| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

ABC małej firmy

Loteria promocyjna wymaga zezwolenia

Aktualizacja: 09.12.2011

Prowadzę księgowość niedużej hurtowni artykułów pościelowych. Mój szef postanowił, że wśród klientów, którzy w pierwszym półroczu bieżącego roku dokonają zakupów powyżej określonej kwoty, zostanie rozlosowana nagroda w formie wycieczki do Tunezji dla dwóch osób. Ogłoszenie w tej sprawie już od dwóch tygodni wisi w naszej hurtowni, a na wystawionych fakturach dział handlowy przybija dużą pieczątkę informującą odbiorców o promocji. Wczoraj jeden z klientów zapytał w jaki sposób załatwiliśmy pozwolenie na zorganizowanie loterii, czym zarówno szefa jak i mnie wprawił w zdumienie. Żadne z nas nie traktowało tej formy promocji sprzedaży jako loterii. Poproszę o informację czy rzeczywiście to co robimy należy zakwalifikować jako zorganizowanie loterii oraz jakie są skutki podatkowe? »

Odpowiedzialność likwidatora spółki z o.o. - uchwała Sądu Najwyższego z 28 stycznia 2010 r.

Aktualizacja: 09.12.2011

Sąd Najwyższy podjął 28 stycznia 2010 r. uchwałę, w której stwierdził, iż likwidator spółki z ograniczona odpowiedzialnością ponosi odpowiedzialność za jej zobowiązania, jeżeli egzekucja przeciwko spółce okaże się bezskuteczna na podstawie art. 299 kodeksu spółek handlowych. Uchwała była wynikiem złożonego przez Rzecznika Praw Obywatelskich wniosku w związku z ujawnionymi rozbieżnościami w orzecznictwie sądowym w tym zakresie (sygn. akt III CZP 91/09). »

Małe i średnie firmy mogą za darmo stworzyć stronę www i zarejestrować domenę

Aktualizacja: 09.12.2011

Już ponad 10 000 firm dołączyło w pierwszych miesiącach do Internetowej Rewolucji, rozpoczynając swoją przygodę z Internetem dzięki inicjatywie Google, PKPP Lewiatan i home.pl, objętej patronatem Ministerstwa Gospodarki. »

Jak rodzaj firmowej strony internetowej wpływa na jej cel?

Aktualizacja: 09.12.2011

W zależności od tego jaki cel firma chce osiągnąć zakładając stronę internetową, powinna zastanowić się nad wyborem określonego jej rodzaju. Błędny wybór może doprowadzić do działania w kierunku innym niż zamierzony. »

Na czym polega zarządzanie strategiczne?

Aktualizacja: 09.12.2011

Zarządzanie przedsiębiorstwem jest jednym z kluczowych składników świadomych działań zwiększających szansę na odniesienie sukcesu w procesie prowadzenia działalności gospodarczej. »

Jak budowana jest wizja firmy?

Aktualizacja: 09.12.2011

Obok misji firmy jej wizja jest jednym z najważniejszych składników nowopowstałego przedsiębiorstwa prowadzącego działalność gospodarczą. Niezależnie od dziedziny w jakiej firma funkcjonuje wizja w dużym stopniu wpływa na jej wizerunek. »

Proces osiągania celu a misja firmy

Aktualizacja: 09.12.2011

Misja firmy powinna nieodłącznie dokonywać określenia drogi do osiągnięcia wskazanego w niej celu. Jest to jedna z dziewięciu podstawowych cech misji przedsiębiorstwa. »

Sens istnienia firmy a jej misja

Aktualizacja: 09.12.2011

Misja firmy jest nieodłącznym elementem funkcjonującego przedsiębiorstwa. Powinna ona zawierać określenie istoty jego funkcjonowania. »

Brzmienie misji firmy

Aktualizacja: 09.12.2011

Misja firmy jest nieodłącznym składnikiem towarzyszącym przedsiębiorcy od chwili rozpoczęcia prowadzenia działalności gospodarczej. Podczas tworzenia misji można natrafić na wiele problematycznych kwestii, w tym dotyczących jej brzmienia. »

Zasady ponoszenia kosztów w postępowaniu sądowym

Aktualizacja: 09.12.2011

W postępowaniu sądowym, sąd rozlicza koszty dopiero w wyroku kończącym sprawę w instancji, stosując podstawową zasadę określaną mianem zasady odpowiedzialności za wynik postępowania. Co oznacza ta zasada, co może wpłynąć na modyfikację tej zasady, co gdy w procesie jest kliku przegranych? »

Jak konkretna powinna być misja firmy?

Aktualizacja: 09.12.2011

Jedną z cech misji firmy należy konkretyzacja niesionego przez nią przekazu. Od jej stopnia uzależniony jest postrzeganie przedsiębiorstwa na rynku. »

Jak zrozumiała powinna być misja firmy

Aktualizacja: 09.12.2011

Stopień rozumienia sformułowań użytych do oznaczenia misji firmy ma istotny wpływ na wizerunek przedsiębiorstwa oraz skuteczną realizację jego celów. »

Cel misji firmy?

Aktualizacja: 09.12.2011

Do cech misji firmy należy wskazywanie ogólnie pojętych zamierzeń, do których realizacji dąży przedsiębiorstwo. Cel misji wywiera wpływ na postrzeganie firmy. »

Czy misja firmy powinna być stanowcza?

Aktualizacja: 09.12.2011

Stopień stanowczości misji firmy pozwala na określenie jej charakteru przez przeciętnego adresata i zbudowanie wizerunku firmy. »

Zakres misji firmy

Aktualizacja: 09.12.2011

Misja firmy obejmuje swoim zakresem zróżnicowane elementy. Od treści misji uzależniony jest wizerunek firmy. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Roma Opoka

Aplikant adwokacki

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »