REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Najpopularniejsze szkodliwe programy - lipiec 2008

Kaspersky Lab Polska
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Przedstawiamy listę szkodliwych programów, które najczęściej atakowały użytkowników w lipcu 2008 r.

REKLAMA

Od lipca 2008 roku zmienia się format raportów “Najpopularniejsze szkodliwe programy” przygotowywanych przez Kaspersky Lab. Poprzednia metoda wykorzystywana do tworzenia tych raportów i oceny krajobrazu zagrożeń opierała się na danych uzyskanych w wyniku analizy ruchu pocztowego oraz plików sprawdzanych przy użyciu skanera online. Niestety metoda ta nie odzwierciedla zmiennego charakteru takich zagrożeń. Poczta elektroniczna nie jest już głównym źródłem ataków, a ze zgromadzonych danych wynika, że szkodliwe programy stanowią bardzo niewielki odsetek całego ruchu pocztowego.

REKLAMA


Od lipca 2008 roku lista 20 najpopularniejszych szkodników będzie tworzona na podstawie danych wygenerowanych przez Kaspersky Security Network (KSN), nową technologię zaimplementowaną w linii produktów Kaspersky 2009 przeznaczonych do użytku domowego. Dane te umożliwiają analitykom z Kaspersky Lab nie tylko natychmiastowe uzyskanie informacji o zagrożeniach oraz śledzenie ich ewolucji, ale również wykrycie nieznanych zagrożeń i zapewnienie ochrony użytkownikom tak szybko jak to możliwe.


Produkty z linii 2009 nie zostały oficjalnie wprowadzone do sprzedaży we wszystkich krajach np. w Rosji i Stanach Zjednoczonych. Zawarte w tym raporcie dane w sposób obiektywny prezentują krajobraz zagrożeń w większości państw europejskich i azjatyckich. W najbliższej przyszłości podobne raporty będą zawierały również dane dostarczone przez użytkowników z innych państw.


Do opracowania poniższych rankingów posłużyły dane uzyskane przy użyciu KSN w lipcu 2008 roku. Pierwszy z rankingów prezentuje najbardziej rozpowszechnione szkodliwe, reklamowe oraz potencjalnie niechciane programy. Podane liczby określają odsetek komputerów, na których wykryto zagrożenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Szkodliwe programy występujące najczęściej na komputerach użytkowników, lipiec 2008


Ponieważ ranking został stworzony na podstawie danych uzyskanych w okresie tylko jednego miesiąca, bardzo trudno o jakiekolwiek prognozy. Prognozy takie zostaną jednak zawarte w przyszłych raportach.


Wszystkie wymienione wyżej szkodliwe i potencjalnie niechciane programy można podzielić na trzy główne klasy zgodnie z klasyfikacją firmy Kaspersky Lab: TrojWare, VirWare, AdWare oraz Inne rodzaje MalWare.

 

Podział najpopularniejszych szkodliwych programów na kategorie, lipiec 2008


W większości przypadków komputery użytkowników atakowane są przez szeroki zestaw programów trojańskich.


W lipcu 2008 roku na komputerach użytkowników znaleziono w sumie 20 704 unikatowych szkodliwych, reklamowych i potencjalnie niechcianych programów. Według danych analityków z Kaspersky Lab, około 20 000 z nich zostało wykrytych na wolności. Drugi ranking przedstawia liczby dotyczące najbardziej rozpowszechnionych szkodliwych programów spośród wszystkich wykrytych zainfekowanych obiektów.



Szkodliwe programy występujące najczęściej wśród wszystkich wykrytych
zainfekowanych obiektów, lipiec 2008


Większość wymienionych wyżej programów potrafi infekować pliki. Podane liczby mogą być interesujące ze względu na to, że ilustrują rozpowszechnienie zagrożeń, które wymagają leczenia, a nie tylko usunięcia zainfekowanych obiektów.


Wśród szkodliwych programów, które zaklasyfikowały się do rankingu, znajduje się GetCodec.d - program, o którym niedawno pisali eksperci z Kaspersky Lab: http://www.kaspersky.pl/about.html?s=news_warnings&cat=4&newsid=1120. Robak ten infekuje pliki audio. Obecność tego szkodnika w rankingu wskazuje na jego aktywne rozprzestrzenianie się.


Szczegółowe informacje dotyczące zmiany pozycji oraz udziału wszystkich szkodliwych, reklamowych i potencjalnie niechcianych programów będą dostarczane od sierpnia 2008.

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA