REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Młodzi designerzy będą współpracowali z przedsiębiorcami

REKLAMA

Współpracę studentów wzornictwa i firm, które chcą wprowadzić na rynek nowe produkty, umożliwi projekt realizowany przez Kielecki Park Technologiczny.

Jak powiedział kierownik Działu Doradztwa i Transferu Technologii parku technologicznego Dominik Kraska, głównym celem projektu "Design - nowy wymiar komercjalizacji wiedzy" jest wykształcenie u młodych designerów pro biznesowych postaw.

REKLAMA

"Szukaliśmy studentów wzornictwa, którzy chcieliby dowiedzieć się, jak firmy próbują projektować nowe wyroby lub zmieniają design starych, tak, aby stały się bardziej atrakcyjne dla klientów. Trudniej było zachęcić do udziału w projekcie przedsiębiorców, bo ich świadomość, że nowy produkt lub nowy design może dać przewagę na rynku, jest niska" - mówił Kraska.

Do udziału w przedsięwzięciu zgłosiło się kilkudziesięciu studentów uczelni artystycznych z Kielc, Krakowa i Wrocławia oraz 10 firm z województw: świętokrzyskiego, małopolskiego i dolnośląskiego.

Pierwsze spotkanie kieleckich studentów wzornictwa z Instytutu Sztuk Pięknych Uniwersytetu Jana Kochanowskiego z przedsiębiorcami, zaplanowano na czwartek.

Przedsiębiorcy zaprezentują swoje zakłady, opowiedzą także o swoich potrzebach wobec nowych produktów. Studenci podzielą się na zespoły i zdecydują, dla których firm przygotują propozycje.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Następnie młodzi projektanci odwiedzą firmy, poznają linie produkcyjne i wymyślą nowe produkty dla zakładów. Przedsiębiorstwa będą mogły kupić od studentów przygotowane przez nich prace.

Najlepsze projekty zostaną pokazane podczas dwudniowej wystawy w czerwcu w Kielcach. Ich autorzy wezmą także udział w czerwcowym International Design Festival w Berlinie.

REKLAMA

Spotkania studentów i przedsiębiorców miały już miejsce w Krakowie i we Wrocławiu. W projekcie biorą udział firmy produkujące m. in.: wyposażenie łazienek, odlewy maszynowe, kostkę brukową, wyroby ze szkła i działające w branży internetowej.

Projekt "Design - nowy wymiar komercjalizacji wiedzy" jest realizowany w ramach programu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju "Kreator innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej".

Kielecki Park Technologiczny realizuje przedsięwzięcie we w współpracy z Design Centrum Kielce, Uniwersytetem Jana Kochanowskiego w Kielcach, Akademią Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu oraz Akademią Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie.

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Posiadanie własnej firmy to plan na przyszłość ponad 80 proc. młodych w wieku 8-14 lat

    Młode pokolenie już zarabia. Ma też sprecyzowane plany dotyczące tego, co chce robić w przyszłości. I tak, 81 proc. osób z Polski w wieku 8-14 lat chce posiadać przedsiębiorstwo, prowadzić małą firmę albo mieć poboczny biznes. Pracę dla kogoś innego wybrałoby natomiast 11 proc. badanych.

    Szef OPZZ: dodatkowe niedziele handlowe w grudniu zaskoczeniem dla pracowników

    Wprowadzenie dodatkowych niedziel handlowych jest zaskoczeniem dla pracowników, którzy niemal w ostatniej chwili dowiadują się, że muszą stawić się do pracy 10 i 17 grudnia - powiedział PAP przewodniczący Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych Piotr Ostrowski.

    Nawet 130 - z tylu różnych aplikacji SaaS korzystały firmy w 2022 r.

    Rosnący poziom cyfryzacji i powszechny model pracy rozproszonej niesie duże wyzwania związane z ochroną danych poufnych i wrażliwych. W 2022 r. firmy korzystały przeciętnie nawet ze 130 różnych aplikacji SaaS. Jak zapewnić ochronę danych poufnych w tak rozbudowanym środowisku?

    Jak karty podarunkowe mogą uchronić przed poświątecznym spadkiem sprzedaży

    Karta podarunkowa jako narzędzie generowania przychodów? Jak najbardziej. Specjaliści od marketingu nie mają wątpliwości, że nowoczesne technologie wykorzystywane w kartach mogą być kluczem do zwiększania lojalności klientów i zapewniania stałego źródła dochodów. 

    REKLAMA

    Zaskakujący rok na giełdzie. Czego spodziewać się na ostatniej prostej 2023 r.?

    To był zaskakujący rok dla rynków, wyjątkowo pomyślny. Zwłaszcza biorąc pod uwagę widmo recesji, które groziło nam jeszcze na jego początku. Czy ostatnie tygodnie roku znów są obiecujące dla giełdy?

    Branża gastronomiczna chętnie korzysta z nowych technologii. Kody QR zamiast tradycyjnego menu będą już standardem?

    Nowe technologie napędzają branżę gastronomiczną. Usprawniają pracę, zmniejszają marnowanie produktów, ułatwiają kontakt z klientem. Rozwój będzie postępował i digitalizacja to jeden z najważniejszych kierunków w rozwoju tego biznesu.

    Firmy nie są zainteresowane ulgą B+R? A może nie wiedzą, że mogą skorzystać

    Ulga B+R. Dane dotyczące wybranych ulg z rozliczenia PIT za 2022 rok są zaskakujące. W porównaniu z rokiem wcześniejszym, skorzystano z ponad 36% mniej odliczeń zmniejszających podstawę opodatkowania z tytułu kosztów uzyskania przychodów, poniesionych na działalność badawczo-rozwojową. Jak komentują to eksperci?

    Wzrost płacy minimalnej: pracodawcy będą ciąć koszty a pracownicy stracą zapał do pracy?

    Wzrost płacy minimalnej w 2024 r. będzie wyzwaniem dla przedsiębiorców. Niektórzy eksperci prognozują, że paradoksalnie może wpłynąć negatywnie na nastroje pracowników i spowodować kolejne podwyżki. 

    REKLAMA

    Akcje, obligacje, giełda, rynek kapitałowy – komentarz rynkowy - listopad 2023 r. Jak rynek zareagował na wynik wyborów?

    W listopadowym komentarzu rynkowym eksperciVIG/C-QUADRAT TFI sprawdzają jak zachowują się obligacje korporacyjne oraz skarbowe w aktualnym otoczeniu makroekonomicznym; zastanawiają się, czy rynki akcji mogą kontynuować wzrosty z początku listopada. A także analizują jak wynik wyborów przełożył się na krajowy rynek akcji. 

    Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

    Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

    REKLAMA