| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Opel Omega B: luksus za rozsądne pieniądze

Używany Opel Omega B: luksus za rozsądne pieniądze

Opel Omega to pięciometrowa limuzyna z aspiracjami do klasy wyższej. Jak auto przeszło próbę czasu i na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego egzemplarza?

Polecany jest zwłaszcza silnik 3.0 V6 211KM, który tak naprawdę nie jest znacząco droższy w utrzymaniu od odmiany 2.5 V6, natomiast zapewnia Omedze wysoką dynamikę:  0-100km/h w 8,5s, V-Max 243km/h. Ten sam silnik o mocy ograniczonej do 200KM spotkamy też w Saabie 9000, 9-5 czy Cadillacu Caterze. 

Zobacz też: Używany Ford Escort: ekonomia w niemieckim wydaniu

Popularne silniki wysokoprężne, które spotkać można w Omedze drugiej generacji, to odmiany: 2.5 TD R6 130 KM (zapożyczona z BMW), 2.0 DTI 101KM oraz 2.2 DTI 120 KM. Pierwsza zapewnia najlepsze osiągi ale jest paliwożerna i awaryjna(wrażliwa na przegrzanie głowica, awaryjna pompa wtryskowa). Dwulitrowy diesel jest najmniej problematyczny ale zapewnia najgorsze osiągi ze wszystkich silników stosowanych w Omedze (0-100km/h w 15s). Opinie o jednostce 2.2 DTI są podzielone - z jednej strony chwalona jest za niezłe osiągi, niskie zużycie paliwa a z drugiej nie brak opinii o jej wysokiej usterkowości(m.in. pękające głowice lub często zapiekające się w nich świece żarowe). W 2001 roku pojawił się silnik 2.5 R6 DTI (oznaczenie Y25DT) będący zmodyfikowanym silnikiem BMW (M57D25). Jednostka ta wyposażona we wtrysk typu common rail, dysponuje mocą 150 KM i zapewnia Omedze najlepsze osiągi ze wszystkich stosowanych w niej silników diesla (0-100km/h w 10,5 s V-max 208km/h).

W silniku 2.5TD mechanicy błędnie diagnozują usterkę pompy wtryskowej. Najczęściej winę za jej złą pracę ponosi sterownik dawki paliwa przy pompie wtryskowej. Koszt jego naprawy jest kilkanaście razy tańszy niż regeneracja całej pompy!

W Omedze spotykamy dwa rodzaje skrzyni biegów: 5-cio biegową ręczną przekładnię oraz 4-stopniowy automat. Oba rozwiązania są trwałe ale lepszą dynamikę zapewnia „manual”.

Problemy jakich należy spodziewać się w układzie przeniesienia napędu Opla Omegi, dotyczą wycieków oleju z mechanizmu różnicowego, które prowadzą do jego uszkodzenia. Na krótszą żywotność tego podzespołu niewątpliwy wpływ ma także styl jazdy kierowcy. Gwałtowne ruszanie z piskiem opon czy „palenie” opon, mają druzgoczący wpływ na stan mechanizmu różnicowego oraz powstawanie luzu na wale napędowym.

Zobacz też: Używana Toyota Celica VII: sportsmenka dla cierpliwych

Zawieszenie

Opel Omega wyposażony jest w zawieszenie wielowahaczowe zarówno z przodu jak i z tyłu. Zapewnia to podróżującym Omegą niebywały komfort a kierowcy pewne prowadzenie. Wpływ na to ma także duży rozstaw osi, który pozytywnie wpływa na zachowanie auta zwłaszcza przy prędkościach autostradowych. Z opinii kierowców użytkujących Omegę wynika, że zastosowane w niej zawieszenie sprawdza się na polskich drogach a koszt jego serwisowania nie jest duży, jak na tę klasę auta. Nawet konieczność wymiany całych przednich wahaczy(są bowiem nierozbieralne), nie wpływa na drastyczny wzrost kosztów naprawy.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Omega w wersji 3.0 V6 211KM to optymalny wybór dla osób poszukujących reprezentacyjnej limuzyny.
Omega w wersji 3.0 V6 211KM to optymalny wybór dla osób poszukujących reprezentacyjnej limuzyny.

Opel Omega przed modernizacją przeprowadzoną w 1999 roku.
Opel Omega przed modernizacją przeprowadzoną w 1999 roku.

Po modernizacji auto wyróżnia się m.in. za sprawą biało-czerwonych tylnych reflektorów oraz lakierowanych listew bocznych.
Po modernizacji auto wyróżnia się m.in. za sprawą biało-czerwonych tylnych reflektorów oraz lakierowanych listew bocznych.

W wersji kombi bagażnik ma pojemność 540 litrów (1800 po rozłożeniu tylnych siedzeń)
W wersji kombi bagażnik ma pojemność 540 litrów (1800 po rozłożeniu tylnych siedzeń)

Bogate wyposażenie Opla Omegi nawet dziś daje kierowcy poczucie luksusu(wnętrze przed modernizacją).
Bogate wyposażenie Opla Omegi nawet dziś daje kierowcy poczucie luksusu(wnętrze przed modernizacją).

Wnętrze po modernizacji zyskało nowoczesny design i lepsze materiały wykończeniowe.
Wnętrze po modernizacji zyskało nowoczesny design i lepsze materiały wykończeniowe.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Radców Prawnych Zdanowicz i Wspólnicy Sp.K.

Profesjonalista w zakresie szeroko rozumianego prawa gospodarczego i cywilnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »