Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opel Astra F: obsługa hamulca ręcznego

Robert Kuśpiel
W poradniku tym pokażemy podstawowe czynności związane z eksploatacją hamulca ręcznego w Oplu Astra F.

Sprawny hamulec ręczny jest bardzo ważny. Wielu kierowców zaniedbuje przegląd hamulca awaryjnego, co po dłuższym czasie kończy się jego awarią. Pamiętajmy, że jazda bez hamulca ręcznego jest dosyć niebezpieczna. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymontować i zamontować dźwignię hamulca ręcznego. Przeprowadzimy również wymianę linki hamulca ręcznego oraz szczęk hamulca. Na końcu dokonamy regulacji hamulca awaryjnego.

Pierwszą czynnością jaką wykonamy, będzie demontaż dźwigni hamulca ręcznego. Całą pracę zalecamy wykonać z pozycji platformy warsztatowej lub kanału najazdowego. Wykonywanie tej czynności za pomocą tradycyjnego lewarka nie jest bezpieczne. Kiedy mamy uniesiony samochód, należy zdemontować blaszaną osłonę przedniej rury wydechowej i katalizatora. Mierzymy długość gwintu na końcówce (za nakrętką) i zanotowujemy wymiar.

Zobacz też: Opel Astra F: przegląd i demontaż układu wydechowego

Odkręcamy zaczep środkowy linek hamulcowych i zdejmujemy linki z zaczepu. Wyjmujemy z podwozia gumową tulejkę oraz cięgło. Kolejny krok to wymontowanie fotela kierowcy. W tym celu odkręcamy od przedniej strony fotela zaślepkę wewnętrzną i odpinamy z zatrzasku z tyłu, od środka, po czym wyjmujemy. Następnie odpinamy w tylnej części fotela zaślepkę wewnętrzną. W tym celu podnosimy dwa zaczepy plastikowe i wysuwamy je do góry. Do tej operacji najlepszy będzie mały śrubokręt.

Przed wymontowaniem fotela należy zablokować napinacz pasa bezpieczeństwa. W tym celu należy wyjąć widełki, które znajdują się przy fotelu pod zewnętrzną wykładziną i włożyć je w specjalnie przygotowany otwór w napinaczu. Przesuwamy fotel do przodu i odkręcamy z tyłu dwie śruby za pomocą klucza 13mm. Następnie przesuwamy fotel do tyłu i odkręcamy z przodu dwie śruby za pomocą klucza 13mm. W tym momencie możemy wyjąć fotel.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejny krok to wymontowanie konsoli środkowej. Wyjmujemy z tylnej części popielniczkę i pociągamy po stronie kierowcy do góry środkową półkę. Po stronie pasażerów odpinamy z zaczepów. Wciskamy delikatnie z tyłu osłonę zmiany biegów i pociągamy ją do góry. Następnie demontujemy osłonę dźwigni hamulca ręcznego. W tym celu należy odkręcić wkręt w przedniej części oraz odpiąć tylny zaczep. Teraz wykręcamy pięć wkrętów mocujących konsolę środkową i rozłączamy przewód podgrzewania przednich siedzeń, jeśli mamy je na wyposażeniu.

Zobacz też: Opel Astra F: kontrola cewki zapłonowej i przewodów zapłonowych

Rozcinamy delikatnie dywanik przy dźwigni hamulca ręcznego. Cięcie robimy po lewej stronie lewarka (patrząc w kierunku przodu pojazdu). Odkręcamy dźwignię hamulca ręcznego i wyjmujemy z tunelu razem z cięgłem. Odkręcamy od dźwigni hamulca ręcznego włącznik lampki kontrolnej hamulca ręcznego i odłączamy przewód elektryczny.

Przechodzimy do montażu. Na początku wkręcamy delikatnie włącznik lampki kontrolnej hamulca ręcznego i podłączamy do niego przewód. Wkładamy dźwignię hamulca ręcznego w tunel i dokręcamy momentem 20Nm. Kolejny krok to montaż konsoli środkowej. Przykręcamy 5 wkrętów mocujących środkową konsolę i podłączamy przewód podgrzewania siedzeń, jeśli mamy taki w samochodzie.

Montujemy osłonę dźwigni hamulca ręcznego poprzez wciśnięcie jej z tyłu i przykręcenie w przedniej części. Wciskamy osłonę dźwigni zmiany biegów i instalujemy półkę środkową. Na końcu wciskamy popielniczkę w tylnej części tunelu. Teraz przechodzimy do montażu przedniego fotela. Wkładamy go na swoje miejsce i wkręcamy śruby mocujące. Następnie wyjmujemy widełki zabezpieczające z napinacza pasa bezpieczeństwa i mocujemy w zaczepie. Na końcu wsadzamy obie zaślepki (przód i tył).

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana płynu chłodniczego

Kolejny krok to naciągnięcie na cięgło gumowej tulejki. Nasuwamy na cięgło zaczep linki wkręcamy nakrętkę na taką głębokość jak wcześniej. W tym celu był wykonany pomiar na początku demontażu. Za każdym razem zalecamy stosować nową nakrętkę zabezpieczającą. Montujemy osłonę rury wydechowej i sprawdzamy ustawienie hamulca ręcznego, w razie potrzeby regulujemy (opis na końcu poradnika).

Wymiana linki hamulca ręcznego

Wymianę możemy przeprowadzić z wykorzystaniem tradycyjnego lewarka i podstawek. Unosimy samochód do góry i ustawiamy na podstawkach. Jeśli mamy hamulce bębnowe, to należy wymontować szczęki hamulców. Odpowiedni opis znajduje się w poradniku poświęconym wymianie bębnów i szczęk hamulcowych w Oplu Astra F.

Demontujemy blaszaną osłonę przedniej rury wydechowej i katalizatora. Następnie mierzymy długość gwinty na końcówce i notujemy wymiar. Odkręcamy nakrętkę i zdejmujemy zaczep linki hamulca z cięgła. Wyjmujemy klamrę przytrzymującą linkę w prowadnicach i wyjmujemy linkę z mocowania przy podwoziu oraz tylnej osi.

Zobacz też: Opel Astra F: pomiar ciśnienia sprężania

W przypadku hamulców bębnowych należy wyjąć zabezpieczenie przy tarczy nośnej szczęk hamulcowych i wyjąć linkę z tarczy. Jeśli nasze auto jest wyposażone w hamulce tarczowe (tył) to musimy odłączyć sprężynę odciągającą i linkę od dźwigni hamulca ręcznego przy szczęce.

Przystępujemy do montażu. W przypadku hamulców bębnowych należy włożyć linkę w tarczę nośną i wsunąć zabezpieczenie linki przed przesunięciem. W hamulcach tarczowych podłączamy do dźwigni hamulca ręcznego sprężynę odciągającą razem z linką. Wkładamy linkę w mocowania przy podwoziu i tylnej osi. W hamulcach bębnowych montujemy szczęki hamulcowe. Czynność tę wykonujemy zgodnie z poradnikiem dotyczącym wymiany bębnów i tarcz hamulcowych w Oplu Astra F.

Nasuwamy zaczep na gwintowane cięgło i wkręcamy nakrętkę na odpowiednią odległość (pomiar dokonany na wstępie demontażu). Zalecamy zastosować nową nakrętkę samozabezpieczającą. Montujemy osłonę rury wydechowej i sprawdzamy ustawienie hamulca ręcznego i w razie potrzeby dokonujemy regulacji.

Zobacz też: Opel Astra F: kontrola układu wydechowego i obwodu recyrkulacji spalin

Wymiana szczęk hamulca ręcznego

Opis przeznaczony jest dla samochodów wyposażonych w hamulce tarczowe na tylnej osi.

Pierwszy krok to wymontowanie tarczy hamulcowych. Luzujemy śruby kół i podnosimy tył samochodu. Następnie opieramy go na podstawkach i odkręcamy do końca śruby. Zdejmujemy koła i przechodzimy do wymontowania klocków hamulcowych. Wybijamy sworznie z korpusu zacisku. Robimy to od zewnętrznej strony za pomocą przebijaka lub odpowiednio cienkiego trzpienia o średnicy około 3mm.

Czynność tą wykonujemy bardzo ostrożnie tak, żeby nie wyskoczyła sprężyna dociskająca klocki hamulcowe. Wyjmujemy ją i demontujemy klocki hamulcowe razem z blaszkami pośrednimi. Teraz podwieszamy do nadwozia zacisk hamulcowy. Najlepiej wykorzystać do tego kawałek druta. Zwracamy uwagę, żeby przewód nie był zbyt mocno napięty lub skręcony. Nie należy również odczepiać samego przewodu, ponieważ będzie konieczność odpowietrzenia całego układu.

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana świec zapłonowych

Obracamy tarczę hamulcową do momentu, aż otwór w tarczy znajdzie się na wysokości regulatora ustawienia szczęk hamulca ręcznego. Wkładamy śrubokręt w otwór i obracamy kółko regulatora do góry, do momentu, aż poczujemy wyraźny opór. W tym momencie wykręcamy śrubę mocującą tarczę hamulcową do piasty i zdejmujemy tarczę.

Odłączamy od dźwigni przy hamulcu sprężynę odciągającą i linkę hamulca ręcznego. Następnie odpinamy linkę od zaczepu środkowego. Odczepiamy za pomocą szczypiec górną i dolną sprężynę ściągającą szczęki i wyjmujemy je. Teraz demontujemy prowadniki sprężyny. W tym celu wkładamy w otwór w piaście klucz z nasadką ¾” i odłączamy sprężynę. Wyjmujemy szczęki hamulca, regulator ustawienia szczęk oraz dźwignię hamulca ręcznego. Czyścimy dokładnie wszystkie części i przechodzimy do montażu.

Pierwszy krok to przesmarowanie wszystkich elementów współpracujących oraz regulatora. Cofamy całkowicie regulator ustawienia szczęk i mocujemy jedną szczękę prowadnikiem. Podczas wykonywania tej czynności przytrzymać z ręką prowadnik z drugiej strony. Wkładamy dźwignię hamulca ręcznego i mocujemy drugą szczękę prowadnikiem. Teraz montujemy górną sprężynę ściągającą. Następnie montujemy linkę hamulca ręcznego oraz sprężynę odciągającą do dźwigni hamulca ręcznego przy kole.

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana oleju silnikowego

Pozostaje nam zamontować klocki oraz tarcze hamulcowe. Nie ma potrzeby cofania tłoczka, jeśli nie naciskaliśmy pedału hamulca przy wymontowanych klockach hamulcowych. Zakładamy tarczę i dokręcamy śrubę mocującą. Przykręcamy zacisk i na końcu przeprowadzamy regulację hamulca ręcznego.

Regulacja hamulca ręcznego

Opel Astra F z hamulcami tarczowymi

W modelach z tylnymi hamulcami tarczowymi hamulce tarczowe są oddzielone od hamulca ręcznego. Rolę hamulca ręcznego pełni hamulec bębnowy, który jest zamontowany w tarczach hamulcowych. Zużycie hamulca ręcznego jest zatem niewielkie. Przed przystąpieniem do regulacji zalecamy zaciągnąć delikatnie dźwignię hamulca ręcznego i przejechać około 200 – 300 metrów (przy małej prędkości).

Na początku podnosimy samochód za pomocą tradycyjnego podnośnika i ustawiamy go na podstawkach. Spuszczamy hamulec ręczny i zaczynamy obracać tylnymi kołami. Koła powinny dać się obracać bez jakiegokolwiek oporu. Ustawiamy dźwignię hamulca ręcznego na trzecią zapadkę i ponownie zaczynamy obracać kołami. Powinniśmy wyczuwać początek hamowania kół. Jeśli jest inaczej, to należy wyregulować hamulec ręczny.

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana półosi napędowych

Odkręcamy śruby mocujące koła i zdejmujemy je. Następnie odkręcamy osłonę przedniej rury wydechowej i odkładamy ją na bok. Spuszczamy dźwignie hamulca ręcznego i obracamy tarcze hamulca tak, żeby otwór w tarczy służący do regulacji ustawił się bezpośrednio na wprost regulatora ustawienia szczęk. Wkładamy w ten otwór śrubokręt i obracamy nakrętkę regulatora tak, żeby szczeki dosunęły się do tarczy hamulca. Tarcza hamulca nie powinna dać się wtedy obrócić.

Następnie odkręcamy nakrętkę tak, żeby tarcza zaczęła się swobodnie obracać. Zakładamy tylne koła i dokręcamy śruby mocujące. Zaciągamy dźwignię hamulca ręcznego na czwartą zapadkę. Dokręcamy nakrętkę na cięgle zaczepu, który jest poniżej dźwigni hamulca ręcznego do momentu aż szczęki zaczną hamować koła. Pamiętajmy, że siła hamowania na obydwu kołach musi być taka sama.

Dokręcamy osłonę rury wydechowej i opuszczamy samochód (dokręcamy śruby mocujące koła). Teraz należy przejechać około 300m z zaciągniętą dźwignią hamulca ręcznego (mała prędkość).

Opel Astra F z hamulcami bębnowymi

W przypadku modeli z hamulcami bębnowymi hamulec bębnowy pełni również rolę hamulca ręcznego. Szczęki hamulcowe ustawiają się względem bębna samoczynnie. Regulację hamulca ręcznego wykonujemy tylko po demontażu tylnych hamulców. Pierwszy krok to ustawienie samochodu na „kobyłkach”. Podnosimy samochód za pomocą tradycyjnego lewarka i podstawiamy podstawki. Spuszczamy dźwignię hamulca ręcznego i ponownie zaciągamy sprawdzając przy tym czy nie ma zacięć podczas podnoszenia.

Zobacz też: Opel Astra F: demontaż skrzyni biegów

Dokręcamy na cięgle zaczepu nakrętkę samozabezpieczającą tak, żeby tylne koła stawiały opór podczas obracania ręką. Teraz luzujemy nakrętkę do momentu, aż koła będą się swobodnie obracać. Wyjmujemy korek zabezpieczający z tyłu tarczy nośnej i zaczynamy świecić w niego lampką. Zaokrąglony koniec dźwigni hamulca ręcznego musi dotykać lub być odsunięty na około 3-4 mm.

Zaciągamy hamulec ręczny i przy drugiej zapadce musi się rozpocząć hamowanie tylnych kół. Wkładamy korek zabezpieczający w tarczę nośną i opuszczamy samochód. Luzujemy dźwignię hamulca ręcznego i ponownie zaciągamy używając normalnej siły. Przy siódmym kliknięciu hamulec musi być całkowicie zaciągnięty. Na końcu pozostaje nam dotrzeć hamulec. W tym celu pokonujemy około 300 metrów z zaciągniętym hamulcem ręcznym.

Reklama
Zaktualizuj swoją wiedzę z naszymi publikacjami i szkoleniami
Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Czy Polacy przesiądą się na rowery elektryczne, jeśli dostaną dotację na ich zakup?

    Rynek rowerów elektrycznych rozwija się w Polsce powoli, głównie z powodu wysokich cen takich pojazdów. To właśnie one są główną przeszkodą w zakupie elektryka – przypominają eksperci Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego przy okazji Światowego Dnia Roweru, przypadającego 3 czerwca. Czy rozwiązaniem mogłoby być wprowadzenie dopłat do zakupu elektrycznych dwóch kółek?

    Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, czyli 510-konna, włoska koniczynka

    Ma 2,9-litrową, podwójnie doładowaną V-szóstkę pod maską. Motor oferuje 510 koni i rozpędza ważącego 1800 kg SUV-a do pierwszej setki w 3,8 sekundy. A do tego robi to przy akompaniamencie wydechu Akrapovica. To musi być Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio.

    Test: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio. Czterolistna koniczyna na szczęście. Dosłownie!

    Czterolistna koniczyna, czyli quadrifoglio, przynosi szczęście. I w tym aucie się to sprawdza. Tyle że nie będzie to szczęście w miłości czy grach losowych. Super-SUV Stelvio sprawi, że podczas jazdy uśmiech nie zniknie z twojej twarzy. Będziesz szczęśliwy. Po prostu!

    Innowacyjna produkcja pyłów gumowych w Polsce. A wszystko przy zakładzie Michelin

    Przy olsztyńskiej fabryce opon Michelin rusza zaawansowany technologicznie zakład produkcji pyłów gumowych wytwarzanych z opon poddanych recyklingowi. Uruchomienie zakładu to znaczący krok w rozwiązywaniu środowiskowego problemu zużytych opon.

    Kara za brak OC w 2024 roku? Kwota mrozi krew w żyłach kierowców

    Kierowcy w Polsce niedługo staną się gatunkiem zagrożonym wyginięciem. Dobija się ich bowiem kolejnymi opłatami. Tym razem mówimy o prostym błędzie i wynikającej z niego karze. Ta po 1 stycznia 2024 roku sięgnie 8,4 tys. zł!

    Z kartą GreenWay naładujesz auto w IONITY. Dotyczy to całej Europy

    Klienci GreenWay będą mogli korzystać ze stacji ładowania IONITY na terenie całej Europy. Do ładowania swojego samochodu elektrycznego kierowcom wystarczy standardowa karta RFID GreenWay.

    Koniec diesla jest bliski? To nie takie proste...

    Udział diesla w rynku w Europie systematycznie maleje. Tylko czy to oznacza, że koniec diesla jest bliski? To chyba zbyt daleko idący wniosek. Jak aktualnie wygląda sytuacja w branży i jaka przyszłość czeka auta z silnikiem wysokoprężnym? Sprawdźmy.

    Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

    W Toyocie Yaris 2024 debiutuje nowa hybryda o mocy 130 KM. Nowy napęd o oznaczeniu Hybrid 130 będzie dostępny w dwóch wersjach. A to nie koniec nowości. Ulepszone są też systemy bezpieczeństwa i ekrany.

    Używany Volkswagen Passat B8 (2014 – 2023). Awarie, wady, ceny, opinie

    Dymiący diesel w Passacie świetnie pasował do białych skarpet i sandałów. Generacja B8 nie jest jednak dymiąca, bywa naprawdę droga na rynku wtórnym, a przez to jest wybierana przez bardziej wysublimowanych klientów. Czy jednak jest tak pancerna jak poprzednicy?

    Opel Corsa 2023. Lifting dodaje do gamy 48-woltową hybrydę

    Opal zaprezentował poliftingowe wydanie Corsy F. Modernizacja kojarzy się z delikatnymi zmianami? Na polu stylistycznym być może i tak. Małego hatchbacka czeka jednak rewolucja technologiczna.

    Jak podróżować autem ze zwierzętami?

    Podróż autem ze zwierzęciem może być prawdziwym wyzwaniem. Co zatem zrobić, aby zadbać o komfort, ale i bezpieczeństwo czworonoga oraz zabezpieczyć auto przed zniszczeniami? Jest kilka porad, które powinniście poznać.

    DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 300. Bo SUV może być... artystyczny!

    Czy DS 7 jest pretensjonalny? W żadnym razie! Czy jest nietuzinkowy? W stu procentach. A lifting jedynie podkreślił wartości tego rodzinnego SUV-a. Chociaż sprawdźcie na własne oczy.

    Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

    Choć jest 5-osobowym SUV-em z 555-litrowym bagażnikiem, oferuje 300 koni i może jeździć... za darmo! A to dopiero początek ciekawostek dotyczących testowego przeze mnie DS 7 po liftingu w wersji E-Tense 4x4 300.

    Sejmowa komisja przeciw poprawkom do projektu zniesienia opłat za państwowe autostrady

    Sejmowa Komisja Infrastruktury nie poparła poprawek zgłoszonych podczas drugiego czytania do projektu dot. zniesienia opłat za państwowe autostrady. Jedna z nich miałby skutkować zdjęciem opłat ze wszystkich autostrad w Polsce.

    Używane Audi A4 B8 (2007 – 2015). Awarie, wady, ceny, opinie

    Używane Audi A4 to marzenie przeciętnego Polaka. Szczególnie gdy mówimy o generacji B8. Auta są przystępne cenowo. Tylko czy z technologicznego punktu widzenia nie stanowią zakupowej miny? Sprawdźmy, co psuje się w używanych sedanach i kombi z Niemiec.

    Tajemnica różnic cenowych samochodów używanych. Co ma największy wpływ?

    Na cenę samochodów używanych najbardziej wpływa przebieg, historia serwisowa i historia szkodowa. Cena dwóch identycznych modeli z tego samego rocznika na rynku wtórnym bywa różna o ponad 20%.

    Używany Opel Astra K (2015 – 2021). Awarie, wady, ceny, opinie

    Kompaktowy Ople starzeje się z godnością. Przynajmniej pod względem stylistyki. Czy to samo można powiedzieć o technologii? Dziś sprawdzimy czy używany Opel Astra K psuje się i jakie ma słabe punkty.

    Auto na wodór - „elektryk” z wydajniejszym magazynem energii. Plusy i minusy wodoru w motoryzacji

    Czy samochody napędzane wodorem są realną alternatywą dla aut elektrycznych? Jakie są plusy i minusy technologii wodorowej w motoryzacji?

    Toyota Tacoma 2024. Pick-up z 331-konną hybrydą. Niestety nie dla Polski...

    Potężny pick-up z mocną hybrydą pod maską. To musi być Toyota Tacoma 2024. Dobra informacja jest taka, że auto wygląda i zapowiada się świetnie. Zła jest taka, że oficjalnie nie trafi do Polski.

    Efekt zmiany przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych? Raczej odwrotny...

    Rządzący mocno chwalili się zmianą przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych na pasach. Tyle że czas pokazuje, iż kierunek mógł być błędny. Bo poprawy bezpieczeństwa pieszych nie widać w statystykach.

    Polski kamper jest hitem. To oczywiście Volkswagen Grand California

    Kamper Volkswagen Grand California powstaje w polskiej fabryce Volkswagena we Wrześni. I pisząc o tym, mamy spore powody do dumy. Zainteresowanie tym autem bowiem stale rośnie na całym świecie.

    Samochód dla mamy. Czyli jakie auta kupują Polki?

    Zbliżający się Dzień Matki stał się okazją do sprawdzenia, jakie są motoryzacyjne preferencje Polek kupujących używane auta. Co wynikło z analizy? Mamy w Polsce są wyjątkowo praktyczne.

    Elektryczna turbosprężarka w Mercedesach AMG. Jak działa? I co daje?

    Mercedes ma ciekawy prezent dla właścicieli nowych modeli z serii AMG. Mowa o elektrycznej turbosprężarce. Ta jest inspirowana wynalazkiem stosowanym przez zespół F1 Mercedes-AMG Petronas.

    Początek roku 2023 najbezpieczniejszy w historii. Stał się drogowy cud?

    Niecałe 3900 wypadków drogowych i 360 ofiar śmiertelnych w sytuacji, gdy jeszcze niedawno notowano dwa razy wyższe wyniki. Z czego wynikają tak optymistyczne statystyki w I kw. 2023 roku?

    Jak się kupuje auto w AAA Auto? "Nie mam Twojego samochodu. I co mi zrobisz?"

    Dziś opowiem o tym, jak się kupuje auto w AAA Auto. Będzie to jednak opowieść bez happy endu. Bo choć wybrałem pojazd i zadatkowałem go, sieci nie przeszkodziło to w jego sprzedaży innej osobie...