REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra F: pomiar ciśnienia sprężania

Robert Kuśpiel
Opel Astra F pomiar ciśnienia sprężania.
Opel Astra F pomiar ciśnienia sprężania.

REKLAMA

REKLAMA

Kontrola ciśnienia sprężania daje nam możliwość poznania autentycznego stanu silnika. W poradniku tym pokażemy jak samemu wykonać pomiar ciśnienia sprężania w modelu Opel Astra F.

Podejmując się tej czynności musimy wiedzieć, że wraz z wiekiem i setkami tysięcy kilometrów ciśnienie sprężania spada. Dlatego nie powinniśmy martwić się obniżoną wartością. Jeżeli jest taka sama na wszystkich cylindrach nie ma powodu do zmartwień. W przypadku kiedy będzie poniżej dopuszczalnego minimum, możemy zacząć rozważać ewentualną naprawę lub wymianę silnika.

REKLAMA

W przypadku zbyt dużych różnicy na poszczególnych cylindrach warto zastanowić się nad powodem takiego stanu. Okazuje się, że przyczyn może być wiele. Najbardziej możliwe usterki to przede wszystkim zużycie tłoków i pierścieni. Zazwyczaj jest to najczęstszy powód zbyt dużej różnicy. Możliwe jest też skrzywienie zaworów, nadpalenie ich, zapieczenie pierścieni oraz zdeformowanie się cylindrów, co jest efektem zatarcia tłoków.

Zobacz też: Opel Astra F: kontrola układu wydechowego i obwodu recyrkulacji spalin

REKLAMA

Do pomiaru ciśnienia będzie nam potrzebny specjalny przyrząd. Można go zakupić w sklepach motoryzacyjnych lub serwisach aukcyjnych. Miernik taki jest dostępny w różnych przedziałach cenowych, od około 100zł w górę. W czasie przeprowadzania takiego pomiaru niezbędna jest pomoc drugiej osoby.

W przypadku silników Diesla jest nam potrzebny miernik, który ma zakres do około 4MPa. Dopuszczalna różnica pomiędzy cylindrami nie może przekraczać 0.1Mpa w silnikach benzynowych i 0.15MPa w silnikach wysokoprężnych. Jeżeli stwierdzimy, że jeden lub kilka cylindrów wykazuje różnice w ciśnieniach, to jest to oznaka uszkodzenia zaworów, zużycia pierścieni tłokowych lub gładzi cylindrów. W takich momentach musimy się zastanowić nad wymianą lub naprawą silnika. Po przeanalizowaniu kosztów może okazać się, że zakup drugiego silnika jest bardziej opłacalny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana świec zapłonowych

Przed dokonaniem pomiaru należy wstępnie rozgrzać silnik. Temperatura powinna wynosić około 60 stopni.

Silnik benzynowy

REKLAMA

Zaczynamy od silników benzynowych. Na początku wyjmujemy kluczyk i wypinamy wtyczkę wielostykową z cewki zapłonowej (modułu zapłonowego). Teraz wyjmujemy przekaźnik pompy paliwa. Pozwoli nam to uniknąć wytryśnięcia paliwa podczas pracy rozrusznika. Jeśli tego nie zrobimy, to istnieje ryzyko uszkodzenia katalizatora. Przekaźnik pompy umiejscowiony jest za poszyciem na dole prawego przedniego słupka.

Następnie wyjmujemy wszystkie nasadki świec zapłonowych. Najlepiej zrobić to za pomocą szczypiec. Nie należy chwytać za kable, tylko za blaszane tuleje. Teraz czyścimy dokładnie gniazda świec zapłonowych. Najlepiej wykorzystać do tego sprężone powietrze lub odkurzacz. Nie można doprowadzić do wprowadzenia zanieczyszczeń w otwory po świecach. W tym momencie możemy wykręcić wszystkie świece. Robimy to bardzo ostrożnie, prowadząc równo klucz.

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana oleju silnikowego

Następnie obracamy kilkakrotnie wałem korbowym w celu usunięcia sadzy. Zaciągamy hamulec ręczny i ustawiamy dźwignię zmiany biegów w pozycję luzu. Wkręcamy końcówkę miernika w otwór po świecy i prosimy drugą osobę o wciśnięcia do końca pedału gazu oraz uruchomienie silnika na około 6 sekund. Jeżeli miernik nie wykazuje już wzrostu ciśnienia, to należy przestać obracać rozrusznikiem.

W taki sam sposób wykonujemy pomiar na pozostałych cylindrach. Na końcu porównujemy otrzymane wyniki. Jeżeli są zbyt duże różnice, to czeka nas naprawa lub wymiana silnika. Na końcu wkręcamy świece zapłonowe, podłączamy przewody oraz wkładamy przekaźnik pompy paliwa.

Silnik wysokoprężny

Kontrola ciśnienia sprężania w silniku wysokoprężnym praktycznie przebiega w taki sam sposób. Na początku wyjmujemy przewód elektryczny z zaworu pompy wtryskowej tak, żeby wtryskiwacze nie mogły podawać paliwa. Kolejny krok to demontaż wszystkich świec żarowych. Podobnie jak w jednostce benzynowej czyścimy okolice świec. W przypadku silników Diesla istnieje ryzyko uszkodzenia świecy. W razie problemów z wykręceniem, należy polać miejsce łączenia świecy z głowicą za pomocą WD40.

Zobacz też: Naprawa pompy wody w Oplu Astra F 1.4

Wkręcamy miernik i dokonujemy pomiaru w taki sam sposób jak miało to miejsce w silniku benzynowym. W czasie wykonywania pomiaru, ciśnienie powinno wynosić od 1.85 do 3.45MPa. Na końcu porównujemy wyniki z poszczególnych cylindrów i decydujemy o dalszym losie silnika. Teraz przechodzimy do zamontowania świec żarowych. Moment dokręcania wynosi 20Nm. Podłączamy przewody elektryczne i instalujemy przewód do zaworu na pompie wtryskowej.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA