| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Tematy > excel

Temat: excel

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu excel. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące excel.

Kopiujemy komórki między arkuszami (Excel)

Aktualizacja: 20.10.2010

Ta porada w prosty sposób wytłumaczy Wam jak tworzyć odwołania pomiędzy komórkami znajdującymi się w różnych arkuszach. »

Zabezpieczamy makra (Excel)

Aktualizacja: 20.10.2010

Jeśli często pracujemy na markach wiemy jak czasochłonne jest ich stworzenie. Aby nie tracić czasu po sformatowaniu dysku i ponownej instalacji arkusza warto je zabezpieczyć i zapisać na pendrive lub płytę. »

Przenoszenie szablonów (Excel)

Aktualizacja: 20.10.2010

Jeśli pracujemy z arkuszem kalkulacyjnym na kilku komputerach możemy mieć nie raz kłopot z formatowaniem wielu tabel. Aby wszystko było w porządku zaleca się przenoszenie również plików szablonu. Jak to zrobić ? »

Wyłączamy autokorektę (Excel)

Aktualizacja: 20.10.2010

Excel od edycji z 2000 roku wyposażony jest w funkcję autokorekty. Niestety jak to bywa ze wszystkim co automatyczne korekta taka również często zawodzi. Sprawdźmy jak ja szybko wyłączyć w wypadku gdy zacznie szkodzić i spowalniać naszą pracę. »

Formuła ostatniej kolumny wiersza (Excel)

Aktualizacja: 20.10.2010

Jeśli w swojej pracy potrzebujesz aby wybrana komórka wyświetlała zawsze wartość ostatniej komórki wybranego wiersza to zastosuj się do poniższej porady. Za pomocą formuły tablicowej ustawisz wszystko w kilka minut. »

Tworzymy oszczędne tytuły (Excel)

Aktualizacja: 20.10.2010

Odwieczny problem wszystkich pracujących w Excelu – co zrobić z długimi tytułami które są dłuższe niż kolumny w komórkach poniżej nich ? Poszerzanie nie zdaje egzaminu gdyż cała tabela staje się mało czytelna. Jak sobie z tym poradzić ? »

Zamiana wiersza na kolumnę i odwrotnie (Excel)

Aktualizacja: 20.10.2010

Gdy edytujemy rozbudowane tabele czasami ciężko jest ogarnąć zgromadzone tam dane. W wielu przypadkach przydałaby się opcja zamiany wiersza w kolumnę i odwrotnie. Oczywiście z możliwością zachowania wszystkich utworzonych wcześniej działań i kontrolek. »

Znaki końca wiersza (Excel)

Aktualizacja: 20.10.2010

W skomplikowanym arkuszu, gdzie edytowane przez nas komórki zawierają czasami po kilkanaście lub więcej elementów oddzielonych przecinkami lub spacjami łatwo zgubić istotne informacje. Aby poprawić wygląd arkusza i jego przejrzystość tabel warto zamienić te znaki na specjalne znaki końca wiersza. Oto instrukcja. »

Jak wyróżnić poszczególne karty (Excel)

Aktualizacja: 20.10.2010

Jeśli tworzysz duży skoroszyt w Excelu to zazwyczaj składa się on z wielu arkuszy. Warto ułatwić sobie pracę i orientację w dokumencie oznaczając wybrane karty kolorami. »

Szablon na skróty (Excel)

Aktualizacja: 20.10.2010

Począwszy od wersji Office XP zmienione zostały opcje tworzenia nowych dokumentów. Rozpoczęcie pracy z programem zaczyna się schematycznie, bez możliwości wyboru szablonu. Dziwi fakt, że Microsoft zdecydował się na taki ruch, gdyż użytkownicy bardzo chwalili uproszczenie z poprzednich edycji. »

Definiowanie zakresów (Excel)

Aktualizacja: 20.10.2010

Definiowanie zakresów za pomocą polecenia Wstaw->Nazwa -> Definiuj pozwala nadawać wspólną nazwę niezależnym od siebie zakresom komórek. Problem pojawia się gdy chcemy dokować w nich zmian, które przekraczają okno komórki. Oto kilka sposobów na jego rozwiązanie. »

Automatyczne zapisywanie (Excel)

Aktualizacja: 20.10.2010

Jeśli w pracy nie korzystasz z UPS, czyli specjalnego urządzenia podtrzymującego dane to zapewne nie raz już straciłeś efekty swojej pracy. Taka sama sytuacja może nas spotkać przy awarii systemu. Pora wyciągnąć wnioski i ustawić opcję automatycznego zapisywania, która pozwala zabezpieczyć się przed tego typu wypadkami. »

Jak włączyć dwa miejsca po przecinku (Excel)

Aktualizacja: 20.10.2010

W pracy często operujemy na danych wymagających podawania dwóch lub więcej liczb po przecinku. Jeśli potrzebujemy takiej opcji warto ustawić opcje tak aby we wszystkich nowych arkuszach liczby wyświetlały się w wybrany przez nas sposób. Możemy modyfikować poziom zaokrąglenia obliczeń z dokładnością od dwóch miejsc po przecinku. »

Zaznaczanie błędnych formuł (Excel)

Aktualizacja: 20.10.2010

Arkusz kalkulacyjny posiada wbudowaną funkcję odnajdowania błędnych formuł. Dzięki temu zamiast źle wprowadzonych wartości ujrzymy #NAZWA? lub #WARTOŚĆ?. Problem pojawia się gdy nasze tabele rozrastają się i w natłoku informacji ciężko znaleźć newralgiczny punkt. Na szczęście jest sposób na wyszukiwanie komórek zawierających błędy. »

Jak włączyć ograniczoną ochronę komórek (Excel)

Aktualizacja: 20.10.2010

Excel wyposażony jest w funkcję ochrony arkusza. Pozwala to na zabezpieczenie komórek, które są kluczowe dla naszych obliczeń przed omyłkową modyfikacją. Niestety domyślnie ochroną zostaje objęty cały arkusz. Dla własnej wygody i przejrzystości pracy musimy więc ją ograniczyć do wybranych przez nas komórek. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Okurowski

Specjalista od nowoczesnych technologii zarówno samochodowych jak domowych. Wyjątkowy znawca nawigacji samochodowych, systemów multimedialnych, car audio i aplikacji mobilnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK