| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: słownik

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu słownik. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące słownik.

Spojler

Aktualizacja: 23.05.2012

Spoiler (lub spojler) - od angielskiego "spoil" czyli "psuć" to elementy wpływające na aerodynamikę danego pojazdu, a których celem jest zwiększenie siły dociskającej pojazd do nawierzchni, poprawiając jego właściwości trakcyjne. »

Płyny w samochodzie

Aktualizacja: 23.05.2012

Do najważniejszych samochodowych płynów technologicznych zalicza się oleje, smarujące mechanizmy silnika i elementy przekładni, czyli koła zębate i łożyska skrzyni biegów oraz mechanizm różnicowy. Współczesne oleje są bardzo wąsko „wyspecjalizowane” co wyklucza możliwość wlania dowolnego oleju zarówno do silnika, jak i do skrzyni biegów czy do mechanizmu różnicowego, jeżeli nie jest on zespolony ze skrzynią biegów. »

Moment dokręcania nakrętek i śrub

Aktualizacja: 23.05.2012

Moment dokręcania nakrętek i śrub jest parametrem bardzo ważnym. Dlatego konstruktorzy aut, oraz ich producenci zawsze podają go w instrukcjach serwisowych. »

Geometria przedniego zawieszenia

Aktualizacja: 23.05.2012

Zawieszenie pojazdu należy do zespołów bezpośrednio odpowiedzialnych za bezpieczeństwo i komfort jazdy, oraz częściowo także za jej ekonomię. Uszkodzone, przyspiesza dość radykalnie zużycie opon, pogarsza właściwości trakcyjne samochodu, a tym samym wpływa na zwiększenie zużycia paliwa, a w skrajnym wypadku może być przyczyną groźnego wypadku. Oto czym jest geometria i jakie są jej parametry. »

Resory

Aktualizacja: 23.05.2012

Resory piórowe jako element zawieszenia, były dawniej stosowane powszechnie w samochodach osobowych i ciężarowych. W droższych pojazdach stosowano resory podłużne, w tańszych i mniejszych – poprzeczne. »

Mieszanka paliwowo-powietrzna

Aktualizacja: 23.05.2012

W silnikach z zapłonem samoczynnym mieszanka paliwowo-powietrzna powstaje zawsze w komorze spalania na niewielki ułamek sekundy przez zainicjowaniem procesu jej spalania. »

Zawieszenie pojazdu

Aktualizacja: 23.05.2012

Pod pojęciem „zawieszenie pojazdu” ukrywają się wszystkie zespoły i pojedyncze elementy, za pomocą których karoseria łączy się z kołami. Są to więc jedne z najważniejszych elementów pojazdu, odpowiedzialnych za komfort i bezpieczeństwo jazdy. »

Sprzęgła. Zasada pracy, rodzaje, sposoby sterowania

Aktualizacja: 23.05.2012

Sprzęgło musi zapewnić płynne łączenie i odłączanie wału korbowego od wałka sprzęgłowego w czasie ruszania pojazdu z miejsca i podczas zmiany biegów. Pełni więc w pewnym sensie rolę synchronizatora, dzięki któremu jest możliwe płynne zwiększanie lub zmniejszanie obrotów wałka sprzęgłowego skrzyni biegów od zera aż do prędkości wału korbowego silnika. »

Stopień sprężania w silniku tłokowym

Aktualizacja: 23.05.2012

Aby w silniku spalinowym nastąpił zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej, musi się ona znajdować pod pewnym ciśnieniem. W silnikach o zapłonie iskrowym wynosi ono od kilkuset tysięcy kilopaskali do niewiele ponad 1 megapaskal, w silnikach o zapłonie samoczynnym jest ono kilkukrotnie wyższe. »

Zawory silnika spalinowego

Aktualizacja: 23.05.2012

W klasycznym silniku spalinowym na każdy cylinder przypadają dwa zawory: dolotowy i wylotowy. Dawniej w dużych, a dziś już pawie we wszystkich silnikach stosuje się po 3 lub 4 zawory na każdy cylinder. W przypadku 3 zaworów zawsze 2 z nich są dolotowe z uwagi na większe trudności w napełnianiu cylindrów, niż w ich opróżnianiu. »

Łożyska toczne

Aktualizacja: 23.05.2012

Łożyska toczne są takimi elementami, dzięki którym jest możliwy ruch obrotowy różnego rodzaju wałów, wałków, kół itp. przy najmniejszym możliwym do uzyskania w normalnych warunkach współczynniku tarcia. »

Stopy łożyskowe

Aktualizacja: 23.05.2012

Panewki i półpanewki w silniku spalinowym są wykonane ze stopu łożyskowego, lub jak ma to miejsce w panewkach cienkościennych, stop ten pokrywa ich wewnętrzną powierzchnię. »

Tłumiki drgań skrętnych wałów korbowych

Aktualizacja: 24.01.2016

Kiedy powstają drgania skrętne wału korbowego? Gdy liczba jego obrotów będzie równa wielokrotności, czyli częstotliwości harmonicznej jego drgań własnych. Może to wywołać rezonans wału i w konsekwencji jego pęknięcie. »

Cechy tłoków silników spalinowych

Aktualizacja: 24.01.2016

Jaką rolę pełnią tłoki w silniku spalinowym? Jakie są ich cechy szczególne? Co jest w nich niezwykłego? Dlaczego są tak trwałe? »

Sworzeń tłokowy

Aktualizacja: 23.05.2012

Sworzeń tłokowy pracuje w bardzo trudnych warunkach, w wysokiej temperaturze i pod dużym obciążeniem okresowo zmieniających się sił, wynikających z cyklów pracy silnika. Jego smarowanie w piastach tłoka jest zaledwie dostateczne i odbywa się wyłącznie dzięki olejowi, skapującemu przez szczeliny lub otwory z pierścieni zgarniających. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Marta Jeleń

Radca prawny LL.M.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »