reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Rząd nie współpracuje z pracodawcami

Rząd nie współpracuje z pracodawcami

System tworzenia prawa nie odpowiada oczekiwaniom społeczeństwa. Nie zapewnia też lojalnej współpracy rządu ze związkami zawodowymi i organizacjami pracodawców.


Konsultacje społeczne są obecnie iluzją - podkreślał Artur Nowak Far, profesor Szkoły Głównej Handlowej podczas wczorajszej prezentacji Zielonej Księgi - Państwo Przyjazne Pracodawcom.



Zdaniem Konfederacji Pracodawców Polskich, autora publikacji, efektem słabej współpracy rządu z partnerami społecznymi jest tworzenie złego prawa regulującego fundamentalne kwestie. W efekcie tego panuje nadmierny fiskalizm, a system podatkowy jest niestabilny.



- Państwo nie stara się ograniczać pozapłacowych kosztów pracy - uważa Artur Nowak Far.



Kolejnym istotnym problemem, według przedsiębiorców, są także propozycje zmiany prawa w zakresie drastycznego zaostrzenia kar za łamanie prawa pracy. W skrajnych przypadkach wysokie kary mogą spowodować niewypłacalność pracodawców, a tym samym zwolnienia pracowników.



W opinii Andrzeja Malinowskiego, prezydenta KPP, zamiast wprowadzać drastyczne kary, ustawodawca powinien zająć się odbudową szkolnictwa zawodowego, które kuleje. Na polskim rynku pracy brakuje specjalistów. Powodem tego jest nie tylko ich odpływ do UE, ale także brak programów kształcenia zawodowego, uważają eksperci.



Mariusz Rachuba

reklama

Czytaj także

Źródło:

GP
Pakiet Kadrowy: Wynagrodzenia 2020 + Czas pracy 2020 + Zatrudnianie i zwalnianie pracowników + Uprawnienia rodziców w pracy177.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Pomysł na biznes

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Paweł Zemła

Dyrektor ds. rozwoju Equity Investments S.A. Ekspert w dziedzinie usług profesjonalnych i outsourcingu.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama