REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

GUS: eksport i import w styczniu 2022 roku

Krajowa Izba Gospodarcza
Dbamy o przedsiębiorczość już ponad 30 lat
Eksport i import w styczniu 2022 roku
Eksport i import w styczniu 2022 roku
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Według najnowszych danych opublikowanych przez GUS polski eksport i import odnotował wzrost, w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Wśród głównych partnerów handlowych Polski nie odnotowano spadku.

Eksport i import w styczniu 2022 roku

Według informacji zawartych w raporcie, eksport ogółem w okresie I – XI 2021 wyniósł 260,9 mld EUR, co stanowiło wartość o 18,9% wyższą, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Wypada przypomnieć, że wyniki eksportu w okresie styczeń – październik 2021 były o 18,5% wyższe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Wciąż głównym partnerem handlowym Polski pozostają Niemcy.

REKLAMA

REKLAMA

W okresie I – XI 2021 nasz eksport sięgnął tu 74,8 mld EUR i jednocześnie okazał się o 18,3% wyższy niż przed rokiem (w okresie styczeń – październik 2021 notowany był wzrost o 18,0%). Pokaźny wzrost eksportu wypracowany w sytuacji wciąż umiarkowanej kondycji niemieckiej gospodarki należy oceniać bardzo pozytywnie.

Eksport do pozostałych krajów strefy euro sięgnął 79,0 mld EUR i okazał się o 23,3% wyższy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (w okresie styczeń – październik 2021 notowany był wzrost sięgający 23,0%). Warto zwrócić uwagę na wyniki sprzedaży do Francji (15,0 mld EUR, wzrost o 21,3%, po wzroście w okresie styczeń – październik na poziomie 21,3%), Włoch (12,1 mld EUR, wzrost o 26,7%, po wzroście w okresie styczeń – październik o 28,6%), Holandii (11,2 mld EUR, wzrost o 19,6% wobec wzrostu w okresie styczeń – październik o 16,7%), czy Słowacji (6,6 mld EUR wzrost o 19,4%).

W przypadku krajów UE pozostających poza strefą euro eksport wyniósł 41,5 mld EUR i okazał się o 17,6% wyższy niż przed rokiem (w okresie styczeń – październik 2021 notowany był tu wzrost sięgający 15,9%). Dobrze prezentuje się słaba do niedawna sprzedaż do Czech (15,4 mld EUR wzrost o 19,7%). Cieszy też wzrost sprzedaży do Szwecji (7,3 mld EUR wzrost o 13,0%). Stopniowo normalizują się kontakty z krajami wysokorozwiniętymi spoza UE (30,1 mld EUR poziom wyższy niż przed rokiem o 11,0%) np. do Wielkiej Brytanii (13,4 mld EUR wzrost o 6,7%) i do USA (6,9 mld EUR wzrost o 11,1%).

Do krajów Europy Środkowo-Wschodniej wyeksportowano w jedenastu miesiącach roku 2021 towary na kwotę 14,9 mld EUR (wzrost o 14,3%), głównie do Rosji (7,3 mld EUR wzrost o 11,7%). Do krajów rozwijających się również odnotowano doskonałe wyniki – eksport na poziomie – 20,6 mld EUR – wyraźnie wyższy niż przed rokiem (o 23,8%).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Eksport i <a class=import w styczniu 2022 roku"/>

Eksport i import w styczniu 2022 roku

Ciąg dalszy >>> TUTAJ >>> pobierz raport w formacie PDF

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA