Kategorie

Układ wydechowy

25 maja 2021
21 cze 2021
Zakres dat:
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Filtr FAP: trwałość i technologia francuskiego DPF-a

Filtr FAP, czyli dziś opowiemy o francuskiej myśli technicznej na rzecz oczyszczania spalin w dieslu. Jak działa FAP, czy często się psuje?

W którym miejscu następuje wtrysk płynu AdBlue?

W którym miejscu następuje wtrysk płynu AdBlue? Jak działa konwerter katalityczny SCR? I co warto wiedzieć o układzie oczyszczania spalin w dieslu?

Po dolaniu AdBlue kontrolka nie gaśnie. Co to oznacza?

Po dolaniu AdBlue kontrolka nie gaśnie? To usterka, która dość często pojawia się w zapytaniach od kierowców. Co oznacza i jak ją usunąć?

Jak wyczyścić EGR bez rozbierania? Jest pewien sposób!

Jak wyczyścić EGR bez rozbierania? Producenci chemii motoryzacyjnej znaleźli sposób. Jest tani, łatwy do wykonania, ale czy skuteczny? Sprawdźmy.

Uszkodzony system AdBlue: popularne awarie układu SCR

Uszkodzony system AdBlue, czyli co może pójść nie tak podczas eksploatacji współczesnego diesla? I czy układ SCR jest awaryjny? Sprawdź.

Wycięty katalizator: kradzieże stają się plagą!

Wycięty katalizator oznacza dla kierowcy poważny i drogi w usunięciu problem. Złodzieje się tym jednak nie przejmują i kradną osadniki na potęgę.

Filtr FAP: benzyna to też jego żywioł!

Filtr FAP choć jest kojarzony głównie z francuskimi dieslami, coraz swobodniej czuje się też w segmencie samochodów o napędzie benzynowym.

Co się stanie jak zabraknie AdBlue?

Co się stanie jak zabraknie AdBlue? To pytanie, które zadawać mogą właściciele współczesnych diesli. Poszukajmy na nie odpowiedzi.

Wycięty katalizator: objawy i problemy

Wycięty katalizator? Objawy zależą od sposobu, w jaki kierowca pozbył się osadnika. To jednak nie koniec, bo brak katalizatora to spore problemy.

Normy emisji spalin: Euro 6D ISC-FCM też w ciężarówkach?

Normy emisji spalin: Euro 6D ISC-FCM od roku 2021 dotyczy samochodów osobowych. W roku 2022 stanie się obowiązkiem w przypadku ciężarówek.

Wycięty DPF: jaki olej stosować w silniku?

Wycięty DPF? Jaki olej stosować? Dziś sprawdzimy czy właściciel diesla powinien zmienić środek smarny po usunięciu filtra cząstek stałych.

Jak sprawdzić czy auto ma wycięty DPF? Podpowiadamy.

Jak sprawdzić czy auto ma wycięty DPF? Sposobów jest kilka. Każdy ma jednak potężne znaczenie, bo brak osadnika oznacza poważne problemy.

Katalizator a DPF: różnica jest zasadnicza!

W aucie pojawia się tyle układów oczyszczania spalin, że kierowcy zaczynają się gubić. Dziś powiemy jaka jest różnica między katalizatorem a DPF-em.

Jak sprawdzić EGR? To nie takie proste!

Choć zawór EGR jest urządzeniem mechanicznym, ma on sterowania elektroniczne. A to sprawia, że podczas kontroli poprawności jego działania bez wątpienia przyda się komputer diagnostyczny. Na tym jednak nie koniec...

Problem z EGR: objawy to...

Choć temat zaworu EGR wypłynął tak naprawdę przy okazji omawiania awarii nowoczesnych diesli, mechanizm nie jest nowym wynalazkiem. Jest popularnie stosowany w silnikach jeszcze od lat 80.! Jak często kierowcy mają problem z EGR? Objawy usterki to?

Niebieski dym: diesel wymaga poważnej naprawy?

Jest cała seria symptomów, które mogą wskazywać na awarię silnika. A jednym z częściej spotykanych jest niebieski dym. Diesel w takim przypadku może zużywać olej silnikowy. Jak to sprawdzić i na jakie usterki wskazuje objaw? Sprawdź w naszym materiale.

Czym zastąpić AdBlue? To dobre pytanie…

Nowoczesne diesle mają filtry cząstek stałych i katalizatory SCR. Skutek? Kierowcy muszą pamiętać o kolejnej czynności serwisowej. Do czego służy i czym zastąpić AdbBlue? Poszukamy odpowiedzi na to pytanie.

Objawy zapchanego katalizatora. Jak poznać usterkę?

Katalizator jest jednym z pierwszych kagańców ekologicznych montowanych w silniku. Kierowca powinien zatem wiedzieć jakie są objawy zapchanego katalizatora i jakie jeszcze usterki spotykają osadnik.

Jakie są objawy zapchanego filtra cząstek stałych?

Osadnik typu DPF miał sprawić, że diesle staną się czystsze. Niestety w tym samym czasie przyniósł jeszcze jeden skutek. Ich eksploatacja w mieście stała się trudna. Jakie są objawy zapchanego filtra cząstek stałych?

Awarie AdBlue: Ford Transit (od 2013 roku). Powód usterki?

Ford Transit najnowszej generacji stanowi wzór dostawczaka. Ma zmyślną stylizację, potężną przestrzeń załadunkowy i nowoczesny motor. Niestety silnik 2.0 EcoBlue 170KM ma pewien słaby punkt...

Awarie AdBlue: Audi A6 C7 z silnikiem TDI

Audi A6 C7 jest dużym i komfortowym autem. Przyjemność płynącą z podróży nim jest jednak w stanie odebrać AdBlue, a konkretnie komunikat mówiący o jego usterce i o tym, że uruchomienie silnika nie będzie możliwe za 1000 km.

Tankowanie AdBlue - zrób to sam!

Silnik diesla to nie tylko filtr cząstek stałych. Obecnie standardem w jednostkach wysokoprężnych stały się konwertery katalityczne SCR. A te wymagają tankowania AdBlue. Jak to zrobić?

Twindosing TDI w Volkswagenie. Czyli spaliny jeszcze czystsze!

Diesle stają się coraz czystsze. Przykład? Technologia Twindosing stosowana w silnikach TDI Volkswagena. Ta zakłada podwójny wtrysk AdBlue i zastosowanie dwóch filtrów SCR.

Diesel dymi na biało. Czy to dobrze?

Kolor spalin jest jednym z ważniejszych symptomów, które mogą świadczyć o uszkodzeniu silnika. Jaki sygnał dostaje kierowca w sytuacji, w której diesel dymi na biało? Ten kolor akurat nie zawsze musi być prognostykiem wysokich kosztów.

Silnik dymi na niebiesko. To nie jest dobra wróżba...

W XXI wieku spaliny wydobywające się z auta powinny być bezbarwne. Co zatem oznacza sytuacja, w której silnik dymi na niebiesko? Choć kolor spalin jest jasny, scenariusz może być naprawdę czarny!

Top 10: Dlaczego diesel kopci? Powodów może być kilka!

Nadmierna ilość spalin wydobywająca się z wydechu jest jednym z objawów uszkodzenia silnika. Z czego może wynikać? Diesel kopci pod wpływem występowania wielu usterek, z których część to drobnostki!

Top 10: Diesle bez DPF. Jaki silnik wybrać?

Filtr cząstek stałych utrudnia życie kierowców poruszających się głównie w mieście. Jak zatem znaleźć diesla bez DPF? Dziś przygotowaliśmy 10 propozycji takich właśnie silników.

Silnik Toyoty D-CAT: dobry czy zły wynalazek?

Japończycy nie lubią chodzić utartymi szlakami. Właśnie dlatego stworzyli unikalny sposób redukcji szkodliwych związków w dieslu. System D-CAT był stosowany m.in. w jednostce montowanej w Polsce w Jelczu-Laskowicach.

Usuwanie DPF: to proste, ale co ze skutkami…

Współczesne silniki diesla są mocne i oszczędne. Aby jednak dojść do tego momentu, musiały bardzo mocno postawić na rozwój technologii. Jednym z podstawowych elementów wyposażenia współczesnego ropniaka jest filtr cząstek stałych. DPF z jednej strony sprawia, że spaliny emitowane do atmosfery są mocno oczyszczone. Z drugiej strony może stanowić miejskie przekleństwo. Czy to oznacza, że warto go usunąć?

Częste wypalanie filtra DPF - dlaczego tak się dzieje?

Filtr DPF to jedna z najbardziej nielubianych przez kierowców części samochodu. Bywa tak, że filtr wypala się w najmniej odpowiednim momencie i zbyt często. Jakie mogą być przyczyny częstego wypalania filtra DPF?

Jak dbać o filtr cząstek stałych?

Filtr cząstek stałych staje się powoli standardem w pojazdach. Montuje się go nie tylko w autach z silnikami wysokoprężnymi, ale także od 2017 roku w niektórych samochodach z jednostkami benzynowymi. Podpowiadamy, jak dbać o filtr cząstek stałych.

Filtry cząstek stałych w samochodach benzynowych już od 2017 r.

Filtry cząstek stałych (tzw. GPF) zagoszczą w konstrukcjach samochodów benzynowych już w 2017 r. Tym samym potwierdziły się plotki krążące w motoryzacyjnym światku od co najmniej dwóch lat.

Co oznaczają kolory spalin?

Co oznaczają kolory spalin? Prawidłowo działający układ wydechowy powinien wydzielać z siebie bezbarwny dym. Czasami mogą zdarzyć się niewielkie odchylenia, ale muszą one być czymś podyktowane. Przykładem jest zima, kiedy nierozgrzany silnik wydziela spaliny w kolorze białym. Należy jednak pamiętać, że nietypowy kolor dymu oznacza zwykle uszkodzenia silnika lub awarie jego osprzętu.

Jakie są objawy niesprawnego katalizatora?

Objawy uszkodzonego katalizatora mogą być mylnie przypisywane innym usterkom auta. Jak zatem ocenić z dużym prawdopodobieństwem uszkodzenie katalizatora? Trzeba skupić się na kilku charakterystycznych objawach.

Zawór EGR – co to jest, dlaczego się psuje i jak go wymienić

Co to jest zawór EGR? Jak działa zawór EGR? Oraz co sprawia, że ulega awarii? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w poniższym artykule.

Najczęstsze kłopoty z filtrem cząstek stałych DPF

Dlaczego filtr cząstek stałych w samochodzie eksploatowanym w mieście może być kłopotliwy i drogi w utrzymaniu? Co decyduje o podwyższonym ryzyku jego awarii?

Układ wydechowy - dobre zamienniki

Tłumiki w samochodzie są mocno narażone na korozję i uszkodzenia wynikające z eksploatacji. Poniższa lista przestawia wybranych producentów zamienników oryginalnych części zamiennych układów wydechowych.

Jak dbać od filtr DPF? Jak wydłużyć jego żywotność?

Filtr cząstek stałych kosztuje krocie. Dlatego wiele osób próbuje wydłużyć żywotność filtra DPF poprzez odpowiedni styl jazdy i eksploatację silnika. Zobacz jak należy dbać o auto z silnikiem wyposażonym w filtr cząstek stałych.

Katalizator - dlaczego jest taki drogi?

Koszt nowego katalizatora zawsze jest duży. Problem pojawia się gdy w samochodzie jest ich kilka. Jak to możliwe?

Ile kosztuje nowy filtr cząstek stałych DPF?

Filtr cząstek stałych DPF lub FAP, a przede wszystkim jego cena, to najbardziej znienawidzone urządzenie w nowoczesnych dieslach. Czy wysoki koszt wymiany filtra DPF to tylko mit? Sprawdzamy to na przykładzie Forda Focusa mk2, Peugeota 308, Mazdy 6 GH i BMW 330d e92.

Zawór EGR - koszt wymiany na nowy

Zawór recyrkulacji spalin EGR to podzespół szczycący się niechlubną sławą wśród mechaników samochodowych. Ile kosztuje jego wymiana? Czemu się psuje?

Czyszczenie filtra DPF – koszty i metody

Aby zminimalizować ryzyko poniesienia dużych kosztów związanych z zakupem nowego filtra cząstek stałych, warto wiedzieć na czym polega czyszczenie filtra DPF. Przedstawiamy sposoby czyszczenia filtra cząstek stałych.

Redukcja emisji azotu w układzie wydechowym silnika 2.0 TDI

Niektóre samochody Audi (np. Q5) z silnikiem 2.0 TDI o mocy 177 KM mają system redukujący emisję azotu za pomocą selektywnej redukcji katalitycznej. Układ ten wymaga dodatkowego zbiornika na roztwór mocznika w postaci płynu AdBlue, który jest wstrzykiwany do układu wydechowego. W poradzie poniżej opisujemy szczegóły funkcjonowania tego systemu.

Masz auto z filtrem cząstek stałych? O tym musisz pamietać!

Filtr cząstek stałych, w zamierzeniach chroniący środowisko naturalne, w rzeczywistości okazuje się często sporym problemem dla właściciela pojazdu. Nieumiejętna eksploatacja auta z filtrem DPF/FAP może w krótkim czasie pochłonąć sporo pieniędzy na jego obsługę.

Filtr cząstek stałych bez tajemnic

Coraz ostrzejsze wymogi dotyczące czystości spalin, wymogły na producentach wprowadzenie filtrów cząstek stałych. W naszym poradniku obnażamy całą prawdę o filtrach FAP i DPF.

Katalizatory samochodowe - działanie, rodzaje, eksploatacja

Katalizatory są obecnie stosowane we wszystkich samochodach osobowych, z powodu coraz bardziej rygorystycznych regulacji dotyczących ilości emisji szkodliwych substancji przez pojazdy spalinowe. W naszym poradniku dowiesz się jak działa katalizator, jakie są jego rodzaje, jak go prawidłowo eksploatować oraz czy można zarobić na zużytym katalizatorze.

Katalizatory trójfunkcyjne, utleniające oraz SCR i DeNOx. Do czego one służą?

Surowe normy emisji spalin wymagają poszukiwania rozwiązań zmniejszających ilość zawartych w nich szkodliwych związków. Wśród nich są tlenki węgla, węglowodory, tlenki azotu i cząstki stałe.

Układ wydechowy – przegląd usterek. Na co zwrócić uwagę?

Usterki układu wydechowego to nie tylko głośno słyszalne efekty dźwiękowe spowodowane przerdzewieniem tłumika. To także po cichu zapychające się katalizatory i filtry cząstek stałych oraz działające nieprawidłowo z biegiem lat sondy lambda. Poniżej przedstawiamy możliwe uszkodzenia układu wydechowego.

Jak użytkować samochód z DPF (filtrem cząstek stałych)?

Filtr cząstek stałych pojawił się w naszych samochodach z silnikami diesla, aby zredukować ich emisję. Okazuje się jednak, że nie jest to element bezobsługowy. Jak dbać o nasze auto i jak nim jeździć, by DPF służył nam jak najdłużej?

Czy warto zaślepić EGR? Co to daje?

Czy zawór układu recyrkulacji spalin (EGR) może być odcięty bez konsekwencji? Dlaczego zaślepia się EGR i jakie skutki ma to dla silnika? Czy można pozbyć się zaworu EGR z układu dolotowego? Dlaczego kierowcy nie wymieniają zaworu EGR na nowy?