REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

System płatności mobilnych przekonuje Polaków

REKLAMA

REKLAMA

System płatności mobilnych obsługiwany przez mPay przekroczył 150 tysięcy zarejestrowanych użytkowników.

Płać komórką to działający powszechnie system obsługiwany przez platformę systemu mPay, który umożliwia realizowanie płatności telefonem komórkowym m.in. za doładowania kart pre-paid, wnoszenie opłat parkingowych w ośmiu miastach Polski oraz opłaty za bilety komunikacyjne w Warszawie i Lublinie. Umożliwia także płatności za zakupy w Internecie oraz realizowanie przelewów person-to-person.

REKLAMA

REKLAMA

- W odróżnieniu do innych uruchamianych obecnie systemów działających jedynie testowo lub w bardzo ograniczonym zakresie, rozwiązanie mPay od prawie trzech lat działa na polskim rynku w pełni komercyjnie, obsługując dziesiątki tysięcy transakcji w każdym miesiącu - mówi Konrad Łuczak, prezes zarządu mPay.

I dodaje: - Bardzo nas cieszą kolejne doniesienia o testach innych systemów, świadczy to bowiem o tym, że polski rynek płatności mobilnych ruszył z miejsca i zyskał także rzeczywiste zainteresowanie największych podmiotów z sektora finansów i telekomunikacji. Pojawienie się nowych graczy na rynku oznacza poważne zainteresowanie płatnościami mobilnymi oferowanymi dla klienta masowego.

Polecamy: Inwestycje.wieszjak.pl

REKLAMA

Oferowane przez mPay rozwiązania działają obecnie w sieciach czterech głównych operatorów komórkowych w trybie wdzwanianym (IVR), a w sieciach Polkomtel i Playa także w trybie tekstowym (USSD). System mPay od początki jest dostosowany do technologii zbliżeniowej (NFC, Near Field Communication), czyli wykorzystuje przekazywanie informacji pomiędzy telefonem a innym urządzeniem w trybie specjalnego połączenia radiowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jedynym ograniczeniem co do szerszego stosowania technologii NFC jest brak powszechnej dostępności telefonów i urządzeń z wbudowanym interfejsem NFC. Warto jednak zwrócić uwagę, że od ponad 1,5 roku mPay z powodzeniem wdrożył komercyjnie technologię NFC i jest ona m.in. wykorzystywana w ramach obsługi płatności w strefach płatnego parkowania.

W ramach tego rozwiązania pracownicy straży miejskiej odpowiedzialni za kontrolę płatności są wyposażeni w telefony komórkowe posiadające wbudowany system NFC umożliwiające praktycznie automatyczną weryfikację wniesienia opłaty poprzez zbliżenie telefonu do naklejki umieszczonej na szybie zaparkowanego samochodu.

Technologia zbliżeniowa oparta o tryb NFC jest w tym przypadku jednym z elementów oferowanego przez mPay S.A. rozliczania i obsługi płatności telefonem komórkowym w polskich miastach. Na ukończeniu są prace nad tym, aby technologia ta znalazła zastosowanie także przy kontroli biletów komunikacji miejskiej zakupionych w usłudze Płać komórką.

Polecamy: E-firma Wieszjak.pl

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

REKLAMA

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

REKLAMA

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

BCC Mixer: Więcej niż networking - merytoryczna wymiana, realna współpraca

Networking od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych narzędzi rozwoju biznesu. To właśnie bezpośrednie spotkania — rozmowy przy jednym stole, wymiana doświadczeń, spontaniczne pomysły - prowadzą do przełomowych decyzji, nowych partnerstw czy nieoczekiwanych szans. W świecie, w którym technologia umożliwia kontakt na odległość, siła osobistych relacji wciąż pozostaje niezastąpiona. Dlatego wydarzenia takie jak BCC Mixer pełnią kluczową rolę: tworzą przestrzeń, w której wiedza, inspiracja i biznes spotykają się w jednym miejscu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA