reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Ford Focus II - wciąż atrakcyjny mimo upływu lat

Używany Ford Focus II - wciąż atrakcyjny mimo upływu lat

Ford Focus II należy do klasy kompaktowej, która jest jedną z najpopularniejszych wśród wszystkich segmentów aut. Z tego powodu pomiędzy producentami trwa największa rywalizacja o prym na tym rynku. Używany Ford Focus II-generacji jest jednym z najbardziej poszukiwanych przedstawicieli tego typu aut.

Historia

Koncern Forda od zawsze należał do ścisłej czołówki tej rywalizacji, posiadając w swojej ofercie do dziś znane i cenione modele tej klasy. Jednak gdy w połowie lat dziewięćdziesiątych popularność jego Escorta IV generacji powoli malała, władze firmy podjęły decyzję o wprowadzeniu jego następcy. Kiedy na jesieni 1998 roku światło dzienne ujrzały pierwsze modele Forda Focusa, wszystkie oczy skupione były na tym właśnie modelu. Dziennikarze rozpływali się w zachwytach nad jego świetnie zestrojonym zawieszeniem a klienci docenili odważną linię nadwozia, która jak czas pokazał nawet dziś prezentuje się bardzo atrakcyjnie.

Auto otrzymując prestiżowy tytuł „Car of the Year 99” potwierdziło swoją nietuzinkowość i jeszcze mocniej zaakcentowało swoją obecność na rynku. Trzeba pamiętać, że wszystko to miało miejsce rok po premierze VW Golfa IV generacji, którego każdy kolejny model stanowił ikonę i wykładnię dla samochodów klasy kompaktowej. Focus jednak nie przestraszył się niemieckiego konkurenta  i zaprezentował się jako zupełnie odmienne auto, dużo bardziej fascynujące w prowadzeniu i zachowaniu na drodze, garściami obdarowujące kierowcę frajdą z jazdy szczególnie na szybko pokonywanych zakrętach. Lata jednak mijały, konkurencja nauczona przykrą lekcją jaką zgotował jej Ford w następcy Escorta, zaczęła prace nad doścignięciem Focusa i późniejszą jego detronizacją. Choć Focus był autem nad wyraz udanym, to również i on z biegiem lat zaczął ukazywać swe niedoskonałości.

Do tych najgorszych należało kiepskie zabezpieczenie przed rdzą (pomimo ocynkowanego nadwozia) oraz stosunkowo kosztowne w utrzymaniu tylne zawieszenie. Z biegiem lat klasowi rywale zaczęli go także przewyższać pod względem wymiarów zewnętrznych oraz przestronności oferując jednocześnie znacznie bardziej komfortowe warunki do podróżowania. Nie chcąc zostawać w tyle i przepychać się w ogonie z mniej prestiżową konkurencją z Francji i Dalekiego Wschodu, Ford podjął jedyną słuszną decyzje- wprowadził na rynek drugą generację Focusa.

Zobacz też: Opinie kierowców o Fordzie Focusie

Gdy kurtyna się podniosła i świat mógł dostrzec następcę popularnej „Foki” nie dało się już słyszeć równie pochlebnych komentarzy jak tych z roku 1998. Wręcz przeciwnie, nowy Focus prezentował się bardzo ciężko i mało zgrabnie. Brakowało mu lekkości i finezji jaką posiadał poprzednik. Zbliżony prostotą swych linii bardziej do norymberskiego zamku Keiserburg niż weneckiej bazyliki św. Marka, zerwał z dotychczasowym stylem  „New Edge Design”. Mimo że stylistyka nie rzuciła nikogo na kolana a tym bardziej nie mogła być wzorem do naśladowania, to jednak renoma wypracowana przez poprzedni model, zdołała zatrzymać przy aucie klientów, z początku  mocno kręcących na niego nosem. A gdy stylistyka nowego Focusa została z czasem zaakceptowana przez potencjalnego nabywcę, nagle dostrzegał on istotne zmiany na lepsze jakie dokonały się w tym modelu.

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Urszula Wójcik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »

reklama
reklama
reklama