2,85 mld euro z opłat za autostrady
REKLAMA
Tiefensee przypomniał, że od 1 stycznia 2006 roku obowiązywać będzie nowa, unowocześniona wersja oprogramowania umożliwiająca elektroniczne opłacanie myta przez kierowców. Wyposażenie zamontowanego w ciężarówce urządzenia pokładowego OBU w nowy program jest warunkiem dalszego korzystania z elektronicznego systemu. Instalacja nowej wersji możliwa jest od lipca 2005 roku w 1900 autoryzowanych warsztatach w Niemczech i za granicą.
86 proc. kierowców korzystających z niemieckich autostrad dysponuje pokładowymi urządzeniami elektronicznymi. Pozostali wykupują specjalne bilety w automatach ustawionych przy przejściach granicznych lub korzystają z internetu.
W połowie grudnia nowym oprogramowaniem posiadało 346 tys. ciężarówek z ogólnej liczby 478 tys. korzystających z systemu elektronicznego.
Minister zapowiedział objęcie obowiązkiem opłat niektórych dróg krajowych wykorzystywanych przez kierowców w celu unikania myta na autostradzie. Władze landów zgłosiły dotychczas osiem takich dróg, m.in. B4 i B75 w Dolnej Saksonii.
Tiefensee zapewnił, że niemieckie władze nie wprowadzą opłat dla lżejszych niż 12 ton samochodów ciężarowych i półciężarowych. Rząd nie planuje również myta dla samochodów osobowych.
REKLAMA
REKLAMA