| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: części samochodowe

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu części samochodowe. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące części samochodowe.

Renault Kangoo: wymiana przednich reflektorów – krok po kroku

Aktualizacja: 23.11.2011

Wymiana reflektorów w Renault Kangoo wiąże się z demontażem przedniego zderzaka. W poradniku tym, znajduje się opis, jak samemu wymienić przednie reflektory w Renault Kangoo. »

Jak podłączyć programator wycieraczek w pojeździe do tego niedostosowanym?

Aktualizacja: 25.05.2011

Programatory wycieraczek samochodowych swój rozwój zawdzięczają upowszechnieniu się w motoryzacji techniki półprzewodnikowej, co nastąpiło mniej więcej przed półwiekiem. Stąd w wielu pojazdach dziś uznawanych za zabytkowe nie są one zamontowane. »

Jak znaleźć przyczynę złej pracy wycieraczek szyb?

Aktualizacja: 21.07.2011

Istnieje kilka typowych usterek w pracy wycieraczek samochodowych. Część z nich ma podłoże mechaniczne, pozostałe wynikają ze złej pracy urządzeń elektrycznych lub elektronicznych. »

Jak i kiedy wymieniać łożyska w prądnicach i alternatorach?

Aktualizacja: 25.05.2011

Wszystkie łożyska się zużywają. Także te w prądnicach i alternatorach, choć są znacznie mniej obciążone niż pozostałe łożyska w samochodzie i jego silniku. Od czasu do czasu trzeba je jednak wymieniać. »

Jak postępować po zerwaniu paska klinowego w przypadku braku zapasowego?

Aktualizacja: 25.05.2011

Pasek klinowy w samochodzie należy do najmniej okazałych, choć najważniejszych elementów wyposażenia silnika. Napędza on wiele urządzeń z jego osprzętu, w tym prądnicę lub alternator oraz pompę wodną i często także wentylator chłodnicy. »

Co zrobić po zgubieniu kluczyka w samochodzie bez blokady kierownicy?

Aktualizacja: 21.09.2011

Do uruchomienia pojazdu nie jest potrzebny kluczyk od stacyjki. Wie o tym każdy złodziej samochodów, ale nie każdy kierowca. Tymczasem jest to bardzo łatwe. Warto się tego nauczyć, bo kluczyk zgubić łatwo, a nie zawsze ma się przy sobie zapasowy. »

Jak rozpoznać graniczne zużycie nakładek szczęk i klocków hamulcowych i czym ono grozi?

Aktualizacja: 14.04.2011

Hamulce są jednym z najważniejszych elementów każdego pojazdu. Od ich sprawności zależy bezpieczeństwo kierowcy i jego pasażerów oraz innych użytkowników drogi. »

Jak rozpoznać duże i graniczne zużycie ważnych zespołów i podzespołów samochodu, grożące awarią?

Aktualizacja: 25.05.2011

Bez dokładnych pomiarów, możliwych do przeprowadzeniu dopiero po rozmontowaniu danego zespołu, określenie stopnia zużycia elementów i podzespołów jest bardzo trudne, a często wręcz niemożliwe. »

Archaiczne rozwiązania konstrukcyjne w pojazdach zabytkowych

Aktualizacja: 21.09.2011

Pojazdy zabytkowe często charakteryzują się rozwiązaniami technicznymi, które u dzisiejszych motofanów mogą wywołać jedynie śmiech lub w najlepszym wypadku zdziwienie. »

Różnice pomiędzy silnikami dolnozaworowymi i górnozaworowymi

Aktualizacja: 21.09.2011

W pojazdach zabytkowych mamy bardzo często do czynienia z silnikami dolnozaworowymi. Są to niemal zawsze silniki bardzo stare, liczące co najmniej pięćdziesiąt lat i dawno wycofane z produkcji. »

Jak wymieniać resory i sprężyny?

Aktualizacja: 05.05.2011

Wymiana sprężyn lub resorów jest w warunkach domowych bardzo trudna, ale możliwa. Prace, zwłaszcza przy resorach, powinny wykonywać w zasadzie dwie osoby. »

Zabytkowe pojazdy najczęściej spotykane na naszych drogach

Aktualizacja: 21.09.2011

Polski przemysł motoryzacyjny nie miał w latach powojennych nadzwyczaj interesującej historii. Pojazdy produkowano przez dziesięciolecia niemal w niezmienionej postaci, a różnice między kolejnymi modelami polegały głownie na kosmetycznych zmianach wyglądu i cyfr lub liter w oznaczeniach. »

Jak zabezpieczyć się przed skutkami różnych awarii w trasie?

Aktualizacja: 21.09.2011

Stare, zabytkowe pojazdy mają wiele części oryginalnych, pracujących w nich od nowości lub od wielu lat, które mogą w każdej chwili ulec awarii. Trudno je wszystkie wymienić na nowe podczas odrestaurowywania auta. »

Jak samodzielnie smarować miejsca wymagające smarowania w układzie kierowniczym, zawieszenia i hamulcowym?

Aktualizacja: 21.09.2011

Ponieważ współcześnie produkowane samochody nie wymagają okresowego smarowania elementów układu kierowniczego, zawieszenia i hamulców, może jedynie z wyjątkiem linek hamulca ręcznego, coraz trudniej znaleźć warsztat, świadczący taką usługę. »

Jak zdejmować i zakładać kolektor dolotowy i wydechowy?

Aktualizacja: 14.04.2011

Podczas naprawy silnika konieczne jest zdjęcie, a następnie założenie obu kolektorów: dolotowego i wydechowego. W przypadku pierwszego nie jest to tak trudne, jak w przypadku drugiego. »

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Marta Bławicka

Konsultant

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »