2,1 mld zł na reklamę w IV kwartale
REKLAMA
Telekomy, banki i producenci kosmetyków - wydatki promocyjne firm z tych branż w dużej mierze przyczyniły się do 14,7- -proc. wzrostu wartości rynku reklamy po trzech kwartałach - wynika z najnowszego raportu domu mediowego Starlink. Średnio wydały one bowiem o 20 proc. więcej niż rok temu, dzięki czemu po trzech kwartałach wartość rynku reklamy urosła do 4,5 mld zł.
REKLAMA
Rynek wart 6,6 mld zł
Jednak to w IV kwartale firmy przeznaczą na reklamę najwięcej - aż 2,1 mld zł. Wartość całego rynku reklamy na koniec roku, według CR Media Consulting, wynieść ma bowiem ponad 6,6 mld zł.
Jak szacuje Starlink, najdynamiczniej rosną wydatki firm na reklamę internetową. Po trzech kwartałach wzrosły one o 40,3 proc. do 211 mln zł.
- Inwestycje w tym medium zwiększyły wszystkie sektory: telekomunikacja, motoryzacja, transport, żywność oraz finanse i bankowość średnio o około 51 proc. - mówi Tomasz Chełmecki, prezes domu mediowego Starlink.
Internet goni inne media
Dzięki temu udział internetu w całym rynku reklamy wzrósł już do 4,7 proc., a do końca roku wyniesie 5 proc. O 20,3 proc. firmy zwiększyły wydatki na reklamę w kinach, 16,4 proc. w outdoorze, a o 16,2 - w telewizjach. Poniżej średniej rynkowej rosły nakłady na reklamę w dziennikach (+2,7 proc.), magazynach (+4,2 proc.) i radiu (+6 proc.).
MICHAŁ FURA
michal.fura@infor.pl
REKLAMA
REKLAMA