Ponad 90% wiadomości to spam
REKLAMA
REKLAMA
Firma Panda Security, producent oprogramowania antywirusowego przebadała 69 milionów wiadomości, odbieranych przez firmowe konta pocztowe. Z badania wynikło, że tylko 7 % korespondencji jest prawidłowa. Aż 90,92% z nich zawierało spam, natomiast 1,66% było zainfekowanych złośliwym oprogramowaniem.
REKLAMA
REKLAMA
Według badaczy olbrzymi wpływ na tematykę spamu ma trwający kryzys ekonomiczny, gdyż wiadomości w dużej mierze zawierały fałszywe oferty pracy. Dodatkowym celem przestępców jest poszukiwanie tzw. słupów, których zadaniem ma być pranie brudnych pieniędzy.
W pierwszym kwartale bieżącego roku, jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych – Twitter, został ulubioną ofiarą ataków typu phishing. Cyberprzestępcy wysyłali użytkownikom Twittera wiadomość od rzekomo innego użytkownika, powiadamiającą ich o tym, iż na blogu pojawiła się informacja na jego temat. Gdy adresaci wiadomości klikali w załączony link, byli przenoszeni na fałszywą stronę Twittera. Nieświadomi niebezpieczeństwa internauci wprowadzali na niej swoje dane uwierzytelniające. W ten sposób trafiały one do cyberprzestępców, a ci wykorzystywali je do rozsyłania spamu.
Źródło: CHIP
REKLAMA
REKLAMA