REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Najpopularniejsze szkodliwe programy - lipiec 2008

Kaspersky Lab Polska
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Przedstawiamy listę szkodliwych programów, które najczęściej atakowały użytkowników w lipcu 2008 r.

Od lipca 2008 roku zmienia się format raportów “Najpopularniejsze szkodliwe programy” przygotowywanych przez Kaspersky Lab. Poprzednia metoda wykorzystywana do tworzenia tych raportów i oceny krajobrazu zagrożeń opierała się na danych uzyskanych w wyniku analizy ruchu pocztowego oraz plików sprawdzanych przy użyciu skanera online. Niestety metoda ta nie odzwierciedla zmiennego charakteru takich zagrożeń. Poczta elektroniczna nie jest już głównym źródłem ataków, a ze zgromadzonych danych wynika, że szkodliwe programy stanowią bardzo niewielki odsetek całego ruchu pocztowego.

REKLAMA

REKLAMA


Od lipca 2008 roku lista 20 najpopularniejszych szkodników będzie tworzona na podstawie danych wygenerowanych przez Kaspersky Security Network (KSN), nową technologię zaimplementowaną w linii produktów Kaspersky 2009 przeznaczonych do użytku domowego. Dane te umożliwiają analitykom z Kaspersky Lab nie tylko natychmiastowe uzyskanie informacji o zagrożeniach oraz śledzenie ich ewolucji, ale również wykrycie nieznanych zagrożeń i zapewnienie ochrony użytkownikom tak szybko jak to możliwe.


Produkty z linii 2009 nie zostały oficjalnie wprowadzone do sprzedaży we wszystkich krajach np. w Rosji i Stanach Zjednoczonych. Zawarte w tym raporcie dane w sposób obiektywny prezentują krajobraz zagrożeń w większości państw europejskich i azjatyckich. W najbliższej przyszłości podobne raporty będą zawierały również dane dostarczone przez użytkowników z innych państw.


Do opracowania poniższych rankingów posłużyły dane uzyskane przy użyciu KSN w lipcu 2008 roku. Pierwszy z rankingów prezentuje najbardziej rozpowszechnione szkodliwe, reklamowe oraz potencjalnie niechciane programy. Podane liczby określają odsetek komputerów, na których wykryto zagrożenia.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Szkodliwe programy występujące najczęściej na komputerach użytkowników, lipiec 2008


Ponieważ ranking został stworzony na podstawie danych uzyskanych w okresie tylko jednego miesiąca, bardzo trudno o jakiekolwiek prognozy. Prognozy takie zostaną jednak zawarte w przyszłych raportach.


Wszystkie wymienione wyżej szkodliwe i potencjalnie niechciane programy można podzielić na trzy główne klasy zgodnie z klasyfikacją firmy Kaspersky Lab: TrojWare, VirWare, AdWare oraz Inne rodzaje MalWare.

 

Podział najpopularniejszych szkodliwych programów na kategorie, lipiec 2008


W większości przypadków komputery użytkowników atakowane są przez szeroki zestaw programów trojańskich.


W lipcu 2008 roku na komputerach użytkowników znaleziono w sumie 20 704 unikatowych szkodliwych, reklamowych i potencjalnie niechcianych programów. Według danych analityków z Kaspersky Lab, około 20 000 z nich zostało wykrytych na wolności. Drugi ranking przedstawia liczby dotyczące najbardziej rozpowszechnionych szkodliwych programów spośród wszystkich wykrytych zainfekowanych obiektów.



Szkodliwe programy występujące najczęściej wśród wszystkich wykrytych
zainfekowanych obiektów, lipiec 2008


Większość wymienionych wyżej programów potrafi infekować pliki. Podane liczby mogą być interesujące ze względu na to, że ilustrują rozpowszechnienie zagrożeń, które wymagają leczenia, a nie tylko usunięcia zainfekowanych obiektów.


Wśród szkodliwych programów, które zaklasyfikowały się do rankingu, znajduje się GetCodec.d - program, o którym niedawno pisali eksperci z Kaspersky Lab: http://www.kaspersky.pl/about.html?s=news_warnings&cat=4&newsid=1120. Robak ten infekuje pliki audio. Obecność tego szkodnika w rankingu wskazuje na jego aktywne rozprzestrzenianie się.


Szczegółowe informacje dotyczące zmiany pozycji oraz udziału wszystkich szkodliwych, reklamowych i potencjalnie niechcianych programów będą dostarczane od sierpnia 2008.

 

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

REKLAMA

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

REKLAMA

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA