyrazili oczekiwanie, że nowy prezydent będzie współpracował z rządem w sprawach istotnych dla polskiej gospodarki.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. Przedsiębiorcy mówią o odbieraniu renty geograficznej

Przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego mówią o odbieraniu im renty geograficznej. Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. W Kołbaskowie i Rosówku tworzą się kilkukilometrowe korki.

Kody kreskowe a system kaucyjny w 2025 roku

Już od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Choć dla wielu konsumentów oznacza to przede wszystkim zwrot pieniędzy za plastikowe butelki i puszki, za jego działaniem stoi precyzyjnie zaprojektowany mechanizm. Jednym z kluczowych, choć często niedostrzeganych elementów są kody kreskowe – to właśnie one umożliwiają identyfikację opakowań i prawidłowe naliczanie kaucji.

REKLAMA

Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

REKLAMA