| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: działalność gospodarcza

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu działalność gospodarcza. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące działalność gospodarcza.

Oprogramowanie, czy aplikacje na wynajem - co jest tańsze dla firmy

Aktualizacja: 09.12.2011

Inwestycja w oprogramowanie, jak i korzystanie z aplikacji na wynajem w modelu Software as a Service lub outsourcingowym może stanowić źródło oszczędności dla firmy. Które rozwiązanie wybrać, aby płacić mniej? »

Na czym polega system ERP?

Aktualizacja: 09.12.2011

System wspomagający zarządzanie (ERP) należy traktować jako inwestycję, która musi się zwrócić. Dlatego wybór nowego rozwiązania warto poprzedzić szczegółową analizą zarówno kosztów związanych z zakupem licencji wdrożenia i utrzymania systemu (opieka serwisowa), jak i oczekiwanych rezultatów. »

Jak prowadzić działalność gospodarczą - spółka z o.o.

Aktualizacja: 16.12.2011

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością posiada osobowość prawną i jest spółką kapitałową. Regulacje prawne dotyczące spółki z ograniczoną odpowiedzialnością zawiera ustawa z dnia 15 września 2000 r. – kodeks spółek handlowych. Czy warto ja założyć z punktu widzenia przyszłego przedsiębiorcy? »

Jak prowadzić działalność gospodarczą - spółka komandytowo-akcyjna

Aktualizacja: 16.12.2011

Jedna z form prawnych prowadzenia działalności jest spółka komandytowo-akcyjna. Zastanawiasz się nad jej założeniem? Poznaj jej wady i zalety. »

Rodzaje decyzji w sprawach praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów

Aktualizacja: 28.11.2011

Postępowanie w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów może zakończyć się: decyzją merytoryczną, umorzeniem postępowania lub ugodą. »

Zapewnienie swobody decyzji - jakie obowiązki przedsiębiorcy

Aktualizacja: 28.11.2011

Samo zadbanie o to, aby konsument był dostatecznie dobrze poinformowany, nie wystarczy. Konieczne jest jednocześnie zapewnienie mu swobody wyboru i dokonania decyzji. »

Jakie informacje muszą znaleźć się na produkcie bądź jego etykiecie

Aktualizacja: 28.11.2011

Jedną z podstawowych informacji, jakich przedsiębiorca jest zobowiązany udzielić konsumentowi, stanowi cena towaru lub usługi. Powinna być ona podana konsumentowi jako cena brutto, to znaczy zawierać wszystkie podatki, opłaty, narzuty. »

Kiedy przedsiębiorca wprowadza w błąd?

Aktualizacja: 09.12.2011

Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym wymienia cztery podstawowe rodzaje działań przedsiębiorcy, które uznane są za wprowadzenie konsumenta w błąd. Jakie to działania i na czym polegają? »

Co przedsiębiorca musi powiedzieć klientom?

Aktualizacja: 09.12.2011

Przed zawarciem transakcji przedsiębiorcę obowiązuje odpowiednie poinformowanie konsumenta o swoim produkcie. Istnieją również przepisy o zakazie praktyk handlowych wprowadzających w błąd. Jak zadbać o to, aby ich nie naruszyć? »

Kiedy młody konsument może robić zakupy?

Aktualizacja: 09.12.2011

Osoby między trzynastym a osiemnastym rokiem życia mogą już zawierać umowy bez zgody i wiedzy opiekunów. Jest to możliwe tylko, gdy dotyczą drobnych, bieżących spraw życia codziennego. »

Jak wygląda relacja przedsiębiorca – małoletni konsument?

Aktualizacja: 09.12.2011

Nie każdy przedsiębiorca wie, że małoletni konsument, poniżej trzynastego roku życia w ogóle nie posiada zdolności do czynności prawnych. Dzieci nie powinny same kupować produktów ani usług. »

Jak przedsiębiorca powinien rozróżniać grupy konsumentów?

Aktualizacja: 09.12.2011

Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym zawiera szczególną definicję konsumenta. Definicja ta określa grup konsumenckie, i pozwala stwierdzić czy dane zachowanie przedsiębiorcy można uznać za nieuczciwą praktykę czy też nie. »

Kim w prawie konsumenckim jest przedsiębiorca?

Aktualizacja: 09.12.2011

Przepisy konsumenckie regulują relacje między konsumentem a przedsiębiorcą. Chociaż obydwa te pojęcia wydają się oczywiste, warto znać ich dokładne definicje aby uniknąć nieporozumień. »

Czego należy przestrzegać? – najważniejsze przepisy konsumenckie w Polsce

Aktualizacja: 09.12.2011

W Polsce, podobnie jak w większość krajów Unii Europejskiej obowiązuje zwarty system przepisów prawnych, które mają zabezpieczyć zdrowotne i ekonomiczne interesy konsumentów. Każdy przedsiębiorca zobowiązany jest do ich przestrzegania. Warto więc znać treść najważniejszych dokumentów regulujących prawo konsumenckie. »

Jakie konsekwencje powoduje nie przestrzeganie praw konsumenta?

Aktualizacja: 09.12.2011

Nie przestrzeganie praw konsumentów to nie tylko narażanie się na straty finansowe, lecz także na inne bardziej dotkliwe konsekwencje. Jedną z nich jest utrata reputacji, która przekłada się bezpośrednio na zmniejszenie przychodów firmy. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Igor Klimkowski

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »