Przepisy konsumenckie dla przedsiębiorców
REKLAMA
UOKiK przypomina właścicielom firm, że nieznajomość prawa nie zwalnia z obowiązku jego przestrzegania. Dlatego przygotował dla przedsiębiorców bezpłatną publikację „Przepisy konsumenckie dla przedsiębiorców”, w której objaśnia stosowanie przepisów konsumenckich w praktyce.
REKLAMA
Zainteresowani do 1 października 2010 r. mogą zgłaszać do UOKiK, e-mailem bądź listownie, chęć otrzymania broszury. We wniosku należy podać imię i nazwisko, nazwę instytucji, dokładny adres pocztowy oraz wskazać ilość zamawianych egzemplarzy. Dystrybucja wydawnictwa odbędzie się w listopadzie br.
Publikacja jest odpowiedzią UOKiK na problemy przedsiębiorców ze stosowaniem przepisów. Świadczy o tym liczba zgłaszanych do Prezesa UOKiK zawiadomień o podejrzeniu stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.
REKLAMA
Broszura w przystępny sposób wyjaśnia podstawowe zasady regulujące relacje pomiędzy stronami w szczególności związane ze sprzedażą towarów i usług. Przedsiębiorcy znajdą w niej informacje na temat rodzajów umów oraz wynikających z nich zobowiązań stron oraz sposobów załatwiania reklamacji w przypadku sporu.
W wydawnictwie poruszono również kwestie nieuczciwych zachowań rynkowych, publikując „czarne listy” agresywnych praktyk handlowych oraz działań uznanych za wprowadzające w błąd. Publikacja zawiera także wykaz najważniejszych aktów prawnych związanych z ochroną konsumentów.
oprac. Alicja Fal
REKLAMA
REKLAMA