REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

WOK spadł w marcu do 95,97 pkt

REKLAMA

Marcowe badanie nastrojów społecznych wykazało dalsze ochłodzenie optymizmu wśród konsumentów. Wskaźnik Optymizmu Konsumentów (WOK) w marcu spadł do 95,97 pkt, czyli o 1,05 pkt wobec lutego - podał Ipsos.
"W marcu kolejny raz z rzędu pogorszyły się nastroje wśród konsumentów. Spadek optymizmu w ostatnim miesiącu wynika przede wszystkim z pogarszającego się klimatu gospodarczego. Obawy konsumentów dotyczą przede wszystkim przyszłej sytuacji w kraju" - napisano w komentarzu do badania.

Ipsos napisał, że w marcu konsumenci gorzej niż przed miesiącem oceniali sytuację gospodarczą kraju, a tym ocenom obecnej i spodziewanej sytuacji gospodarczej towarzyszą większe obawy przed wzrostem bezrobocia oraz inflacji.

"Nie bez wpływu na te oceny pozostają zapewne gorsze oceny działalności rządu i premiera. W porównaniu z lutym, w marcu odnotowaliśmy spadek popularności zarówno premiera Marcinkiewicza, jak i całego rządu" - dodano.

Ipsos podkreślił, że w marcu wystąpił nieznaczny wzrost skłonności do zakupów, co mogło uchronić WOK przed większym spadkiem.

"Wpływ na wzrost wartości wskaźnika skłonności do zakupów miała przede wszystkim poprawa ocen kondycji własnych gospodarstw domowych. W marcu badani oceniali sytuację materialną swoich gospodarstw nieznacznie lepiej niż przed miesiącem" - napisano w komunikacie.

Według wyników badania, konsumenci częściej niż dotychczas z niepokojem patrzą w przyszłość, a zwłaszcza na przyszłą sytuację w kraju.

"Co prawda w dalszym ciągu oceny konsumentów formułowane w stosunku do przyszłej sytuacji są lepsze od ocen sytuacji bieżącej, to jednak w marcu różnica ta się zmniejszyła" - napisał Ipsos.

WOK może przyjmować wartości od 0 do 200 punktów. Ostatnie badanie przeprowadzono między 9 a 14 marca 2006 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1020 Polaków w wieku 15 i więcej lat.

Poniżej składowe: marzec 06 zmiana mdm WOK 95,97 pkt. -1,05 pkt.

Klimat Gospodarczy 92,05 pkt. -4,20 pkt.

Skłonność do Zakupów 98,74 pkt. +1,23 pkt.

Wskaźnik Bieżący 86,22 pkt. +0,74 pkt.

Wskaźnik Oczekiwań 102,75 pkt. -3,11 pkt.
Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

Widzieć człowieka. Czyli power skills menedżerów przyszłości

W świecie nieustannych zmian empatia i zrozumienie innych ludzi stają się fundamentem efektywnej współpracy, kreatywności i innowacyjności. Kompetencje przyszłości są związane nie tylko z automatyzacją, AI i big data, ale przede wszystkim z power skills – umiejętnościami interpersonalnymi, wśród których zarządzanie różnorodnością, coaching i mentoring mają szczególne znaczenie.

Czy cydry, wina owocowe i miody pitne doczekają się wersji 0%?

Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa wystąpił z wnioskiem do Ministra Rolnictwa o nowelizację ustawy o wyrobach winiarskich. Powodem jest brak regulacji umożliwiających polskim producentom napojów winiarskich, takich jak cydr, wina owocowe czy miody pitne, oferowanie produktów bezalkoholowych. W obliczu rosnącego trendu NoLo, czyli wzrostu popularności napojów o zerowej lub obniżonej zawartości alkoholu, coraz więcej firm z branży alkoholowej wprowadza takie opcje do swojej oferty.

REKLAMA

Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku? Komentarz ekspercki

W najbliższą niedzielę (26.01.2025 r.) swój Finał będzie miała Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Bez wątpienia wielu przedsiębiorców, jak również tysiące osób prywatnych, będzie wspierać to wydarzenie, a z takiego działania płynie wiele korzyści. Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku?

Idą zmiany. Co czeka producentów i użytkowników elektroniki konsumenckiej w 2025 r.?

W 2025 roku branża elektroniki użytkowej czeka rewolucja – od standaryzacji ładowarek do smartfonów, przez obowiązkowy recykling baterii, aż po prawo do naprawy. A do tego wszystkiego… nieprzewidywalna polityka Donalda Trumpa. Co jeszcze wpłynie na przyszłość technologii?

REKLAMA