| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: eksploatacja

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu eksploatacja. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące eksploatacja.

Ile oleju może zużyć sprawny silnik?

Aktualizacja: 14.12.2011

Ubywający olej nie musi być znakiem, że silnik jest niesprawny lub nadmiernie zużyty. Nawet nowe silniki zużywają olej, co jest zjawiskiem normalnym. Ile oleju może spalić silnik, kiedy zużycie jest już nadmierne? »

Czy przebitą oponę zawsze można naprawić?

Aktualizacja: 27.04.2011

Łata na kole ma trwałość nawet 30 tysięcy kilometrów, może więc wytrzymać nawet cały okres "życia" opony. Niestety nie każde uszkodzenie da się załatać. »

Kiedy nie można naprawić przebitej opony?

Aktualizacja: 17.10.2011

Uszkodzonej opony nie trzeba od razu wymieniać. Warsztaty wulkanizacyjne są w stanie załatać różnego rodzaju przebicia. Taka „łatka” ma trwałość nawet 30 tysięcy kilometrów, a to oznacza, że jest w stanie przeżyć cały czas eksploatacji opony. Niestety, nie da się załatać każdej dziury. »

Czy odpalanie „na pych” może uszkodzić samochód?

Aktualizacja: 09.03.2011

Rozładowany akumulator skutecznie potrafi unieruchomić każde auto, szczególnie, jeśli nie mamy od kogo pożyczyć prądu. Ale przecież można zawsze spróbować odpalić "na pych"... Otóż nie zawsze! W przypadków niektórych silników może to doprowadzić do poważnej awarii. Metodą "na pych" nie odpalimy również automatu. »

Dlaczego psuje się zawór EGR, jak go naprawić?

Aktualizacja: 22.01.2016

Dlaczego psuje się zawór EGR, jak go naprawić? Zawór recyrkulacji spalin (EGR) to element o którym większość kierowców dowiaduje się dopiero, gdy ten się popsuje... Najogólniej rzecz biorąc EGR ma za zadanie kierować część spalin z powrotem do silnika. Zawór zawodzi najczęściej przez nagromadzoną w wydechu sadzę i cząstki stałe. »

Dlaczego psuje się koło dwumasowe?

Aktualizacja: 04.07.2014

Awarie koła dwumasowego to częsta i kosztowna przypadłość współczesnych diesli. Po części to wina niedoskonałości konstrukcji „dwumasówki”, ale żywotność koła dwumasowego można też skrócić złą techniką jazdy. Dlaczego psuje się kolo dwumasowe, jak można zapobiec awarii? »

Co dają nawiercane tarcze hamulcowe, czy można je montować w każdym aucie?

Aktualizacja: 06.04.2011

Są montowane seryjnie w autach sportowych, ale występują też jako zamienniki do większości popularnych modeli. Nawiercane tarcze hamulcowe, bo o nich mowa, są przy tym droższe od klasycznych. Czy taka inwestycja się opłaca? Czy nawiercane tarcze hamulcowe mogą skrócić drogę hamowania? »

Jak przerobić auto z kratką na osobowe?

Aktualizacja: 15.03.2012

Każde auto osobowo-ciężarowe można przerejestrować na osobówkę. Jakie są tego korzyści? Możemy zgodnie z prawem wymontować nieporęczną kratkę z bagażnika. Warto jednak wiedzieć, że fizyczne wyjęcie kraty to za mało... »

Czy włączone radio w samochodzie może zwiększać spalanie?

Aktualizacja: 07.03.2011

Mało kierowców zdaje sobie z tego sprawę, ale na spalanie bardzo wpływa obciążenie alternatora, czyli pobór prądu. Im więcej urządzeń elektrycznych mamy włączonych, tym więcej benzyny potrzebuje silnik. »

Fiat Palio: wymiana zbiorniczka płynu chłodniczego – opis krok po kroku

Aktualizacja: 22.02.2011

Wymiana zbiornika płynu chłodzącego nie jest bardzo skomplikowana. W poradniku tym przedstawimy jak sprawnie i szybko wymienić uszkodzony zbiorniczek na płyn chłodzący. »

Jak najtaniej zwiększyć osiągi auta?

Aktualizacja: 09.03.2011

Najtańsze konie mechaniczne to te uzyskane dzięki zmniejszeniu wagi auta. Lżejszy samochód lepiej przyspiesza, szybciej reaguje na ruchy kierownicą i lepiej hamuje. Kuracja odchudzająca często daje lepsze efekty niż zakup drogich tuningowych części. »

Czy warto kupić filtr węglowy zamiast zwykłego? Jak często zmieniać filtr kabinowy?

Aktualizacja: 30.05.2011

Filtr kabinowy oczyszcza powietrze zaciągane do kabiny pasażerskiej przez wentylator. Zazwyczaj przy wymianie tego elementu stajemy przed wyborem... tańszy zwykły czy może droższy węglowy? Czy w tym przypadku opłaca się zapłacić więcej? »

Czy warto kupić droższe świece irydowe?

Aktualizacja: 14.03.2014

Świece zapłonowe mogą mieć elektrodę wykonaną z różnych materiałów. Najtańsze są świece z centralną elektrodą miedzianą lub niklowo-kadmową (Ni-Cd). Droższe są te z platynową lub irydową elektrodą. Czy warto w takie irydowe świece zainwestować? »

Na co zwrócić uwagę przy kupnie nowego akumulatora?

Aktualizacja: 01.02.2012

Wartość napięcia i pojemność to tylko dwie cechy akumulatora. Kupując nowy warto pamiętać o rzeczy najważniejszej - czy zmieści się on pod maską. »

Jak zapobiec zerwaniu się paska rozrządu?

Aktualizacja: 13.01.2012

Trwałość paska rozrządu uzależniona jest od wielu czynników. Teoretycznie powinien on wytrzymać przebieg rzędu 100 tysięcy kilometrów. Należy go jednak co pewien czas sprawdzać. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Realizuje rządową politykę ochrony konsumentów

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »