W kartotece policyjnej znajdą się dane o kibicach, przeciwko którym skierowano wniosek o ukaranie, oraz ukaranych, a także o klubach sportowych organizujących imprezy o podwyższonym stopniu ryzyka nadsyłane m.in. przez prokuraturę, sądy, a także straże gminne (miejskie) oraz straż kolejową i graniczną.
Z dniem 11 stycznia br. wchodzi w życie rozporządzenie ministra spraw wewnętrznych i administracji z dnia 10 grudnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków przekazywania informacji dotyczących bezpieczeństwa masowych imprez sportowych (Dz.U. nr 273, poz. 2717). Przepisy te umożliwią wdrożenie zaostrzonych rygorów, jakie wprowadziła
nowelizacja ustawy z dnia 22 lipca 2004 r. o bezpieczeństwie imprez masowych. Komendant Główny Policji został zobowiązany do gromadzenia i przetwarzania informacji dotyczących bezpieczeństwa imprez masowych. W bazie będą gromadzone dane o niesubordynowanych kibicach sportowych, ich karalności, przynależności do klubów, charakterystyce zachowań podczas imprez.
W centralnym rejestrze policyjnym zostaną także odnotowane wszystkie naruszenia porządku i bezpieczeństwa publicznego oraz chuligańskich zachowań, kalendarze rozgrywek sportowych z podaniem orientacyjnej liczby uczestników oraz dane o trasach przejazdów, środkach transportu i miejscach zbiórek kibiców.
Baza będzie zasilana z wielu źródeł. Podmiotami zobowiązanymi do przekazywania informacji Komendantowi Głównemu Policji są m.in. Krajowy Rejestr Karny, sądy, związki i kluby sportowe, organizatorzy imprez masowych, właściciele obiektów, organizatorzy turystyki i przewoźnicy zbiorowi. Podmiotami zobowiązanymi do przesyłania informacji, a jednocześnie uprawnionymi do czerpania danych z policyjnej bazy są m.in. jednostki policyjne, prokuratura, sądy, straże (gminne, miejskie, pożarna, graniczna, ochrony kolei), Biuro Ochrony Rządu i Żandarmeria Wojskowa.