REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PO Innowacyjna Gospodarka - co można zyskać?

PO Innowacyjna Gospodarka
PO Innowacyjna Gospodarka
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Zwiększenie innowacyjności przedsiębiorstw, rozwój polskiej gospodarki i umocnienie roli nauki w rozwoju gospodarczym to jedne z najważniejszych celów, które można osiągnąć poprzez wsparcie z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka

Program ten skierowany jest przede wszystkim do przedsiębiorców, którzy zamierzają swoją działalnością przyczynić się do wzrostu innowacyjności w ich firmie, realizować projekty dotyczące badań i rozwoju a także ukierunkować się na rozwój technologiczny i komunikacyjny.

REKLAMA

Dofinansowanie możliwe jest do uzyskania w ramach 9 osi priorytetowych tego Programu:

  1. Badania i rozwój nowoczesnych technologii;
  2. Infrastruktura sfery B+R;
  3. Kapitał dla innowacji;
  4. Inwestycje w innowacyjne przedsięwzięcia;
  5. Dyfuzja Innowacji;
  6. Polska gospodarka na rynku międzynarodowym;
  7. Społeczeństwo informacyjne – budowa elektronicznej administracji;
  8. Społeczeństwo informacyjne – zwiększanie innowacyjności gospodarki;
  9. Pomoc techniczna.

Polecamy: Dotacje unijne 2012 - poradnik przedsiębiorcy

Obecnie prowadzony jest nabór na 5 Działań Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007 – 2013. Są to:

  • Działanie 5.4.1 Wsparcie na uzyskanie ochrony własności przemysłowej, którego celem jest poprawa efektywności funkcjonowania rynku innowacji i przepływu rozwiązań innowacyjnych poprzez upowszechnianie stosowania prawa własności intelektualnej, w szczególności poprzez uzyskiwanie ochrony własności przemysłowej (nabór wniosków prowadzony od 4 czerwca do 31 grudnia 2012 r.);
  • Działanie 6.1 Paszport do eksportu, mające na celu promowanie Polski jako atrakcyjnego partnera gospodarczego i miejsca sprzyjającego wartościowym kontaktom  handlowym, , a także zwiększenie wielkości polskiego eksportu oraz zwiększenie liczby przedsiębiorców prowadzących działalność eksportową (nabór wniosków prowadzony od 4 czerwca do 22 czerwca 2012 r., od 6 sierpnia do 24 sierpnia 2012 r. oraz od 29 października do 16 listopada 2012 r.);
  • Działanie 6.5.2 Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji, którego celem jest wspieranie udziału przedsiębiorców w branżowych programach promocji, które umożliwią wykreowanie polskich specjalności eksportowych, natomiast w programach promocyjnych ogólnych, podczas imprez promocyjnych zarówno w kraju jak i za granicą promowana będzie Polska i polska gospodarka (nabór wniosków prowadzony od 17 maja 2012 do wykorzystania środków);
  • Działanie 8.2 Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B, mające na celu stymulowanie tworzenia wspólnych przedsięwzięć biznesowych prowadzonych w formie elektronicznej (nabór wniosków prowadzony od 11 czerwca do 7 lipca 2012 r. oraz od 15 października do 9 listopada 2012 r.);
  • Działanie 8.4 Zapewnienie dostępu do Internetu na etapie „ostatniej mili”. Działanie ma na celu stworzenie możliwości dostarczania usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu bezpośrednio do użytkownika (nabór wniosków prowadzony od 16 maja do 29 czerwca 2012 r.).

W 2012 roku planowane jest jeszcze ogłoszenie naborów wniosków o dofinansowanie w ramach:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • Działania 8.1 Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej (od 23 lipca do 17 sierpnia 2012 r. oraz od 19 listopada do 14 grudnia 2012 r.);
  • Działania 5.1 Wspieranie rozwoju powiązań kooperacyjnych o znaczeniu ponadregionalnym (od 10 września do 31 grudnia 2012 r.)  ;
  • Działania 4.3 Kredyt technologiczny (od 8 października 2012 r. - nabór prowadzony w trybie ciągłym do wyczerpania limitu środków lub do zamknięcia konkursu).

Dodatkowo, prowadzone będą kolejne nabory na opisane wyżej Działanie 6.1 oraz. Działanie 8.2

Polecamy: Nabór wniosków 2012 - terminy

Agata Harasna, portal Doradca UE

Źródło: www.poig.gov.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA