REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Automatyzacja magazynów: 93% firm nie widzi innej przyszłości

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Automatyzacja magazynów - koniczność
Automatyzacja magazynów - koniczność
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze badanie w branży magazynowej pokazuje dobitnie, że zachodzi właśnie radykalna zmiana w podejściu automatyzacji. Dekadę temu trudno było sobie wyobrazić, że w 2023 roku ponad jedna trzecia firm korzystać będzie z robotów w swoich magazynach

Inwestycje w automatykę

Aż 43 proc. firm planuje inwestycję w automatykę magazynową w ciągu najbliższych trzech lat, a 37 proc. firm w branży już korzysta z robotów – wynika z badania Peerless Research Group. To statystyka, która dekadę temu wydawałaby się dość abstrakcyjna. Kiedy zsumujemy obie te liczby, otrzymamy obraz branży, w której automatyzacja stanie się standardem dla 80 proc. firm. Co więcej, 13 proc. firm, choć nie będzie inwestować w roboty w najbliższych trzech latach, ma to w planach w dłuższej perspektywie. Aż 93 proc. firm z branży logistycznej nie widzi więc innej alternatywy w dobie rosnącej inflacji, coraz większej indywidualizacji produktów i oczekiwań odbiorców, a także niedoborów kadrowych.

REKLAMA

Automatyzacja magazynów jedyną opcją

Przyszłość magazynów jest automatyczna i cyfrowa, bo jak mówi Robert Pisek Product Owner w BPSC, to się opłaca. — Automatyzacja może prowadzić do znacznego zwiększenia efektywności i obniżenia kosztów. To główna zachęta do inwestycji — uważa Robert Pisek. Ekspert zaznacza, że automatyzacja magazynów to nie tylko maszyny. — Robotyzacja, to także systemy do zarządzania przestrzenią, optymalizacja procesów i wiele innych aspektów, które razem tworzą złożony ekosystem magazynu przyszłości. Nie możemy sprowadzać jej wyłącznie do prostego transferu zadań na technologię. – tłumaczy.

Kto nie chce automatyzacji? 

REKLAMA

Jednym ze znaków rozpoznawczych automatyzacji magazynów są autonomiczne roboty AMR, których globalny rynek ma rosnąć średnio aż 15,5% rocznie w latach 2023-2030 (Grand View Research). Pracują 24 godziny na dobę, poruszając się w sposób bezpieczny i precyzyjny między szafami, przenosząc towary, przyspieszając rozładunek i dostawy. To jednak nie przekonuje wszystkich. Niewiele, bo 4 proc. firm z branży logistycznej, nie planuje inwestować w automatyzację. 

— Osoby rozważające decyzję o automatyzacji mogą obawiać się, że roboty i automatyka jako taka będą miały negatywny wpływ na jakość usług, ograniczy ich elastyczność. Istnieje przekonanie, że czynnik ludzki jest tu czymś niezbędnym. Jednak jedno drugiego nie wyklucza, to znaczy człowiek może z powodzeniem pracować ramię w ramię z robotem. Robot wykonuje bardziej uciążliwe prace i szybko dostosowuje się do zmieniającego się procesu, podnosząc jednocześnie komfort pracy człowieka — zauważa Michał Furmański z biznesu Robotyki ABB w Polsce.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dlaczego Polacy nie ufają zagranicznym sklepom online? [Raport]

Zagraniczne firmy napotykają na poważną barierę na polskim rynku e-commerce – brak zaufania. Aż 2/3 Polaków unika zakupów w zagranicznych e-sklepach z obawy o zwroty, reklamacje i autentyczność produktów. Kluczową rolę w decyzjach zakupowych odgrywają opinie innych klientów. Pokonanie tej nieufności to klucz do sukcesu w polskim e-handlu.

Rząd podwyższy w 2026 r. płacę minimalną tylko o wskaźnik inflacji - przedsiębiorcy chwalą takie rozwiązanie, dlaczego

Płaca minimalna w 2026 roku wzrośnie o 140 złotych brutto do kwoty 4806 złotych. To mniejszy wzrost niż w minionych latach, ale przedsiębiorcy przyznają, że jest to kompromis pomiędzy możliwościami przedsiębiorców, a oczekiwaniami pracowników.

Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

Ludzie wciąż listy piszą, ale polecone wysyłają głównie urzędy. Rynek pocztowy w Polsce ma się dobrze

Jednak główną siłą napędową pozostają wciąż usługi kurierskie, które odpowiadają za 73,3 proc. wartości rynku i 56,5 proc. jego wolumenu. Mimo dominacji tego segmentu, istotną rolę wciąż odgrywają przesyłki listowe.

REKLAMA

Miód podrożeje, bo prawo wymaga zmiany etykiet na słoikach a to kosztuje

Równo za rok na sklepowych półkach pojawią się nowe etykiety miodu, wynikające z przyjętej unijnej dyrektywy. Wprowadzają one niepozorną, ale mogącą narobić sporo zamieszania zmianę. Jednocześnie nielegalny handel miodem rozwija się niemal bez nadzoru.

Rolnicy radzą sobie dużo lepiej z długami niż firmy przetwarzające plony ich pracy

Polska żywność ma się dobrze, ale kondycja finansowa branży już mniej. Sektor rolno-spożywczy musi oddać wierzycielom 760,6 mln zł, a wiarygodność płatnicza przetwórców i dostawców staje się coraz większym problemem. Nie dotyczy to rolników, którzy na ogół są wiarygodni finansowo.

Małe firmy z dużymi obawami przed kolejnym wysokim wzrostem płacy minimalnej

Duże wzrosty płacy minimalnej w ostatnich latach hamują wzrost małych i średnich firm. Poza bezpośrednim obciążeniem kosztami pracowniczymi oznaczają dla przedsiębiorców skokowy wzrost koszt w postaci coraz wyższych składek ZUS.

Umowa z influencerem krok po kroku

Szybki rozwój marketingu internetowego otworzył przed markami i twórcami zupełnie nowe perspektywy współpracy. W dobie cyfrowej rewolucji, influencerzy stali się kluczowymi partnerami w promocji produktów i usług, oferując unikatowy sposób docierania do odbiorców (potencjalnych klientów marek). Współpraca z twórcami, choć niezwykle efektywna, wiąże się jednak z szeregiem wyzwań prawnych, które wymagają szczególnej uwagi. Odpowiednie uregulowanie wzajemnych praw i obowiązków jest fundamentem sukcesu i bezpieczeństwa obu stron, minimalizując ryzyko sporów i nieporozumień.

REKLAMA

Deregulacja: rząd naprawia prawo, ale przedsiębiorcy nie są zadowoleni z zakresu i tempa zmian w przepisach

Przedsiębiorcy przekonują, że Polska musi być krajem ze sprawną strukturą przepisów. Mimo postępów nadal wiele zagadnień z prawa budowlanego, pozwoleń na zatrudnienie czy przepisów związanych z regulacją handlu i usług zdają się być niepotrzebnym mnożeniem administracji.

Czy konto firmowe jest obowiązkowe?

Przy założeniu firmy musisz dopełnić wielu formalności. O ile wybór nazwy przedsiębiorstwa, wskazanie adresu jego siedziby, czy wskazanie właściwego PKD są obligatoryjne, o tyle otworzenie rachunku firmowego niekoniecznie. Jednak dużo zależy przy tym od tego, jaka forma działalności jest prowadzona, jakie transakcje są wykonywane i wreszcie, czy chce ona korzystać z mechanizmu split payment.

REKLAMA