| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: technika jazdy

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu technika jazdy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące technika jazdy.

Poślizg niekontrolowany w zimie

Aktualizacja: 25.05.2012

Poślizg niekontrolowany, czyli wywołany różnymi przyczynami, całkowicie bez woli kierowcy, ma najlepsze warunki do zaistnienia zimą. Nawierzchnie dróg są wówczas bardzo często śliskie, poryte ubitym śniegiem, lodem, błotem pośniegowym lub, w najgorszym przypadku – lodem pokrytym świeżo spadłym sypkim śniegiem. »

Poślizg niekontrolowany

Aktualizacja: 25.05.2012

Poślizg niekontrolowany jest przyczyną licznych wypadków drogowych. Ma miejsce wówczas, kiedy kierowca traci całkowicie kontrolę nad pojazdem i nie jest w stanie przeciwdziałać jego zachowaniu. Jego powodem jest utrata przyczepności wszystkich kół, lub przynajmniej kół przednich. »

Poślizg kontrolowany autem z napędem na tylną oś

Aktualizacja: 25.05.2012

Poślizg kontrolowany w samochodach z napędem na tylną oś jest ze wszystkich poślizgów najłatwiejszy do zainicjowania, ponieważ do zerwania przyczepności kół wystarczy szybkie zwiększenie prędkości obrotowej silnika. »

Poślizg kontrolowany autem z napędem na cztery koła

Aktualizacja: 25.05.2012

Poślizg kontrolowany, czyli taki w którym kierowca zachowuje pełną kontrolę nad swoim pojazdem, jest w przypadku samochodów ze stałym napędem na obie osie bardzo trudny do wykonania. »

Poślizg kontrolowany autem z napędzanymi przednimi kołami

Aktualizacja: 25.05.2012

Poślizg kontrolowany w aucie z napędem na przednią oś polega na tym, aby w odpowiednim momencie zerwać przyczepność tylnych kół do drogi, jednocześnie nie zrywając przyczepności kół przednich. »

Poślizg kontrolowany

Aktualizacja: 25.05.2012

Z poślizgiem kontrolowanym mamy do czynienia wówczas, gdy kierowca dla osiągnięcia konkretnego celu zrywa przyczepność kół do drogi. W niektórych sytuacjach umiejętne wykorzystanie tendencji pojazdu do zrywania przyczepności na śliskiej nawierzchni jest bardzo pożyteczne. »

Poślizg

Aktualizacja: 25.05.2012

Poślizg to utrata przyczepności jednego lub więcej kół. Podczas jazdy samochodem poślizg następuje wtedy, kiedy pojawi się różnica między faktyczną prędkością koła, a prędkością która powinna wynikać z normalnego toczenia się koła po danej nawierzchni. »

Przyczepność: czym jest przyczepność opon do drogi, jak wpływa na bezpieczeństwo, jak ją zmaksymalizować?

Aktualizacja: 30.11.2011

Jednym z najważniejszych czynników, odpowiedzialnych za bezpieczeństwo jazdy jest przyczepność opon do drogi. Zależy od niej zarówno długość drogi hamowania jak i zdolność do pokonywania zakrętów oraz możliwość przyspieszania. »

Siła odśrodkowa: wróg kierowcy na zakrętach

Aktualizacja: 30.11.2011

Każdy pojazd, pokonujący zakręt o dowolnym promieniu, jest poddany działaniu kilku sił, z których najważniejszą jest siłą odśrodkowa. Bywa ona bezpośrednim „sprawcą” wielu wypadków. Są jednak sposoby na ograniczenie siły odśrodkowej, zarówno dotyczące techniki jazdy jak i konstrukcji i eksploatacji samochodu. »

Jak ruszać z miejsca i przyspieszać podczas jazdy aby oszczędzać paliwo?

Aktualizacja: 28.02.2012

Początkującego kierowcę łatwo rozpoznać po dużej ilości gwałtownych przyspieszeń i hamowań. Taki styl jazdy bardzo podnosi zużycie paliwa. Jak zatem ruszać i przyspieszać, aby oszczędzać paliwo? W końcu płynna jazda to jeden z najważniejszych elementów ecodrivingu. »

Gołoledź: czym jest, kiedy występuje. Jak gołoledź wpływa na bezpieczeństwo jazdy?

Aktualizacja: 24.11.2011

Wśród niebezpieczeństw, czyhających na drogach na kierowcę, gołoledź i tzw. "śliskość pośniegowa" należą do najgroźniejszych. Przed poślizgiem na takiej nawierzchni nie uchronią nas nawet najlepsze opony zimowe. »

Przejazdy kolejowe: jak je bezpiecznie przejeżdżać?

Aktualizacja: 30.11.2011

Przejazdy kolejowe to jedne z najniebezpieczniejszych miejsc na drodze. Nadjeżdżający pociąg nie ma fizycznej możliwości zahamowania. Cała odpowiedzialność za bezpieczne pokonanie przejazdu kolejowego spoczywa więc na kierowcy. »

Pojazdy uprzywilejowane: jak się wobec nich zachowywać? Jakie mają przywileje?

Aktualizacja: 29.06.2011

Uprzywilejowanymi w ruchu drogowym są pojazdy sygnalizujące swoje uprawnienia za pomocą czerwonych i/lub niebieskich świateł migających oraz sygnału dźwiękowego. Często są to prywatne auta VIPów, np. korpusu dyplomatycznego, policji, Biura Ochrony Rządu, czy ambulanse pogotowia ratunkowego. »

Kolumna pojazdów: jak w niej jechać?

Aktualizacja: 30.11.2011

Kolumny pojazdów, sunące po drogach, są zjawiskiem powszechnym. Jazda w kolumnie tylko teoretycznie wygląda na bardzo łatwą. »

Teoretyczna a rzeczywista droga hamowania

Aktualizacja: 30.11.2011

Droga hamowania jest jednym z najważniejszych czynników, decydujących niejednokrotnie o życiu lub śmierci kierowcy, jego pasażerów oraz postronnych osób. Do licznych wypadków dochodzi tylko dlatego, że kierowcy nie zdają sobie sprawy z jej długości. Istnieją dwa rodzaje drogi hamowania: teoretyczna i rzeczywista. Jaka jest różnica i jak wpływa na nasze bezpieczeństwo? »

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Edyty Grubek EG Usługi Księgowe

Biuro księgowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »