REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Młodzi designerzy będą współpracowali z przedsiębiorcami

REKLAMA

Współpracę studentów wzornictwa i firm, które chcą wprowadzić na rynek nowe produkty, umożliwi projekt realizowany przez Kielecki Park Technologiczny.

Jak powiedział kierownik Działu Doradztwa i Transferu Technologii parku technologicznego Dominik Kraska, głównym celem projektu "Design - nowy wymiar komercjalizacji wiedzy" jest wykształcenie u młodych designerów pro biznesowych postaw.

REKLAMA

"Szukaliśmy studentów wzornictwa, którzy chcieliby dowiedzieć się, jak firmy próbują projektować nowe wyroby lub zmieniają design starych, tak, aby stały się bardziej atrakcyjne dla klientów. Trudniej było zachęcić do udziału w projekcie przedsiębiorców, bo ich świadomość, że nowy produkt lub nowy design może dać przewagę na rynku, jest niska" - mówił Kraska.

Do udziału w przedsięwzięciu zgłosiło się kilkudziesięciu studentów uczelni artystycznych z Kielc, Krakowa i Wrocławia oraz 10 firm z województw: świętokrzyskiego, małopolskiego i dolnośląskiego.

Pierwsze spotkanie kieleckich studentów wzornictwa z Instytutu Sztuk Pięknych Uniwersytetu Jana Kochanowskiego z przedsiębiorcami, zaplanowano na czwartek.

Przedsiębiorcy zaprezentują swoje zakłady, opowiedzą także o swoich potrzebach wobec nowych produktów. Studenci podzielą się na zespoły i zdecydują, dla których firm przygotują propozycje.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Następnie młodzi projektanci odwiedzą firmy, poznają linie produkcyjne i wymyślą nowe produkty dla zakładów. Przedsiębiorstwa będą mogły kupić od studentów przygotowane przez nich prace.

Najlepsze projekty zostaną pokazane podczas dwudniowej wystawy w czerwcu w Kielcach. Ich autorzy wezmą także udział w czerwcowym International Design Festival w Berlinie.

REKLAMA

Spotkania studentów i przedsiębiorców miały już miejsce w Krakowie i we Wrocławiu. W projekcie biorą udział firmy produkujące m. in.: wyposażenie łazienek, odlewy maszynowe, kostkę brukową, wyroby ze szkła i działające w branży internetowej.

Projekt "Design - nowy wymiar komercjalizacji wiedzy" jest realizowany w ramach programu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju "Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej".

Kielecki Park Technologiczny realizuje przedsięwzięcie we w współpracy z Design Centrum Kielce, Uniwersytetem Jana Kochanowskiego w Kielcach, Akademią Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu oraz Akademią Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie.

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

REKLAMA

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA

Paragon fiskalny przy sprzedaży on-line: kiedy i jak powinien wystawić sprzedawca oraz dostarczyć klientowi [wszystkie przypadki]

Dla klientów kupowanie w e-sklepach jest wygodniejsze niż w placówkach stacjonarnych. Dla samych sprzedawców jednak procedura ta jest dużo bardziej skomplikowana od strony fiskalnej. Dotyczy to zwłaszcza wystawiania paragonów i obowiązków w podatku VAT.

Pomoc dla sadowników do 31 stycznia 2025 roku

Pomoc dla polskich sadowników (sady i winorośle) do 31 stycznia 2025 roku - Komisja Europejska zdecydowała. To wsparcie dla sadowników, którzy ucierpieli w trakcie kwietniowych przymrozków i gradobicia.

REKLAMA