REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rośnie optymizm w małych i średnich firmach

REKLAMA

Wyniki czwartej edycji badania MSI potwierdzają, że powoli rośnie optymizm polskich przedsiębiorców z sektora MSP (małych i średnich przedsiębiorstw). W minionym kwartale wartość wskaźnika wyniosła 1,73 i była nieznacznie wyższa w stosunku do poprzedniego okresu. Wskaźnik jest barometrem nastrojów i oczekiwań właścicieli polskich firm, co do potrzeby wprowadzania rozwiązań IT.
Wyniki czwartej edycji badania pokazują umiarkowany optymizm polskich małych i średnich przedsiębiorców. W minionym kwartale wartość MSI wyniosła 1,73. Oznacza to stabilizację na poziomie nieco wyższym w stosunku do wyniku poprzedniej edycji badania, kiedy jego wartość wyniosła 1,72. Zwiększony optymizm przedsiębiorców jest prawdopodobnie skutkiem coraz lepszych wyników krajowej gospodarki, stopniowego oswajania się Polaków z członkostwem w UE i - co bardzo ważne – uodpornienia na zawirowania polityczne w kraju.

Stan zasobów IT w małych i średnich firmach charakteryzuje się nadal niewielkimi zmianami: w badanym okresie blisko ¾ firm nie inwestowało w techniki informacyjne. Nadal spora grupa przedsiębiorców uważa, że zasoby IT nie mają istotnego wpływu na zwiększenie przychodów ich firm. Natomiast wzrósł udział przedstawicieli MSP twierdzących, że informatyka przyczyniła się do zmniejszenia kosztów ich działalności. Coraz wyraźniej widoczna jest tendencja do dystansowania się przedsiębiorców od bieżących wydarzeń politycznych i ekonomicznych. Uważają oni, że zjawiska te nie mają istotnego wpływu na kondycję ich firm.

"Na podstawie analizy wyników czterech edycji MSI można założyć, że wszystkie firmy biorące udział w badaniu inwestowały w ciągu ostatniego roku w zasoby IT, ale żadna z nich nie robiła tego nieprzerwanie. Oznacza to, że każde z przedsiębiorstw na przestrzeni roku miało okresy większej lub mniejszej aktywności inwestycyjnej, ale żadne z nich nie zapomniało o wadze technologii informacyjnych w prowadzeniu biznesu" – powiedział Tomasz Kulisiewicz, analityk polskiego rynku teleinformatycznego.

Z badania wynika również, że w przyszłym kwartale można się spodziewać wzrostu popytu na sprzęt i usługi IT. Jeśli przewidywania te znajdą odzwierciedlenie w rzeczywistości, można oczekiwać znacznego ożywienia na rynku IT.

Obecna edycja badania wykazała, że ¾ polskich małych i średnich przedsiębiorstw ma witryny internetowe, ale tylko nieco ponad połowa z nich wykorzystuje je w sposób aktywny. Oznacza to, że blisko pięćdziesiąt na sto firm nie istnieje aktywnie w Internecie lub posługuje się swoją witryną wyłącznie do celów informacyjnych. W ten sposób nie wykorzystują one możliwości biznesowych, stwarzanych przez aktywne formy korzystania z Internetu.

"Wyniki czwartej edycji badania MSI pozwalają z optymizmem spojrzeć w przyszłość branży IT w Polsce. Wskaźnik MSI w minionym kwartale był jednym z najwyższych, z jakimi mieliśmy do czynienia do tej pory. Pozostaje mieć nadzieję, że prognozy tworzone na podstawie poziomu wskaźnika sprawdzą się i będziemy mieli do czynienia ze znacznym ożywieniem polskiej branży informatycznej" – powiedział Artur Rybka, Small Business Segment Manager w polskim oddziale Microsoft.

Badanie prowadzone jest od listopada 2003 r. przez specjalistów z Zakładu Gospodarki Informacyjnej i Społeczeństwa Informacyjnego Szkoły Głównej Handlowej oraz analityków branży informatycznej, a finansowane przez polski oddział firmy Microsoft.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: egospodarka.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA