REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Urzędnicy sięgają po e-licytacje

Ewa Grączewska-Ivanova

REKLAMA

Pierwsi zamawiający skorzystali już z publicznej platformy uruchomionej przez Urząd Zamówień Publicznych.

Stosowanie e-przetargów daje oszczędności sięgające 10-20 proc. wartości zamówienia. Jako pierwszy e-licytację przeprowadził na publicznej platformie Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego.

REKLAMA

- Na licytacji elektronicznej wybraliśmy dostawcę papieru do drukarek atramentowych i laserowych. Startowało 4-5 wykonawców - mówi Waldemar Kuliński, sekretarz woj. mazowieckiego.

Zapewnia, że przy kolejnych zamówieniach Urząd także skorzysta z platformy.

- Będziemy korzystać z tej drogi udzielania zamówień. Pomysł jest dobry i sprawdza się przy dostawach towarów o jednorodnym charakterze. Publiczna platforma jest bezpłatna i bezpieczna - dodaje Waldemar Kuliński.

Uważa on, że dostawcy muszą się jeszcze doszkolić, po to, by nie mieć problemów z obsługą platformy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Urząd Marszałkowski przeprowadzał już e-licytacje na komercyjnych platformach. Również Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Katowicach zorganizował przetarg na dostawę farb na platformie UZP.

REKLAMA

- Postępowanie zostało unieważnione z powodu błędu formalnego. Zaznaczyliśmy w ogłoszeniu, że licytacja będzie trwała godzinę i zostanie zamknięta, jeżeli w ciągu pięciu minut od ostatniego postąpienia nie padnie kolejne - wskazuje Jacek Mizdalski z Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów.

- W efekcie, po tym jak od pierwszego postąpienia minęło pięć minut, licytacja została automatycznie zamknięta. Tymczasem wykonawcy byli pewni, że mają zagwarantowaną godzinę i mają jeszcze czas na składanie swych ofert - dodaje.

- Uważaliśmy, że zaznaczając obie opcje system będzie czytał je łącznie, a tymczasem licytacja została zamknięta przed wskazanym czasem. Nie rezygnujemy i ponownie przeprowadzimy przetarg na farby poprzez licytację - mówi.

Podczas ostatniej nowelizacji prawa zamówień publicznych rozszerzono możliwość stosowania licytacji elektronicznej. Można z niej korzystać przy dostawach, usługach i robotach budowlanych przy mniejszych zamówieniach, czyli do wartości unijnych. Nie jest konieczne posiadanie podpisu elektronicznego.

Ewa GrĄczewska-Ivanova

ewa.graczewska-ivanova@infor.pl

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kiedy jest odpowiedni czas na windykację należności? Nie czekaj zbyt długo

Płynność finansowa to podstawa skutecznego zarządzania firmą. Kiedy zatem rozpocząć windykację należności? Okazuje się, że nie można czekać zbyt długo. Co trzeba wziąć pod uwagę? Kiedy powinna zapalić się czerwona lampka? Podpowiadamy.

Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

REKLAMA

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

Potrzebna pilna decyzja, bo można dużo zyskać lub stracić na podatku, termin 20 lutego

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

REKLAMA

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

REKLAMA