Kategorie

Fracht morski

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Balticon SA, operator w obsłudze techniczno-logistycznej ruchu kontenerowego,  osiągnął narastająco po siedmiu miesiącach 2012 roku przychody w wysokości 34,57 mln zł, czyli o 50 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 1 mln zł, co oznacza ponad dwukrotny wzrost rok do roku.
Około 150 mln zł chce zainwestować w porcie morskim w Gdańsku Grupa Kapitałowa OT Logistics. Spółka zapowiedziała złożenie swojej oferty w przetargu na dzierżawę terminalu paszowo-zbożowego i ok. 15 ha gruntów w głębokowodnej części portu.
Balticon SA podpisał list intencyjny z duńską centralą A.P. MØLLER–MÆRSK A/S w sprawie zawarcia umowy na serwis kontenerów przeznaczonych pod załadunek w regionie Morza Bałtyckiego. Gdański warsztat spółki będzie na początku działalności obsługiwać dziennie 80 kontenerów chłodniczych tego największego na świecie armatora.
Wystarczy rzut oka na mapę, by zauważyć, że przez Polskę przebiega najkrótsza droga lądowa, łącząca Skandynawię z basenem Morza Śródziemnego, równie ważna z punktu widzenia rozwoju naszej gospodarki.
Zwykle spedytor musi zaangażować kilka rodzajów środków transportu, ale w związku z tym, że transport statkiem stanowi największą część całego łańcucha, całość dostawy traktowana jest jako transport morski.
Właśnie wystartował serwis, który ułatwia przygotowanie transportu morskiego. Od 1 sierpnia, dzięki statkiem.pl w kilka kliknięć myszką można wycenić koszt transportu morskiego. Rewolucją jest także złożenie zamówienia przez stronę internetową.
Co należy wiedzieć o usługach kontenerowych. Na czym polega przeładunek w porcie i jakie są składniki cen. W tym artykule dowiesz się wszystkiego co niezbędne aby korzystnie podpisać umowę na usługę terminalową.
Jak powiedział wiceminister transportu Maciej Jankowski, pogłębienie toru wodnego Szczecin-Świnoujście do 12,5 m zostanie zgłoszone do programu przyszłej perspektywy finansowej UE. Koszt inwestycji to ok. 1 mld 120 mln zł.
Stawki na korytarzach morskich łączących Daleki Wschód z Europą były tradycyjnie głównym źródłem dochodu dla linii żeglugowych, ale w ostatnich dwóch kwartałach 2011 roku frachty morskie spadły do rekordowo niskich poziomów. Z tego względu większość linii żeglugowych zanotowała w 2011 roku straty.
Jest już projekt ustawy zakładający m.in. obowiązkowe ubezpieczenie w transporcie morskim. Chodzi o przyjęty przez rząd projekt nowelizacji Kodeksu morskiego, ustawy o obszarach morskich oraz ustawy o Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich.
Na terenie Polski funkcjonują cztery porty morskie o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej - Gdańsk, Gdynia, Szczecin oraz Świnoujście. Każdy z wymienonych obiektów charakteryzują podstawowe parametry infrastruktury portowej, które są wyspecjalizowane w obsłudze danego typu ładunków.
W I kw. 2012 roku, porty w Szczecinie i Świnoujściu przeładowały o 3,3 proc. więcej towarów niż w analogicznym okresie 2011 roku.
Resort skarbu chce sprzedać na aukcji należące do niego udziały spółki Port Service. Firma zajmuje się oczyszczaniem zbiorników i ładowni statków. Aukcja odbędzie się 14 maja.
Do końca roku pięć tankowców odbierze rosyjską ropę w Naftoporcie w Gdańsku. W kwietniu 2012 r. Rosja poinformowała, że nie będzie korzystać z polskiego terminalu.
W 2011 port DCT w Gdańsku przeładował 650 tys. TEU, czyli o ponad 200 tys. TEU więcej niż w roku 2010. Według operatorów efektywność kosztowa i prostota wykorzystania będą dalej stymulować rozwój rynku transportu kontenerowego.
Dzisiaj do Gdyni wpływa największy masowiec w historii tego portu. Na ładowni ma 75 tysięcy ton australijskiego węgla. 
Firma logistyczna GEFCO rozpoczęła współpracę z Apargatas, brazylijskim producentem obuwia, właścicielem znanej marki Havaianas.
Spółka Balticon uzyskała status autoryzowanego centrum serwisowego i gwarancyjnego firmy Carrier Transicold Container, jednego z największych światowych dostawców kontenerów chłodniczych.
Przychody spółki Balticon SA zwiększyły się o 60% w porównaniu do roku 2010, natomiast EBITDA wzrosła o 150%. Spółka zajmuje się przede wszystkim obsługą kontenerów we wszystkich terminalach morskich w Polsce.
W Szczecinie rusza dwuletni program szkoleń dla pracowników spółek portowych. Chodzi o zwiększenie konkurencyjności firm w tej branży. Projekt kosztuje 4 mln złotych.
Port w Gdańsku w 2011 r. przeładował 25,3 mln ton towarów. To o 7 procent mniej niż w poprzednim roku.  Port osiągnął blisko 19 mln zł zysku. Jest to największy pod względem przeładunków port w Polsce.
Maersk Line wprowadza komunikację mobilną i satelitarną na 400 kontenerowcach. Ericsson wyposaży statki w anteny, stacje bazowe GSM. Zajmie się też monitorowaniem sieci i obsługą serwisową urządzeń pokładowych.
Panalpina uruchomia dwa nowe, bezpośrednie połączenia dla transportu drobnicowego z Azji do Polski za pośrednictwem swojej wewnętrznej linii żeglugowej- Pantainer Express Line. Dwa nowe połączenia skracają czas tranzytu o dwa dni i redukują emisję CO2 aż o 6,9%.
Nowoczesne usługi spedycyjne wymagają wdrażania nowych rozwiązań, aby z jednej strony sprostać rosnącym wymaganiom klientów, a z drugiej – zabezpieczyć zakładane efekty finansowe. Istotnym elementem procesu transportowego jest optymalizacja kosztów, którą znaleźć możemy w rozwiązaniach multimodalnych, łączących różne rodzaje frachtu np. lotniczy z morskim.
Mimo obaw przed nawrotem kryzysu, porty morskie nie narzekają na brak pracy. Operatorzy liczą, że w 2012 r. poziom przeładunków nie spadnie - informuje "Rzeczpospolita".
Aby mieć w pełni świadomość warunków przewozu morzem, warto poznać standardowe typy, wymiary, konstrukcje, oznakowanie oraz kontrolę bezpieczeństwa jednostki transportowej tego typu.
Do należącego do Orlen Gaz terminalu LPG w Szczecinie przycumował 50. statek - szwedzka jednostka Auteuil z 1600 tonami propanu.
Zarząd Morskich Portów Szczecin-Świnoujście, jako pierwszy polski port, otrzymał certyfikat standardu jakości ISO 9001:2008.
Fracht morski jest bardzo szerokim pojęciem. Dobrym przykładem zobrazowania konstrukcji stawki frachtu jest transport kontenerowy (FCL i LCL).
Prezentujemy krótki poradnik wypełniania konosamentu - podstawowego dokumentu przewozowego w transporcie morskim.
W porcie gdańskim powstanie największy masowy terminal przeładunkowy w basenie Morza Bałtyckiego. Za 50 milionów euro zbuduje go belgijska grupa SEA –invest.
Co to jest konosament, w ilu kopiach powinno się go wystawiać i na co zwrócić szczególną uwagę - pisze Wojciech Łądkowski kierownik sprzedaży frachtu morskiego z Hellmann Worldwide Logistics Polska.
20 września DHL Global Forwarding uruchomił pierwsze, bezpośrednie połączenie LCL (Less than Container Load) z Polski do USA.
Operator logistyczny ROHLIG SUUS Logistics stawia na rozwój frachtu morskiego, lotniczego i intermodalnego. Firma będzie inwestowała w infrastrukturę, zmieni struktury sprzedażowe i zacieśni współpracę z globalną grupą ROHLIG & CO.
Zapotrzebowanie rynkowe na przewozy drobnicowe w transporcie morskim stale rośnie. Rozwiązania te są dedykowane przesyłkom mniejszym, które z racji swojej wagi i objętości nie są w stanie zapełnić pełnego kontenera i jednocześnie nie wymagają bardzo szybkiego czasu tranzytu.
Senat nie zgłosił poprawek do ustawy o bezpieczeństwie morskim. Po wejściu w życie przepisów terenowe organy administracji morskiej będą tworzyć elektroniczną bazę danych, zawierającąinformacje o polskich statkach.
Jak zorganizować transport towaru drogą morską. Co trzeba wiedzieć, aby nie popełnić błędu we współpracy ze spedytorem. Jak uniknąć niespodziewanych kosztów.
W chińskiej stoczni Sanfu zwodowano statek Polskiej Żeglugi Morskiej m/s "Raba". W tej samej stoczni wkrótce powstanie drugi statek- m/s "San" - poinformował doradca dyrektora naczelnego firmy Krzysztof Gogol.
44,4 mln złotych zapłaciła holenderska spółka Fairplay BV za 100 proc. udziałów Przedsiębiorstwa Usług Żeglugowych i Portowych w porcie w Gdyni (WUŻ).
Jak wygląda obecnie sytuacja we frachcie morskim, jak kształtują się ceny oraz jak zachowują się armatorzy wobec zmian na rynkach finansowych - mówi Michał Kołodziejski, Dyrektor Produktu Morskiego DHL Global Forwarding
Morski Terminal Masowy Gdynia Sp. z o.o. kupiła, za 60 mln złotych francuska firma Atic Services. Załoga otrzyma premię prywatyzacyjną i gwarancję pracy.