Rynek leasingu ruchomości wyniósł ponad 3 mld zł
REKLAMA
ZPL zamierza rozpocząć w tym roku promocję leasingu konsumenckiego. Już w maju ma ruszyć kampania reklamowa, mająca na celu promowanie leasingu dla osób fizycznych. W kampanii weźmie udział 10 największych firm leasingowych w Polsce. Każda z nich będzie sprzedawać produkty pod własną marką. "Dziesięć firm, które na co dzień konkurują ze sobą, przeprowadzi wspólną kampanię reklamową, aby przekonać klientów, że leasing prywatny może być alternatywą dla kredytu bankowego" - powiedział Tomasz Gutowski z ZPL.
Przedstawiciele ZPL nie chcieli ujawnić kosztów tej kampanii. W pierwszym kwartale tego roku, w porównaniu do analogicznego okresu 2004 roku, najbardziej wzrósł segment "samoloty, statki i kolej" (o 457,14 proc., do 195 mln zł). Segment komputerów i sprzętu biurowego wzrósł o 63,63 proc. (90 mln zł), a - maszyn i urządzeń - o 57,4 proc. (850 mln zł).
Leasing środków transportu drogowego wzrósł zaledwie o 4,16 proc. i wyniósł 1.875 mln zł. Zdaniem przedstawicieli ZPL, winę za to ponosi zła koniunktura na rynku nowych samochodów. Największe firmy w segmencie leasingu ruchomości w pierwszym kwartale tego roku to: EFL (15 proc. udziału), Raiffeisen Leasing (9,5 proc.) i BRE Leasing (7,8 proc.).
REKLAMA
REKLAMA