REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ochrona konkurencji a nowe technologie

REKLAMA

REKLAMA

Ochrona konkurencji na rynku nowych technologii, granica ochrony patentowej oraz konkurencja w obliczu innowacyjności to tematy, które zostały omówione w ramach konferencji jubileuszowej UOKiK.

REKLAMA

Wczoraj odbyła się druga konferencja regionalna zorganizowana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w związku z obchodami XX-lecia. Tym razem zorganizowana przez Delegaturę UOKiK w Krakowie we współpracy z Uniwersytetem Jagiellońskim, gdzie wśród ekspertów, prawników, ekonomistów i przedsiębiorców dyskutowano na temat ochrony konkurencji na rynkach nowych technologii. Prezes UOKiK Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel otwierając spotkanie powiedziała, że konkurencja jest wartością nadrzędną, w szczególności tam gdzie pojawiają się innowacje. Organy antymonopolowe muszą uczyć się funkcjonowania w tej dynamicznej rzeczywistości, odpowiadać na sygnały płynące z rynku i ingerować zawsze wtedy, gdy jest to niezbędne.

REKLAMA

W słowach powitalnych prof. dr hab. Karol Musioł – Rektor Uniwersytetu Jagiellońskiego, podkreślił konieczność znalezienia odpowiednich rozwiązań, które w obliczu nowych technologii, mogą wpłynąć na zwiększenie dobrobytu społecznego. Jego zdaniem nie jest to jednak możliwe bez istnienia konkurencji.

Gość specjalny konferencji Stefaan Raes – Prezes Rady Konkurencji z Belgii, docenił podejście polskiego Urzędu, który działając od 20 lat na rynku nie spoczywa na laurach, ale zawsze patrzy w przyszłość i przygotowuje się do nadchodzących zmian. Wyrazem tego – jego zdaniem – była również wczorajsza konferencja poświęcona tematyce nowoczesnych technologii.

Polecamy: Jak przedsiębiorca powinien definiować produkt

REKLAMA

Dyskusja prowadzona była w trzech panelach, poświęconych odpowiednio roli polityki konkurencji w obliczu rozwoju nowych technologii, wybranym aspektom ochrony konkurencji oraz transferowi technologii i granicom ochrony patentowej. Zdaniem panelistów polityka konkurencji powinna zwiększać skuteczność mechanizmów rynkowych, nie faworyzując przy tym małych czy średnich przedsiębiorców. Należy odpowiedzialnie podchodzić do rozwoju nowych technologii, tak aby z jednej strony go nie blokować, a z drugiej inicjować wprowadzanie kolejnych innowacji. W dłuższej bowiem perspektywie będzie to korzystne dla rynku i konsumentów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Eksperci rozmawiali również na tematy związane z rozwojem Internetu oraz mediów elektronicznych. W konkluzji zgodnie stwierdzono, że odpowiednio stosowane narzędzia prawa konkurencji są niezbędne dla rozwoju nowoczesnych technologii, służą nam od dawna i będą służyć w przyszłości.

Polecamy: Przykłady czynów nieuczciwej konkurencji

Źródło: UOKiK

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA