Kategorie

BlaBlaCar

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wspólne przejazdy na długich dystansach stały się już istotnym uzupełnieniem tradycyjnej sieci transportu. W Polsce ponad 2 miliony kierowców i pasażerów zainteresowały się współdzielonymi podróżami pomiędzy miastami organizowanymi za pośrednictwem BlaBlaCar. Czy taki model może funkcjonować także na krótkich trasach? We Francji serwis BlaBlaCar w regionach Toulouse i Reims uruchomił pilotażową wersję krótkodystansowej aplikacji BlaBlaLines. Po udanych testach aplikacja zadebiutowała niedawno w Paryżu oraz całym regionie Ile-de-France.
Większość kierowców dysponuje przynajmniej trzema wolnymi miejscami w swoich samochodach. Tymczasem, podczas trzech na cztery przejazdy w aucie znajduje się tylko jedna osoba. To oznacza, że w pozostałych przypadkach kierowcy wożą powietrze, co jest zarówno nieekonomiczne, jak i nieekologicznie. Tymczasem z samochodów można korzystać w bardziej efektywny sposób – dobrym rozwiązaniem jest ich współdzielenie.
Wspólne podróżowanie jest bezpieczniejsze niż jazda w pojedynkę – taki wniosek płynie z międzynarodowego badania TNS Sofres przeprowadzonego dla serwisu zaufanych wspólnych przejazdów – BlaBlaCar*. Okazuje się, że kierowcy podróżujący z innymi osobami bardziej uważają na drodze, rzadziej łamią przepisy i jeżdżą spokojniej.
Czy ufamy ludziom, których spotykamy korzystając z BlaBlaCar? Okazuje się, że budowana w internecie reputacja staje się coraz silniejszą walutą, która sprawia, że bardziej ufamy osobom ze zweryfikowanymi profilami w mediach społecznościowych niż sąsiadom, a nawet znajomym z pracy!
Czy udostępnienie buspasów dla samochodów, którymi podróżuje kilka osób ma sens? Takie rozwiązanie zostało wprowadzone w Rzeszowie, jak się sprawdza?
Czy w przypadku, gdy kierowca podwozi pasażerów w ramach działalności serwisu BlaBlaCar i zdarzy się kolizja, to czy pasażerowie będą mogli wnieść roszczenia wobec kierowcy? Wyjaśniamy.
KE zastanawia się, czy są potrzebne regulacje dotyczące coraz popularniejszych usług opartych na tzw. ekonomii dzielenia. Chodzi o regulację dot. usług świadczonych np. przez użytkowników Ubera, czy BlaBlaCar.