REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Inflacja 2022 - kolejny rekord!

Północna Izba Gospodarcza
Inflacja -  kwiecień 2022.
Inflacja - kwiecień 2022.
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Inflacja w 2022 roku wciąż rośnie. Mamy kolejny rekord. W kwietniu 2022 roku wyniosła 12,3%. Jakie są skutki wysokiej inflacji dla przedsiębiorstw?

Inflacja w kwietniu 2022 - 12,3%

Inflacja przekracza już 12,3% i wiele wskazuje na to, że to wcale nie koniec inflacyjnego galopu. Przedsiębiorcy są sytuacją mocno zaniepokojeni, bo wzrost kosztów prowadzenia działalności w bezpośredni sposób przekłada się na ceny produktów i usług. – 12,3% to statystyka. Rzeczywistość w niektórych branżach przekracza nawet 20-30%. To przekłada się na sytuację przedsiębiorców oraz na to, ile kosztują ich finalne produkty i usługi. Co oczywiste, nikt nie chce przerzucać kosztów na pracowników, ale czasem po prostu nie ma już wyjścia – mówi dr Piotr Wolny, dyrektor biura Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie.

REKLAMA

Inflacja w Polsce - GUS

Jak mówi Prezes Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie Hanna Mojsiuk dochodzimy do smutnego momentu, w którym nowe statystyki dotyczące inflacji przestają robić na nas wrażenie.

- Trochę jak w momencie, gdy prezentowane były statystyki covidowe –widzimy dane, które wyraźnie pokazują, że wzrost cen wymknął się spod kontroli, a jedyne co możemy robić jako przedsiębiorcy i konsumenci to patrzeć, płacić i zastanawiać się: w jaką stronę ta cała sytuacja zmierza? Ceny dóbr i usług były w kwietniu średnio o 12,3 proc. wyższe niż rok wcześniej - wynika ze wstępnych wyliczeń opublikowanych przez GUS. Mimo różnych działań rządu i NBP drożyzna nie odpuszcza, a wręcz przybiera na sile – mówi Hanna Mojsiuk, prezes Izby.

Inflacja - wpływ na przedsiębiorstwa

REKLAMA

- Inflacja ma gigantyczny wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorców. W przede dniu sezonu wakacyjnego bardzo obawiamy się jak wyglądać będzie popyt wewnętrzny w turystyce i czy będzie nas stać na wyjazd na wakacje nad morze, czy będzie nas stać na obiad w restauracji, czy będzie nas stać na tankowanie samochodu – takie działania w bezpośredni sposób odnoszą się do kondycji przedsiębiorców. Zaniepokojony konsument, to klient, który nie podejmuje szybkich decyzji zakupowych. Wielu przedsiębiorców zwraca nam uwagę, że nigdy wcześniej Polacy nie byli tak ostrożni i tak oszczędni jeżeli chodzi o zakupy, a to zapewne dopiero początek. Jestem pewna, że inflacyjna galopada nie zatrzyma się szybko – dodaje Prezes Hanna Mojsiuk.

Apelujemy do Rządu o przygotowanie strategicznych działań antyinflacyjnych, które obejmować będą również przedsiębiorców. Zdajemy sobie sprawę z powagi sytuacji na świecie i dużej, geopolitycznej presji, ale sytuacja przedsiębiorców w Polsce jest poważna i wymaga pochylenia się nad nią.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA