Kategorie

Przewoźnicy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Aby uzyskać status AEO należy przejść odpowiednie postępowanie sprawdzające, prowadzone przez właściwą ze względu na siedzibę wnioskującego przedsiębiorcy, Izbę Celną.
Na straży komfortu podróżowania i bezpieczeństwa transportu coraz częściej staje innowacyjna technologia.
Kradzieży ładunku można zapobiec. TimoCom wyjaśnia jak przeciwdziałać temu procederowi. Prezentuje możliwości, za pomocą których firmy spedycyjne, transportowe i logistyczne mogą zmniejszyć ryzyko.
Tradycyjnie już koniec roku był dobrym okresem dla branży transportowej. Przewozy ładunków wzrosły o 10,4 proc. do 38,0 mln w porównaniu do grudnia 2010 r.
KE apeluje do Włoch o interwencję w sprawie strajku kierowców tirów. Trzeba natychmiast rozwiązać problemy, jakie wywołał strajk kierowców tirów, i zagwarantować swobodny transport towarów - twierdzi komisarz Antonio Tajani w rozmowie z szefową MSW Anną Marią Cancellieri.
Kierowcy ciężarówek we Włoszech strajkują już trzeci dzień. Na stacjach benzynowych brakuje paliwa. W sklepach i na targowiskach brakuje podstawowych świeżych produktów żywnościowych.
Strajkuje ponad 300 kierowców firmy transportowej ND Polska. Pracownicy żądają podwyżek podstawy oraz wysokości diet. Nie stać nas na podwyżki w żądanej wysokości - mówi Jarosław Bartczak, dyrektor generalny ND Polska. Czytaj pełny wywiad...
Specyficznym rodzajem przewozu jest przewóz morski towarów na statkach. Odpowiedzialność przewoźnika morskiego jest w określonych przypadkach limitowana, zgodnie z regulacjami prawnymi odnoszącymi się do tego rodzaju przewozu rzeczy.
Ciężarówki o masie przekraczającej 10 ton nie mogą wjeżdżać do Poznania od strony Warszawy i Katowic (autostradą A2 i drogą ekspresową nr 11). To przez fatalny stan techniczny wiaduktu.
Ponad 350 kierowców firmy transportowej ND Polska sp. z o.o. w Płotach (Lubuskie) domaga się podwyżki podstawy wynagrodzenia. We wtorek wyjechali prywatnymi, oflagowanymi autami na ulice Zielonej Góry.
Absurdalna sytuacja panuje na niedawno oddanym odcinku autostrady A2 Nowy Tomyśl - Świecko. Wielu kierowców nie jeździ tamtędy nawet za darmo, gdyż nie ma zjazdu zwęzłów - informuje "Puls Biznesu".
Od marca 2012 r. stawka za przejazd płatnym odcinkiem autostrady A4 Katowice-Kraków ma wzrosnąć o 1 zł na każdej bramce i wynosić 18 zł za cały odcinek – zakłada zarządzająca drogą spółka Stalexport Autostrada Małopolska (SAM).
Od 4 grudnia 2011 obowiązuje w Polsce unijny pakiet drogowy nakładający na przewoźników nowe  obowiązki. Aby uzyskać licencję należy m.in. wykazać zdolność finansową, liczoną nico inaczej niż dotychczas. Główny Inspektorat Transportu Drogowego wyjaśnia szczegóły
W związku z pomysłem wprowadzenia dobrowolnych opłat za przejazd ciężarówek po drogach objętych zakazem nasuwa się kilka pytań. Czy samorządy będą w stanie poradzić sobie z dodatkowymi obowiązkami i formalnościami związanymi z administrowaniem opłat? Ilu dodatkowych ludzi będą musiały zatrudnić?
Od 2 stycznia 2012 r. Toruń wprowadza ograniczenie ruchu ciężarówek o masie ponad 18 ton, mimo że minister transportu, budownictwa i gospodarki morskiej przedłużył do 11 lutego 2012 r. okres bezpłatnego korzystania z odcinka A1 Nowe Marzy - Czerniewice.
Wiadomo już za co dokładnie GDDKiA naliczyła firmie Kapsch 7 mln 459 tys. 383,22 zł kar i odsetek. Oprócz opóźnienia startu systemu, chodzi o opóźnienia w uzyskiwaniu pozwoleń na budowę bramownic oraz w ich budowie, a także o niezapewnienie na czas wszystkich miejsc obsługi klienta i brak możliwości doładowania konta transferem bankowym. Kapsch zapłacił już 2,4 mln zł.
Do 11 lutego 2012 r. kierowcy nie będą musieli płacić za korzystanie z odcinka autostrady A1 Nowe Marzy - Czerniewice - poinformował resort Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad naliczyła operatorowi systemu poboru e-myta prawie 7,5 mln zł kary - poinformowała Urszula Nelken, rzecznik GDDKiA. W tej kwocie mieści się m.in. kara za dwudniowe opóźnienie w uruchomieniu systemu.
Logistyka dla branży farmaceutycznej realizowana przez operatorów należy do najbardziej wymagających i najtrudniejszych projektów. Ponieważ dotyczy produktów "wrażliwych", wymaga od operatora odpowiedniego z nimi postępowania, wspomaganego instalacją właściwej infrastruktury magazynowej, zatrudnieniem wykwalifikowanej kadry oraz uzyskaniem stosownych zezwoleń.
W pierwszy dzień świąt czas oczekiwania ciężarówek na wyjazd z Polski na przejściu granicznym z Ukrainą w Dorohusku (Lubelskie) wynosił 21 godzin. W 14 kilometrowej kolejce czekało ponad 500 samochodów.
W tym roku firma FM Logistic zainwestowała we własną flotę 7 milionów złotych. Zakupiono 35 nowych naczep, z czego 30 to nowoczesne 33 paletowe chłodnie.
Od 2 stycznia 2012 r. w Toruniu będą obowiązywać ograniczenia poruszania się ciężarówek o masie przekraczającej 18 ton. Na przejazd przez miasto w godzinach 6-9 i 13-19 potrzebne będą specjalne zezwolenia.
Od stycznia 2012 r. na dwóch drogach krajowych woj. pomorskiego będzie funkcjonował elektroniczny system ważenia pojazdów.
Umowy jakie zawierają ze sobą spedytorzy i przewoźnicy regulują przedmiot, zakres oraz ogólne warunki współpracy pomiędzy nimi. W praktyce mamy do czynienia z dwoma rodzajami umów.
Drobne rysy, zużyte dywaniki, mocowanie zestawu głośnomówiącego to rzeczy, nad którymi żaden kierowca bez zapędów pedantycznych nie zaprząta sobie głowy użytkując samochód. Jednak kiedy przychodzi do zakończenia okresu leasingu pojawia się pytanie – czy takie ślady eksploatacji mogą generować dodatkowe koszty?
Starostwo powiatowe w Olsztynie nakłada po tysiąc złotych kary dla firm transportowych, które nie poinformowały na czas o zmianie adresu czy numeru NIP. To przez znowelizowaną ustawę o transporcie. Wcześniej nie było mowy o karach. 
Zagubienie listu przewozowego w ogromnej większości przypadków następuje z winy kierowcy. Taki stan rzeczy wiąże się z poważnymi konsekwencjami dla przewoźnika lub kierowcy odpowiedzialnego za zaistniałą sytuację.
Mija osiem miesięcy odkąd operator popularnej giełdy Trans.eu wydał wojnę kradzieżom i wyłudzeniom w transporcie. Wspólnie z OZPTD i m.in. serwisem logistyka.infor.pl pod szyldem kampanii społecznej “Rzetelny przewoźnik” zaczął edukować pracowników branży transportowej, jak nie paść ofiarą oszustów, a także szeroko informować o wykrytych przypadkach oszustw.
Wszystkie licencje uprawniające do wykonywania krajowego i międzynarodowego transportu drogowego osób i rzeczy oraz wypisy z tych licencji zachowują ważność w terminach na jaki zostały wydane - podało Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w specjalnym komunikacie.
Transport drogowy w ostatnich latach coraz bardziej narażony jest na kradzieże i wyłudzenia ładunków. Brak kierowców, zwiększony popyt na przewozy drogowe powoduje „uaktywnienie się” działalności oszustów. Obecnie największym problemem firm spedycyjnych są wyłudzenia towarów na fałszywe licencje drogowe oraz kradzieże na tzw. „fałszywego przewoźnika”.
Już 4 grudnia 2011 roku zaczną obowiązywać Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady WE regulujący unijny rynek transportu drogowego. Nakładają szereg nowych wymagań na polskich przewoźników. Publikujemy treść rozporządzeń i projekt zmian ustawy o transporcie drogowym.
Jakie są rodzaje ubezpieczeń związanych z działalnością TSL. Kiedy i kogo obowiązują. Jakie korzyści daje ubezpieczenie cargo i przy jakich ładunkach warto z niego skorzystać.
Co to jest procedura tranzytu. Czy w trakcie jego realizacji można zmienić środek transportu Czy można podzielić towar, zmniejszyć lub dołożyć nowy. Szczegóły w artykule radcy prawnego Ewy Krysztofiuk.
Giełda transportowa Trans.eu udostępniła nową wersję programu Trans 4.0. Nowy system zawiera moduł map Europy z informacjami o ograniczeniach dla ciężarówek, kodami pocztowymi a także kalkulator kosztów.
Czy firma może zastąpić podpisaną kopię dokumentu CMR dokumentem przygotowanym przez nią samą, zwanym Oświadczeniem Spedytora.
Posłowie przyjęli w piątek wszystkie za wyjątkiem jednej z ponad trzydziestu poprawek Senatu do nowelizacji ustawy o transporcie drogowym. Poprawki miały charakterdoprecyzowujący.
Senatorowie wprowadzili w środę ponad trzydzieści poprawek do nowelizacji ustawy o transporcie drogowym. Poprawki mają głównie charakter doprecyzowujący.
Senat nie zgłosił w środę poprawek do nowelizacji prawa o ruchu drogowym. Nowelizacja warunkuje przewozy tzw. ładunków nienormatywnych, czyli np. wyjątkowo ciężkich.
Teoretycznie koszt utylizacji uszkodzonej w transporcie przesyłki nie obciąża przewoźnika. Ostatnio jednak pojawiło się orzeczenie sądowe które kwestię odpowiedzialności odszkodowawczej przewoźnika wywraca do góry nogami.
W Płocku powstanie drugi na Mazowszu i czwarty w Polsce punkt preselekcyjnego ważenia samochodów ciężarowych. System będzie dokonywał ważenia pojazdów, znajdujących się w ruchu. Koszt inwestycji to około 700 tys. zł.
W tym roku rynek transportowy czekają wielkie zmiany. W dużej mierze dotkną głównie niewielkie firmy przewozowe, w szczególności te, które świadczą usługi przewozu międzynarodowego.
Warto zadbać o właściwe sformułowanie umowy spedycyjnej. W przypadku reklamacji szczegółowe zapisy mogą być decydujące. Może się okazać, że to co miało być spedycją jest tylko przewozem.
Produkty lecznicze nie mogą być traktowane w przewozie tak jak każdy inny towar masowy.Ich obrót podlega szczególnym zasadom. Wynika to ze względów bezpieczeństwa. Znajduje to swój wyraz również w zakresie przewozu.
Przewoźnik ma obowiązek sprawowania pieczy nad powierzonym ładunkiem, przez cały czas trwania przewozu. W jakich sytuacjach przewoźnik uniknie płacenia za szkodę?
System Alliance Europe (sieć przewoźników) po raz pierwszy nagrodził swoich partnerów w pięciu różnych kategoriach
Jaki system pracy wybrać dla zatrudnionego kierowcy? Ważne czy pracuje całą dobę, przez wszystkie dni w tygodniu i jakie trasy obsługuje. Właściwy system to także korzyści ekonomiczne.
Zdecydowane kroki w walce z procederem kradzieży i wyłudzeń w branży transportowej zdecydowali się podjąć inicjatorzy kampanii społecznej „Rzetelny Przewoźnik”, która właśnie wystartowała.
Nieprecyzyjne przepisy sprawiają wiele kłopotów firmom spedycyjnym. Mając licencje na międzynarodowy przewóz drogowy rzeczy, nie zwracają uwagi na okres ważności licencji na krajowy transport drogowy.
W Polsce obowiązują zaostrzone kary wobec pijanych kierowców. Warto pamiętać, że każda ilość wypitego alkoholu jest niebezpieczna, ponieważ obniża sprawność działania osoby prowadzącej pojazd i przez to istotnie zwiększa ryzyko wypadku. Obowiązkiem firmy jest przeciwdziałanie takim sytuacjom.