REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Autostrada A4. Przetarg na budowę odcinka Zgorzelec - Krzyżowa

REKLAMA

Dopiero za szóstym razem udało się otworzyć kopertę z ofertami na budowę końcowego fragmentu autostrady A4 Zgorzelec - Krzyżowa. Jeśli inwestycja nie zakończy się do końca 2008 roku, Polsce przepadnie 252 mln euro unijnej dotacji.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapewnia, że budowa zakończy się w terminie.

Jeśli inwestycja nie zakończy się do końca 2008 roku, Polsce przepadnie 252 mln euro unijnej dotacji. Jednak Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapewnia, że budowa zakończy się w terminie

REKLAMA

REKLAMA

Termin otwarcia był przesuwany od marca ubiegłego roku z powodu protestów oferentów. Mieli zastrzeżenia do warunków realizacji inwestycji wartej 1,2 mld złotych, finansowanej w 86 proc. z unijnego Funduszu Spójności. Teraz, żeby pieniądze z Unii nie przepadły, 51-kilometrowy odcinek A4 od Krzyżowej do Zgorzelca musi zostać ukończony do końca grudnia 2008 roku. Jeśli tak się nie stanie, całość inwestycji będzie musiał pokryć budżet państwa.

Andrzej Maciejewski, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, twierdzi, że nie będzie problemów z dotrzymaniem terminów: - Dzięki temu, że koperta z ośmioma ofertami została otwarta w poniedziałek, wreszcie pojawiło się światełko w tunelu. Nie powinno być większych problemów z tym, żeby budowa zaczęła się w marcu przyszłego roku, a wtedy na pewno zdążymy.

Joanna Bajor, zastępca dyrektora GDDKiA we Wrocławiu: - Jesteśmy przygotowani na to, że w trakcie przetargu pojawią się dwa, trzy protesty. Jest mało prawdopodobne, żeby przetarg został unieważniony, dlatego pieniądze z Unii nie przepadną.

Inwestycja podzielona jest na dwie części. Jedna z firm wybuduje krótszy odcinek autostrady od Zgorzelca do Wykrot wraz z mostami, oświetleniem i pasami zieleni. Druga dłuższy - od Wykrot do Krzyżowej. W pierwszym wypadku najtańszą ofertę, wartą 87 mln euro, złożyły francuskie firmy DTP Terassement, Travaux Publics oraz VSL. Z kolei najniższą ofertę (147 mln euro) na dłuższy odcinek A4 z Wykrot do Krzyżowej przedstawiło polsko-niemieckie konsorcjum złożone z Hermann Kirchner Bauunternehmung GmbH, Bickhardt Bau AG oraz polskiego Przedsiębiorstwa Robót Mostowych "Mosty-Łódź" SA.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pod koniec sierpnia zostanie też oddany 70-kilometrowy odcinek drogi 18 - przedłużenie autostrady A4 z miejscowości Golnice aż do przejścia granicznego z Niemcami w Olszynie.

Michał Kokot
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: gazeta.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

Jak zbudować dobre „candidate experience”

Czym jest candidate experience? Na co wpływa? Jak zmierzyć candidate experience i jak zbudować dobre?

31 maja 2024 r. upływa ważny termin dla rolników-przedsiębiorców

Do 31 maja 2024 r. należy złożyć zaświadczenie/oświadczenie o nieprzekroczeniu rocznej kwoty granicznej należnego podatku dochodowego za 2023 rok od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

REKLAMA

Twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych dostaną tantiemy za udostępnianie ich dzieł w Internecie. Czy coś się zmieni dla osób korzystających z internetu?

Rada Ministrów 14 maja 2024 r. przyjęła projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Na mocy tych przepisów twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów muzycznych (i słowno-muzycznych) będą mieli prawo do tantiem z tytułu eksploatacji ich dzieł w internecie.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

REKLAMA