REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firma ogrodnicza. Jak dotrzeć do klientów?

Firma ogrodnicza. Jak dotrzeć do klientów?
Firma ogrodnicza. Jak dotrzeć do klientów?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Rosnący popyt na nieruchomości, w tym na domy i segmenty, to dobra okazja także dla firm ogrodniczych zajmujących się urządzaniem ogrodów i ich utrzymaniem. Co zrobić, aby dotrzeć do klientów? 

Polacy lubią mieszkać w domu z ogrodem

Polacy najczęściej budują domy, których metraż wynosi od 101 do 150 metrów kwadratowych – takiej odpowiedzi udzieliło ponad 40 proc. osób w najnowszych badaniu „Jakie domy budowano w Polsce w 2022 roku”[1]. Na drugim miejscu znajdują się nieruchomości o powierzchni od 151 do 200 metrów kwadratowych – na taki dom zdecydował się co piąty badany. Jedynie co dziesiąty deklaruje budowę obiektów o metrażu powyżej 200 metrów kwadratowych. 

REKLAMA

REKLAMA

Jak podaje Główny Urząd Statystyczny, koniunktura w budownictwie wciąż jest na sporym minusie, ale przez miesiąc nastroje firm budowlanych nieco się poprawiły. Po okresie pandemii i niepewności na rynku nieruchomości, wielu Polaków zdecydowało się na budowę domu. Coraz chętniej wybierają jako lokalizację tzw. sypialnie dużych miast. Właśnie tam powstaje najwięcej nieruchomości. 

Polacy wolą ciszę i świeże powietrze, a to zapewniają mniejsze miejscowości. Trend w kierunku budowania domów to dobra okazja dla firm ogrodniczych, by zwiększyć sprzedaż i powalczyć o klienta. Jak bowiem wynika z danych, infrastruktura wokół domu odgrywa dla właścicieli posesji duże znaczenie. Dla 37 proc. osób ogród jest kluczowym elementem ich idealnego domu, podczas gdy 33% podkreślało znaczenie zaaranżowania tarasu lub balkonu[2]. Jak firmy ogrodnicze mogą dotrzeć do klientów? Oto kilka sposobów. 

Kluczowa jest dobra strona internetowa 

REKLAMA

Aby wyróżniać się spośród konkurencji firmy ogrodnicze powinny podejmować szereg działań promocyjnych. Jednym z nich jest zbudowanie responsywnej strony internetowej wraz ze sklepem. Aż 77 proc. Polaków robi zakupy online, a z roku na rok kanały e-commerce zyskują na znaczeniu. Kupujący przez Internet to częściej mieszkańcy dużych miast, osoby z wyższym wykształceniem oraz dobrze oceniające sytuację finansową swojego gospodarstwa domowego[3]. Dlaczego sklep internetowy jest ważnym elementem sprzedażowym? Wyjaśnia Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu agencji PR Commplace. 

 – Strona internetowa jest dla klientów dostępna przez całą dobę, przez wszystkie dni tygodnia, co oznacza, że ​​ mogą zapoznać się z ofertą i informacjami o firmie o dowolnej, dogodnej dla nich porze. Dzięki temu można przyciągnąć klientów, którzy preferują niestandardowe godziny na dokonywanie zakupów. Ponadto, online można kupować bez wychodzenia z domu. To szczególnie ważne dla osób, które potrzebują danych produktów, a nie mają zbyt wiele czasu, by chodzić po sklepach. – wyjaśnia Sebastian Kopiej. – Należy pamiętać, że strona jest wizytówką firmy. Jeśli będzie odpowiednio zbudowana i będzie posiadała przyjazne dla odbiorcy grafiki, wówczas zachęcimy konsumentów do zakupu w naszym sklepie. – dodaje.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dlaczego jeszcze warto mieć nowoczesną stronę internetową? Można wykorzystać ją do prowadzenia kampanii marketingowych. Np. publikować treści na blogu, udostępniać informacje o promocjach, organizować konkursy lub oferować rabaty tylko dla użytkowników odwiedzających naszą stronę. 

Pamiętajmy o social mediach 

Jak wynika z badania „Social media w Polsce i na świecie. Raport Digital 2023” czas, jaki poświęca się średnio na świecie social mediom, to 2h i 31 min. To o 3 minuty dłużej w porównaniu z poprzednim rokiem. Co trzecia osoba przyznaje, że w social mediach poszukuje ciekawego contentu, a 27,3 proc. szuka inspiracji zakupowych. Firmy ogrodnicze powinny wykorzystać ten trend i zainwestować w prowadzenie ciekawego profilu. 

Obecność w mediach społecznościowych pozwala firmom dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów. Pomaga w budowaniu świadomości marki, umożliwia także prezentowanie produktów lub usług. Social media dają klientowi możliwość bezpośredniego kontaktu z firmą, pomagają rozwiązywać problemy i sprawiają, że konsument ma poczucie bycia bliżej przedsiębiorstwa. Liczne badania wskazują także, iż treści prezentowane w social mediach wpływają na decyzje zakupowe. Nie dziwi fakt, że z roku na rok rośnie rynek influencer marketingu. 

Dotrzyj do mieszkańców danej lokalizacji za pomocą Google Ads 

Jeśli już firma posiada nowoczesną stronę internetową i jest obecna w social mediach, pora na zainwestowanie w Google Ads. Za pomocą tego narzędzia można dotrzeć do osób z określonego obszaru i tam kierować naszą kampanię. 

 - Google Ads zapewnia nam możliwość geo-targetingu, czyli precyzyjnego określenia, do kogo ma trafić przekaz reklamowy. Możemy wybrać konkretne miasto, region czy wprowadzić współrzędne geograficzne. Google Ads umożliwia nam doprecyzowanie targetu i dostosowanie parametrów targetowania, takich jak wiek, płeć, zainteresowania czy zachowania online, aby zoptymalizować kampanię i dotrzeć do odpowiednich odbiorców – tłumaczy ekspert z Commplace. 

Kolejnym ważnym elementem, na jaki powinny zwrócić uwagę firmy ogrodnicze, są opinie w Internecie. Według badań BrightLocal, Google jest najpopularniejszym źródłem wiedzy i opinii o lokalnych firmach. Aż 87 proc. osób sprawdza je, zanim zdecyduje się na zakupy w konkretnym miejscu czy u konkretnej firmy. Dlatego tak ważne jest, by opinie o niej były pozytywne. 

Firmy ogrodnicze mają obecnie doskonałą okazję do rozwoju i zwiększenia swojej popularności. Kluczem do sukcesu jest elastyczność, dostosowanie się do potrzeb klientów oraz wykorzystywanie nowoczesnych narzędzi marketingowych, takich jak media społecznościowe i e-commerce. 

***

[1] https://www.oferteo.pl/raport/jakie-domy-budowano-w-polsce-w-2022-roku-czesc-1-raport

[2] Badania Otodom 

[3] Raport E-commerce 2022. IAB Polska 

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA