| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zakup > Zakup używanego diesla

Zakup używanego diesla

Silnik Diesla według utartych przez lata opinii, to synonim trwałości oraz niskich osiągów. Wraz z nadejściem ery Common Raila, czyli zaprojektowanego przez koncern FIATA bezpośredniego wtrysku paliwa, w zapomnienie odszedł pogląd o słabej dynamice tego typu konstrukcji. Niestety, także niska awaryjność przestała być domeną wysokoprężnych silników. Dlaczego?

Inne usterki silników diesla

Wymienione wcześniej usterki należą do najbardziej typowych i powszechnie występujących. W zależności jednak od modelu auta należy spodziewać kolejnych nowych, często niespotykanych do tej pory w silnikach diesla uszkodzeń jak np. obrócone panewki w silnikach 1.5dCi i 1.9dCi.  Problemów może dostarczyć zacinający się zawór recyrkulacji spalin EGR czy przepływomierz powietrza. W silnikach BMW 3.0d (184KM-204KM) występują problemy klapami kolektora dolotowego, które mogą się urwać i wpaść do komory silnika.

Zobacz też: Świece żarowe: sprawdzenie stanu oraz wymiana

Opłacalność zakupu samochodu z silnikiem wysokoprężnym

Zakup samochodu z jednostką napędzaną olejem napędowym, obarczony jest sporym ryzykiem. Jeśli sprzedający nie jest wstanie przedstawić nam wiarygodnej dokumentacji obsługi technicznej auta(faktury, rachunki) a auto nie było serwisowane ASO, to lepiej zrezygnować z jego zakupu. Koszt ewentualnych napraw może być bardzo wysoki a nawet większy niż cena samochodu. Oto podsumowane nakładów, jakie trzeba by ponieść na sam silnik, jeśli okazałby się on wyeksploatowany:

  • Turbosprężarka- 4 000 zł(regenerowana 2 000zł)
  • Koło dwumasowe wraz ze sprzęgłem – 2 500 zł
  • Wtryskiwacze (4sztuki)- 4 000zł (regenerowane 2000zł)
  • Pompa wtryskowa – 5 000zł (regenerowana 1500zł)
  • Filtr DPF/FAP – 7 000 zł (zamiennik 1500zł)

Łącznie na nowe części należy przeznaczyć niebagatelną kwotę ok. 22 500zł(regenerowane części: 9 500zł) Oczywiście sytuacja, w której należy wymienić wszystkie te podzespoły występuje rzadko, jednak należy zdać sobie sprawę, że część z tych usterek prawie na pewno pojawi się w naszym pojeździe(np. turbosprężarka + koło dumasowe to koszt ok. 6500zł). Dlatego na zakup samochodu z nowoczesnym dieslem, powinniśmy odłożyć ok. 6 tys. zł aby pokryć koszt ewentualnych usterek.

Jak pokazuje praktyka, nieśmiertelne silniki diesla odchodzą w zapomnienie a koszt obsługi ich najnowszych konstrukcji, jest znacznie wyższy niż jednostek zasilanych benzyną. Dlatego przed zakupem samochodu, dokładnie przeanalizujmy czy faktycznie jazda dieslem będzie dla nas bardziej opłacalna.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Paweł Wiśniewski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »