Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Komisja Europejska

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rada Europejska zgadza się, by szósty pakiet sankcji wobec Rosji za agresję na Ukrainę objął ropę oraz produkty ropopochodne dostarczane z Rosji do państw członkowskich UE z tymczasowym wyjątkiem dla ropy dostarczanej rurociągami – taki zapis znalazł się w najnowszym projekcie konkluzji szczytu UE, do którego dotarła PAP
Rosja wstrzymuje dostawy żywności, wykorzystując to jako broń, co ma globalne reperkusje. Przypomina to rosyjską strategię dotyczącą wykorzystywania przez Rosję w ten sam sposób surowców energetycznych - powiedziała przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen w swoim wtorkowym przemówieniu na Międzynarodowym Forum Ekonomicznym w szwajcarskim Davos.
Komisja Europejska przyjęła w poniedziałek plan awaryjny w dziedzinie transportu, który ma zapewnić odporność tej branży na terenie Unii w sytuacjach kryzysowych. Uwzględniła przy tym doświadczenia zebrane w trakcie pandemii Covid-19, ale także wyzwania wynikające z rosyjskiej agresji na Ukrainę
Komisja Europejska chce, by UE zmobilizowała ok. 300 mld euro, w tym około 72 mld euro w dotacjach i 225 mld euro w pożyczkach, na zmniejszenie swojej zależności energetycznej od Rosji. Szefowa KE Ursula von der Leyen przedstawiła w środę zarys tego planu
Od lat ostrzegaliśmy przed uzależnieniem od rosyjskiego gazu i ropy; apelujemy do Komisji Europejskiej o wprowadzenie dodatkowego cła na rosyjską ropę i gaz - powiedział w środę rzecznik rządu Piotr Müller
Węgry nie zablokują sankcji unijnych wobec Rosji, jeśli nie zagrożą one ich bezpieczeństwu energetycznemu – oświadczył Viktor Orban, który został w poniedziałek po raz kolejny zaprzysiężony na premiera Węgier
Jesteśmy dość blisko zawarcia porozumienia w sprawie nałożenia na Rosję szóstego pakietu sankcji; żadne państwo, ani Węgry, ani Austria, ani Niemcy, ani nikt inny najprawdopodobniej tego nie zablokuje - powiedział w poniedziałek wiceminister spraw zagranicznych Paweł Jabłoński
23 marca Komisja Europejska przyjęła tymczasowe ramy prawne dotyczące kryzysu. Mają one umożliwić państwom członkowskim skorzystanie z elastycznych przepisów dotyczących pomocy państwa, przy jednoczesnej ochronie równych szans na jednolitym rynku. Tymczasowe ramy kryzysowe będą obowiązywały do 31 grudnia 2022 r.
Firmy z UE, które ucierpią z powodu sankcji nałożonych na Rosję po inwazji na Ukrainę, mogą otrzymać do 400 tys. euro wsparcia - poinformował Reuters, powołując się na dokumenty Komisji Europejskiej, formułujące propozycje unijnej pomocy.
KE przewiduje, że nasze PKB wzrośnie w tym roku o 4,8% napędzane głównie przez inwestycje oraz działania w ramach Planu Odbudowy. W 2022 r. możemy nadal oczekiwać wzrostu ponad 5%. Komentarz Roberta Tomanka, wiceministra rozwoju, pracy i technologii, do letniej prognozy gospodarczej Komisji Europejskiej dla Polski .
KE zatwierdziła prawie 1 mld 400 mln zł dla firm z sektora MŚP na szybką pomoc przy wychodzeniu z pandemii. Na co zostaną przeznaczone te pieniądze? Kto będzie mógł z nich skorzystać?
Hybrydy plug-in w roku 2026 otrzymają poważną przeszkodę. Przestaną być kwalifikowane jako zrównoważone. To oznacza koniec dopłat.
Elektryfikacja taboru autobusowego w Warszawie postępuje. MZA właśnie dostało dodatkowe 102 mln zł na zakup autobusów elektrycznych.
Komisja Europejska (KE) opublikowała Strategię ws. Fali Remontów, która ma na celu modernizację i poprawę efektywności energetycznej budynków w całej UE. Celem tej inicjatywy jest co najmniej podwojenie wskaźnika remontów w Europie w ciągu następnej dekady i doprowadzenie do wyremontowania 35 milionów budynków do 2030 r., a także stworzenie 160 000 nowych miejsc pracy w sektorze budownictwa. W Strategii Komisja wyraźnie podkreśla, że drewno to kluczowy zrównoważony materiał budowlany.
Komisja Europejska zatwierdziła opiewający na 22 miliardy euro program polskiego rządu, który ma pomóc firmom mającym problemy z dostępem do kapitału w związku kryzysem wywołanym przez pandemię koronawirusa.
Nowa dyrektywa unijna nakładająca na producentów sprzętu RTV i AGD obowiązek produkowania elementów urządzeń w sposób pozwalający na ich naprawę i wymianę to krok w kierunku wdrażania zasad gospodarki obiegu zamkniętego. Jest to jedna z realnych możliwości ograniczenia ilości odpadów.
Zmiana czasu ma tak samo wielu zwolenników jak i przeciwników. Podnoszone są takie kwestie jak oszczędność energii, ilość światła słonecznego, wpływ na samopoczucie. Komisja Europejska postanowiła zapytać mieszkańców UE, czy chcą zmian w tym zakresie. Konsultacje potrwają do 16 sierpnia 2018 r. 
Droga S19 będzie współfinansowana ze środków europejskich. Zgodę na przekazanie ze wspólnego budżetu 66 mln euro na budowę tej trasy wydawała Komisji Europejska.
Nowa dyrektywa Parlamentu Europejskiego ma poprawić przejrzystość nabywania polis ubezpieczeniowych. Jakie dokładnie zmiany wprowadza dyrektywa unijna i jakie korzyści niesie ona przeciętnemu Kowalskiemu?
Jakość powietrza w Polsce zdaniem Komisji Europejskiej zbyt niska. Zagrożenie stanowią przede wszystkim cząstki stałe PM10. Polska ma odpowiadać przed Trybunałem Unii Europejskiej za nieprzestrzeganie unijnych przepisów dotyczących jakości powietrza.
Polska nie przygotowała do tej pory elektronicznego rejestru przedsiębiorców transportu drogowego. Rząd PO miał na to czas do końca 2012 roku, jednak tego nie zrobił. W rezultacie Polsce grożą kary, bo Komisja Europejska skierowała skargę przeciwko Polsce do Trybunału Sprawiedliwości UE.
KE zastanawia się, czy są potrzebne regulacje dotyczące coraz popularniejszych usług opartych na tzw. ekonomii dzielenia. Chodzi o regulację dot. usług świadczonych np. przez użytkowników Ubera, czy BlaBlaCar.
Komisja Europejska wpłynęła na 5 największych wypożyczalni aut by zmienili praktyki dotyczące obsługi klientów. Na czym by polegały zmiany i co zyskałby klient?
Komisja Europejska jest bezlitosna dla firm, które eksploatują starsze pojazdy ciężarowe lub autobusy. W maju ogłosiła strategię ograniczenia emisji dwutlenku węgla przez samochody ciężarowe i autobusy. Jak sprostać tym wymaganiom, gdy eksploatujemy starszą flotę?